Brand manager (branża FMCG) - zarobki 2019
![Brand manager (branża FMCG) - zarobki 2019. Raport płacowy. / fot. Shutterstock](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZm/9yLnBsL3AvX2ZpbGVzLzM4NjAw/MC8xX3NodXR0ZXJzdG9ja182ND/g0NDM0MDEuanBnIiwidyI6NTAwfQ.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Brand Manager
Brand Manager to stanowisko o bardzo szerokim spektrum obowiązków uzależnionych od potrzeb danej firmy, a także stopnia doświadczenia kandydata. Zadaniem osób pracujących w działach marketingu jest opracowanie strategii i kampanii reklamowych dla swoich linii produktów. Docierają one do odpowiedniej grupy odbiorców, wykorzystując dedykowane kanały informacyjne, zachęcają do kupowania określonych produktów lub korzystania z oferowanych usług, odpowiadają też za rotację asortymentu. Brand Manager opracowuje również szeroko rozumiane treści reklamowe oraz promocyjne, współtworzy strategię budowania przewagi konkurencyjnej, odpowiada za analizy rynkowe i przewidywanie trendów. Stanowisko może być zarówno samodzielne, jak też liderskie z odpowiedzialnością za zespół specjalistów.
REKLAMA
Zakres obowiązków
- współpraca przy tworzeniu strategii marketingowych dla danych produktów lub usług
- realizacja działań marketingowych wspierających sprzedaż
- współpraca z agencjami i firmami zewnętrznymi
- monitorowanie skuteczności prowadzonych działań marketingowych
- kreowanie i dbanie o pozytywny wizerunek firmy
- opracowywanie materiałów promocyjnych (zarówno graficznych, jak i tekstów promocyjnych)
- prowadzenie działań marketingowych w serwisach społecznościowych
- inicjowanie i wdrażanie zmian w portfolio asortymentowym
Polecamy: INFORAKADEMIA - 6 modułów w cenie jednego
Zarobki Brand Managera w 2019 r. (branża FMCG)
![Brand Manager branża FMCG zarobki 2019.](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZm9yLn/BsL3AvX2ZpbGVzLzQ4NjAwMC9icmFu/ZC1tYW5hZ2VyLWJyYW56YS1mbWNnLX/phcm9ia2ktMjAxOS00ODYzNDIuanBnIn0.jpg)
Brand Manager branża FMCG zarobki 2019.
Profil
Od kandydata na stanowisko Brand Managera oczekuje się wykształcenia wyższego na takich kierunkach jak marketing czy PR. Ważna jest też dobra znajomość rynku i nieustające monitorowanie działań konkurencji. Dobry Brand Manager zna najnowsze metody pomiaru skuteczności prowadzonych działań i bardzo dobrze posługuje się językiem angielskim. Z jednej strony od kandydata na to stanowisko oczekuje się kreatywności i pomysłowości, z drugiej – analitycznego myślenia i bardzo dobrej organizacji pracy.
Perspektywy rozwoju
Brand Manager może bezpośrednio awansować na Marketing Managera, który pełni funkcję team leadera. Kolejnym krokiem w karierze może być stanowisko dyrektora ds. marketingu. Ponieważ działy marketingu w dużych firmach tworzą podzespoły wyspecjalizowane w brand marketingu, trade marketingu itd., awansem może być także przejście do działu pokrewnego, który jest zaangażowany w bardziej przekrojowe projekty w organizacji.
Źródło: Raport płacowy Goldman Recruitment
REKLAMA
REKLAMA
![certificate](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9zdGF0a/WMtaW5mb3JwbC5pbmZvci5wbC/9pbWFnZXMvY2VydGlmaWNhdGV/fbWluLjEyZGFhMGNlLnBuZyJ9.jpg)
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat