Dyrektor ds. sprzedaży (branża FMCG) - zarobki, obowiązki 2019 r.
REKLAMA
REKLAMA
Dyrektor ds. Sprzedaży (branża FMCG)
Dyrektor ds. sprzedaży odpowiada za tworzenie długoterminowej polityki handlowej przedsiębiorstwa oraz nadzorowanie jej realizacji. W wykonaniu tych zadań współpracuje bezpośrednio z zarządem spółki. Rola dyrektora ds. sprzedaży jest kluczowa dla przedsiębiorstwa, ponieważ od poziomu efektywności działu, którym zarządza, zależy rentowność całej organizacji, a co za tym idzie – również jej pozycja na rynku.
REKLAMA
Zakres obowiązków
- kreowanie oraz wdrażanie strategii handlowej;
- ocena oraz rozwój nowych możliwości biznesowych;
- projektowanie oraz nadzór nad realizacją założeń sprzedażowych;
- efektywne zarządzanie podległym działem sprzedaży;
- tworzenie budżetu oraz ścisła kontrola nad jego realizacją;
- negocjowanie, zawieranie umów handlowych oraz koordynacja ich realizacji;
- stały monitoring oraz analiza danych rynkowych danego segmentu oraz otoczenia konkurencyjnego;
- raportowanie wyników pracy podległego departamentu.
Profil
Osoba ubiegająca się o stanowisko dyrektora ds. sprzedaży musi posiadać wykształcenie wyższe ekonomiczne lub managerskie. Wyjątek stanowią branże techniczne, gdzie mile widziane są osoby po studiach inżynierskich. Dodatkowym atutem kandydata może być dyplom MBA. Bardzo istotne jest kilkuletnie doświadczenie w danej branży, znajomość technik negocjacyjnych oraz sprzedażowych, a także doskonałe umiejętności zarządzania zespołem. Poza tym kandydat powinien charakteryzować się wysokim poziomem kompetencji komunikacyjnych, samodzielnością oraz decyzyjnością, a także myśleniem strategicznym. Ważne jest również kreatywne podejście do rozwiązywania problemów oraz duże zaangażowanie w wykonywane obowiązki.
Polecamy: Wideoszkolenie: Ustawa wdrażająca RODO – uwaga na zmiany obowiązujących przepisów
Zarobki i premie dyrektora ds. sprzedaży w 2019 r.
Perspektywy rozwoju
Rozwój kariery w przypadku dyrektora sprzedaży jest skorelowany z wynikami osiąganymi przez podległy mu dział. Najlepsi mają szansę na awans pionowy i przejście bezpośrednio do zarządu spółki na stanowisko wiceprezesa zarządu odpowiedzialnego za sprzedaż lub sprzedaż i marketing. Nie jest to jedyna możliwość rozwoju. Wielu kandydatów otrzymuje propozycje na stanowiska analogiczne w organizacjach konkurencyjnych. Kolejną alternatywą może być objęcie stanowiska w organizacji będącej w fazie start-up, co daje możliwość uczestnictwa w budowaniu nowej marki na rynku.
Źródło: Raport płacowy Goldman Recruitment
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat