REKLAMA
Dodatki uszlachetniające do paliw
Zastosowanie czystego paliwa, wprost z dystrybutora, w samochodzie z silnikiem starszym, dostosowanym do paliwa zawierającego czteroetylek ołowiu, czyli do etyliny, może mieć dla silnika, a zwłaszcza dla jego zaworów, fatalne skutki. W sprzedaży jest dostępne kilka różnych płynów, których niewielki, wręcz homeopatyczny dodatek do paliwa pozwoli do minimum zmniejszyć możliwość zaistnienia tych skutków. Żaden z nich nie jest roztworem czteroetylku ołowiu, więc nie zachodzi obawa o zwiększenie zanieczyszczenia środowiska w wyniku ich stosowania lub zatrucia się w razie przypadkowego oblania skóry. Niemniej jednak należy ściśle stosować się do zaleceń dołączonych do nich instrukcji, zwłaszcza w części, dotyczącej BHP.
%%advert-placeholder-video%%W sprzedaży są dostępne wielofunkcyjne dodatki do paliw, których głównym zadaniem jest utrzymywanie w czystości gaźnika i kanałów dolotowych silnika z zapłonem iskrowym. Dodatki te wpływają w pewnym stopniu na zmniejszenie zużycia paliwa i zwiększają dynamikę silnika w wyniku niedopuszczenia do tworzenia się osadów wewnątrz gaźnika, zwłaszcza w jego gardzielach i w kolektorze ssącym, co zmniejsza niekorzystne opory oraz utrudnia powstawanie turbulencji pogarszających napełnianie cylindrów mieszanką paliwowo-powietrzną.
%%content-block%%W silnikach z zapłonem iskrowym i wtryskiem paliwa stosuje się dodatki, oczyszczające i konserwujące układ wtryskowy, dzięki czemu żywotność jego elementów znacznie się wydłuża. W silnikach z zapłonem samoczynnym niemal nieodzownym dodatkiem do paliwa w okresie zimowym jest środek przeciwko powstawaniu w układzie paliwowym parafin, które mogą zapychać mikropory filtrów paliwowych. Inne wielofunkcyjne dodatki oprócz przeciwdziałania tworzeniu się parafin usuwają wodę z paliwa, a także potrafią czyścić zawory z nagaru.
%%advert-placeholder-2%%Są także dostępne w sprzedaży specjalne dodatki, zwiększające w widoczny sposób osiągi silnika. Zawierają one specjalne utleniacze, które dostarczają dodatkowych porcji tlenu już po znalezieniu się w komorze spalania cylindra, dzięki czemu paliwo spala się szybciej i dokładniej, co podnosi sprawność, a tym samym użyteczną moc silnika.
Z uwagi na to, że wielu producentów zamieszcza na swoich produktach informacje, iż nie w każdych warunkach można uzyskać rezultaty, o których mówią reklamy i prospekty reklamowe, do stosowania „cudownych” dodatków należy podchodzić z dużą rezerwą.
%%content-videotarget%%Zobacz też: Oleje w samochodzie
REKLAMA