Brand manager (branża FMCG) - zarobki 2019

REKLAMA
REKLAMA
Brand Manager
Brand Manager to stanowisko o bardzo szerokim spektrum obowiązków uzależnionych od potrzeb danej firmy, a także stopnia doświadczenia kandydata. Zadaniem osób pracujących w działach marketingu jest opracowanie strategii i kampanii reklamowych dla swoich linii produktów. Docierają one do odpowiedniej grupy odbiorców, wykorzystując dedykowane kanały informacyjne, zachęcają do kupowania określonych produktów lub korzystania z oferowanych usług, odpowiadają też za rotację asortymentu. Brand Manager opracowuje również szeroko rozumiane treści reklamowe oraz promocyjne, współtworzy strategię budowania przewagi konkurencyjnej, odpowiada za analizy rynkowe i przewidywanie trendów. Stanowisko może być zarówno samodzielne, jak też liderskie z odpowiedzialnością za zespół specjalistów.
REKLAMA
Zakres obowiązków
- współpraca przy tworzeniu strategii marketingowych dla danych produktów lub usług
- realizacja działań marketingowych wspierających sprzedaż
- współpraca z agencjami i firmami zewnętrznymi
- monitorowanie skuteczności prowadzonych działań marketingowych
- kreowanie i dbanie o pozytywny wizerunek firmy
- opracowywanie materiałów promocyjnych (zarówno graficznych, jak i tekstów promocyjnych)
- prowadzenie działań marketingowych w serwisach społecznościowych
- inicjowanie i wdrażanie zmian w portfolio asortymentowym
Polecamy: INFORAKADEMIA - 6 modułów w cenie jednego
Zarobki Brand Managera w 2019 r. (branża FMCG)

Brand Manager branża FMCG zarobki 2019.
Profil
Od kandydata na stanowisko Brand Managera oczekuje się wykształcenia wyższego na takich kierunkach jak marketing czy PR. Ważna jest też dobra znajomość rynku i nieustające monitorowanie działań konkurencji. Dobry Brand Manager zna najnowsze metody pomiaru skuteczności prowadzonych działań i bardzo dobrze posługuje się językiem angielskim. Z jednej strony od kandydata na to stanowisko oczekuje się kreatywności i pomysłowości, z drugiej – analitycznego myślenia i bardzo dobrej organizacji pracy.
Perspektywy rozwoju
Brand Manager może bezpośrednio awansować na Marketing Managera, który pełni funkcję team leadera. Kolejnym krokiem w karierze może być stanowisko dyrektora ds. marketingu. Ponieważ działy marketingu w dużych firmach tworzą podzespoły wyspecjalizowane w brand marketingu, trade marketingu itd., awansem może być także przejście do działu pokrewnego, który jest zaangażowany w bardziej przekrojowe projekty w organizacji.
Źródło: Raport płacowy Goldman Recruitment
REKLAMA
REKLAMA