Trade marketing manager (branża FMCG) - zarobki 2019
REKLAMA
REKLAMA
Trade Marketing Manager (branża FMCG)
Zadaniem Trade Marketing Managera jest koordynacja działań marketingowych w punkcie sprzedaży. Ściśle współpracuje z działem marketingu i działem sprzedaży, analizuje dane rynkowe i na ich podstawie współtworzy strategie dystrybucyjne oraz projektuje narzędzia handlowe. Osoba zatrudniona w tej roli jest odpowiedzialna za tworzenie kalendarzy aktywności promocyjnych, zarządzanie budżetem BTL w korelacji z budżetem sprzedaży, projektowanie i zarządzanie materiałami POS. Trade Marketing Manager jest także koordynatorem konsumenckich programów lojalnościowych i działań motywacyjnych w obszarze sprzedaży i dystrybucji dla pracowników. Opracowuje strategię wejścia na rynek, przeprowadza szkolenia dla działu handlowego, który to ostatecznie będzie sprzedawał dany produkt/usługę.
REKLAMA
Zakres obowiązków
- opracowywanie szczegółowego planu związanego z wprowadzeniem produktu
- przeprowadzanie analiz rynku oraz potrzeb użytkowników
- opracowywanie planów aktywności promocyjnych, współdziałanie w budowaniu planów sprzedaży
- zarządzanie strategią materiałów POS, programów lojalnościowych, koordynacja działań merchandisingowych
- monitorowanie działań konkurencji, analiza sytuacji rynkowej
- współpracowanie z działem handlowym oraz marketingu w zakresie sprzedaży produktu
Polecamy: RODO na przykładach. Najczęściej zadawane pytania
Zarobki i premie trade marketing managera (branża FMCG) w 2019 r.
Profil
Stanowisko Trade Marketing Managera jest niezwykle samodzielnym stanowiskiem. Pracownik w tej roli musi się liczyć z częstymi nadgodzinami oraz pracą pod presją czasu. Z tego powodu oczekuje się od niego doskonałych zdolności organizacyjnych. Oprócz tego istotna na tym stanowisku jest komunikatywność i zdolność do precyzyjnego określania swoich wymagań. Trade Marketing Manager jest bardzo dobrym analitykiem, strategiem oraz wizjonerem. Istotne z punktu widzenia tej roli jest doświadczenie we wprowadzaniu nowych produktów, w zarządzaniu budżetem i kierowaniu kapitałem ludzkim.
Perspektywy rozwoju
Trade Marketing Manager ma możliwość awansowania na Senior Trade Marketing Managera. Chcąc rozwijać się w swojej firmie, Trade Marketing Manager może także zdobywać kolejne stanowiska zarówno w zakresie marketingu, jak też sprzedaży, dążąc do pozycji dyrektora ds. marketingu lub sprzedaży.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat