Regulamin wynagradzania - kiedy niezbędny?
REKLAMA
REKLAMA
Przepis artykułu 77(2) § 5 Kodeksu pracy stanowi, że do regulaminu wynagradzania stosuje się odpowiednio m.in. przepisy art. 239 § 3. Z przepisu tego wynika, że regulaminu wynagradzania nie ustala się dla :
REKLAMA
• członków korpusu służby cywilnej,
• pracowników urzędów państwowych zatrudnionych na podstawie mianowania i powołania,
• pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie wyboru, mianowania i powołania w:
- urzędach marszałkowskich,
- starostwach powiatowych,
- urzędach gminy,
- biurach (ich odpowiednikach) związków jednostek samorządu terytorialnego,
- biurach (ich odpowiednikach) jednostek administracyjnych jednostek samorządu terytorialnego,
• sędziów i prokuratorów.
Zobacz również: Wypłata wynagrodzenia w częściach
Dla kogo jeszcze nie ustala się regulaminu wynagradzania ?
• zatrudnionych w państwowych jednostkach sfery budżetowej (art. 773 k.p.), oraz
• osób zarządzających w imieniu pracodawcy zakładem pracy, gdyż warunki ich wynagradzania muszą wynikać z umowy,
• właścicieli firm prywatnych,
• osób zatrudnionych na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego np. na podstawie umowy o dzieło czy zlecenia.
Zobacz również serwis: Zarobki
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat