REKLAMA
Umowa outsourcingu
Outsourcować można takie usługi jak: opieka medyczna dla pracowników, reklama, prowadzenie księgowości, catering, sprzątanie pomieszczeń biurowych. Dzięki istnieniu centrów outsoursingowych usługi te są bardziej wyspecjalizowane, a koszty korzystania z nich przez firmę mniejsze. Outsoursing oznacza więc wykorzystywanie przez firmę zasobów jakiegoś podmiotu zewnętrznego (potocznie - centrum).
%%advert-placeholder-video%%Takimi zasobami są praca (np. przy usługach sprzątania), wiedza (np. przy reklamie), czy technologia (np. korzystanie z aplikacji internetowych znajdujących się na zewnętrznym serwerze). Od tego, z jakich zasobów firma chce korzystać, zależy treść i złożoność umowy outsourcingu i czas jej trwania. Umowa outsourcingu powinna jak najdokładniej określać rodzaj usług, kwalifikacje osób je wykonujących, czas trwania, częstotliwość itp. Wszystko jednak zależy od konkretnej sytuacji, a złożoność tego zagadnienia nie pozwala na określenie wszystkich potrzebnych elementów umowy.
%%content-block%%Umowa outsourcingu powinna zawierać mechanizmy pozwalające zlecającej firmie na odpowiednie motywowanie usługodawcy i reagowanie na jego słabe wyniki. Pojawia się także kwestia odpowiedniego ustalenia zakresu odpowiedzialności w umowie outsourcingu. Często może też pojawić się konieczność odpowiedniego zabezpieczenia tajemnic przedsiębiorstwa. Najbardziej chyba typowym przykładem outsourcingu jest korzystanie z usług centrum w zakresie księgowości, przy czym elementem charakterystycznym często jest prowadzenie tej księgowości w oparciu o program czy po prostu określone zasady dostarczone przez klienta.
REKLAMA