Do kiedy pracodawca ma obowiązek wypłaty wynagrodzenia?

REKLAMA
REKLAMA
Termin wypłaty
REKLAMA
Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się co najmniej raz w miesiącu, w stałym i ustalonym z góry terminie. Jeżeli ustalony dzień wypłaty wynagrodzenia za pracę jest dniem wolnym od pracy, wynagrodzenie wypłaca się w dniu poprzedzającym. Składniki wynagrodzenia za pracę, przysługujące pracownikowi za okresy dłuższe niż jeden miesiąc, wypłaca się z dołu w terminach określonych w przepisach prawa pracy.
Podstawowym obowiązkiem pracodawcy jest wypłacanie w terminie wynagrodzenia. Warto zaznaczyć, że termin wypłaty powinien być stały i z góry określony, co oznacza, że pracodawca musi wskazać konkretną datę w umowie o pracę, układzie zbiorowym pracy lub regulaminie wynagradzania.
Zobacz również: Regulamin wynagradzania - kiedy niezbędny?
Za pracę Pracownik otrzyma wynagrodzenie w wysokości (brutto)………………zł
(słownie: ………….) za miesiąc płatne z dołu do ………….. dnia każdego miesiąca.
Ponadto wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłaca się z dołu, niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż w ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego.
Wynagrodzenie może być wypłacane z góry, jeżeli strony tak postanowią.
Podstawa prawna:
Kodeks pracy
Zobacz również serwis: Zarobki
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA