REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

[Projekt] Zmiany w wynagrodzeniach niektórych osób zatrudnionych w szkole w 2025 r. Ile zarobi egzaminator-weryfikator oraz operator pracowni informatycznej?

egzamin, egzaminator
[Projekt] Zmiany w wynagrodzeniach niektórych osób zatrudnionych w szkole w 2025 r. Ile zarobi egzaminator-weryfikator oraz operator pracowni informatycznej?
/
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

[Projekt] Zmiany w wynagrodzeniach niektórych osób zatrudnionych w szkole w 2025 r. Ile zarobi egzaminator-weryfikator oraz operator pracowni informatycznej. 25 listopada 2024 r. do opiniowani trafił projekt rozporządzenia Ministra Edukacji w sprawie warunków wynagradzania egzaminatorów oraz innych osób biorących udział w przeprowadzaniu egzaminów.

W projekcie rozporządzenia zaproponowano zmiany dotyczące warunków wynagradzania egzaminatorów-weryfikatorów oraz operatora pracowni informatycznej. Projektodawcy w uzasadnieniu do rozporządzenia wskazali, że nowe rozporządzenie wynika ze zmian przewidzianych w procedowanej obecnie ustawie z dnia 21 listopada 2024 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (nr w wykazie UD74, nr druku sejmowego 759, nr druku senackiego 202), która przewiduje m.in. wprowadzenie funkcji egzaminatora-weryfikatora oraz operatora pracowni informatycznej, jako osób biorących udział w przeprowadzaniu egzaminów zewnętrznych.

REKLAMA

Skrócenie terminu, w którym zdający lub jego rodzice mogą dokonać wglądu do zadań i udzielonych odpowiedzi z 6 miesięcy do 3 miesięcy już w roku szkolnym 2024/25. Wprowadzenie funkcji egzaminatora-weryfikatora. Rząd ma plan na egzaminy zawodowe

Wynagrodzenie egzaminatora-weryfikatora

W projekcie zaproponowano, aby podstawą do ustalenia wynagrodzenia egzaminatora-weryfikatora była kwota w wysokości 12 proc. łącznej kwoty wynagrodzeń przysługujących egzaminatorom wchodzącym w skład zespołu egzaminatorów. Kwota ta ma być dzielona między egzaminatorów-weryfikatorów wchodzących w skład zespołu egzaminatorów proporcjonalnie do liczby sprawdzonych i ocenionych przez nich prac egzaminacyjnych. Zaproponowano także, aby wynagrodzenie egzaminatora-weryfikatora nie mogło być niższe niż 150 zł.

Wynagrodzenie operatora pracowni informatycznej

REKLAMA

W projekcie zaproponowano także warunki wynagradzania operatora pracowni informatycznej. W zakresie egzaminu maturalnego z informatyki oraz części pisemnej egzaminu zawodowego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, w tym egzaminu eksternistycznego zawodowego zaproponowano, aby wynagrodzenie wynosiło:
0,550 proc. stawki za każdą godzinę udziału operatora pracowni informatycznej w danym egzaminie,
0,550 proc. stawki za każdą godzinę przygotowania przez operatora pracowni informatycznej odpowiednio stanowisk komputerowych (egzamin maturalny z informatyki) albo stanowisk egzaminacyjnych (część pisemna egzaminu zawodowego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, w tym egzaminu eksternistycznego zawodowego), przy czym proponuje się, aby czas przygotowania tych stanowisk nie przekraczał 3 godzin.

W zakresie części praktycznej egzaminu zawodowego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, tym egzaminu eksternistycznego zawodowego, w której do wykonania zadania lub zadań egzaminacyjnych jest niezbędne wykorzystanie komputera – zaproponowano, aby wynagrodzenie:
– było obliczane jako iloczyn 0,550 proc. stawki za każdą godzinę udziału w jednej zmianie egzaminu, zgodnie z czasem trwania części praktycznej egzaminu i liczby zmian egzaminu, w których operator pracowni informatycznej bierze udział, oraz – wynosiło 0,550 proc. stawki za każdą godzinę przygotowania przez operatora pracowni informatycznej stanowisk, przy czym proponuje się, aby czas przygotowania tych stanowisk nie przekraczał 3 godzin.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W rozporządzeniu określono także warunki wynagradzania egzaminatorów biorących udział w przeprowadzaniu egzaminu ósmoklasisty i egzaminu maturalnego. Zaproponowano zmianę stawek wynagrodzenia za jednego zdającego za część testową i za wypracowanie w części pisemnej egzaminu maturalnego z języka polskiego i języka mniejszości narodowej – poziom podstawowy. Dla egzaminatorów części pisemnej egzaminu maturalnego z języka polskiego i języka mniejszości narodowej na poziomie podstawowym zaproponowano zmianę stawki wynagrodzenia za jednego zdającego za część testową – z 0,335 proc. na 0,470 proc. stawki, natomiast za wypracowanie – z 0,815 proc. na 0,680 proc. stawki. Rozporządzenie ma wejść w życie w dniu następującym po dniu jego ogłoszenia.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MOPS czy ZUS? Świadczenia dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. [TABELA]

Jakie świadczenia dla osób z niepełnosprawnościami wypłaca Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a które ośrodki pomocy społecznej? Prezentujemy proste zestawienie najważniejszych świadczeń w 2025 r.

Renta tytoniowa – czym jest, kto może się o nią ubiegać i na jakiej podstawie prawnej?

Renta tytoniowa to pojęcie, które choć w powszechnym użyciu nie funkcjonuje, coraz częściej pojawia się w kontekście dyskusji o świadczeniach z tytułu niezdolności do pracy. Choć alkoholizm jest uznawany za jedno z najpoważniejszych uzależnień, jego konsekwencje zdrowotne nie są jedynymi powodami przyznawania rent. W artykule wyjaśniamy, czym jest renta tytoniowa, kto może się o nią ubiegać oraz na jakiej podstawie prawnej można starać się o to świadczenie.

777 zł składki zdrowotnej pracownika, 315 zł przedsiębiorcy (obaj zarabiają 10 tys. zł miesięcznie). Konstytucyjny paradoks? Czy różne kwoty składki są sprawiedliwe?

Temat składki zdrowotnej był przez kilka ostatnich lat poruszany wielokrotnie. Porównując różne poziomy wynagrodzenia (co znajdą Państwo w dalszej części artykułu) nie da się nie zauważyć, że pracownicy zatrudnieni na umowę o pracę płacą co do zasady składkę zdrowotną w wyższej wysokości niż przedsiębiorcy. W tym artykule przyjrzymy się, dlaczego tak się dzieje, czy jest to obiektywnie sprawiedliwe i czy jest to zgodne z zasadą równości wobec prawa. Bo przecież dostęp do publicznej służby zdrowia mamy taki sam. A jakość tego leczenia nie zależy od wysokości składki.

Skoro nieznajomość prawa szkodzi, to czyja to jest wina, że go nie znamy? [5 POWODÓW]

Prawo dotyka wszystkich. Tymczasem prawdziwie poznają je osoby decydujące się na studia prawnicze. Brak znajomości prawa rodzi niesprawiedliwość społeczną. Jakie są powody nieznajomości prawa? Czy możliwe są zmiany pozwalające na zrozumienie przepisów prawnych przez każdego?

REKLAMA

Pracujący emeryt z przywilejami finansowymi: zwolnienie z PIT i wyższa emerytura. Niektórzy mają limity dorabiania

ZUS informuje, że w ciągu ostatnich dziewięciu lat liczba pracujących emerytów wzrosła o 51,7 proc. Na koniec grudnia 2015 roku w Polsce było 575,4 tys. pracujących emerytów, natomiast na koniec 2024 roku ich liczba wzrosła do 872,6 tys. Nic dziwnego. Przepisy wspierają aktywność zarobkową emerytów.

Rozporządzenie DORA - co to jest i kogo dotyczy? [PRZEWODNIK]

Czego dotyczy unijne rozporządzenie DORA? Wprowadza nowe pojęcia i wymagania dotyczące cyberbezpieczeństwa w sektorze finansowym. Prezentujemy przewodnik po DORA z wyjaśnieniem trudnych pojęć dla dostawców usług ICT.

Kiedy ZUS przyznaje tzw. rentę alkoholową? Niezdolność do pracy musi być spowodowana czymś więcej niż chorobą alkoholową

W orzecznictwie lekarskim nie istnieje pojęcie tzw. renty alkoholowej. Jak podkreśla Wojciech Dąbrówka, rzecznik prasowy ZUS-u, sam fakt istnienia choroby alkoholowej nie jest wystarczający do uzyskania świadczenia rentowego z tytułu niezdolności do pracy. Istotne jest stwierdzenie, że choroba alkoholowa może spowodować dodatkowe schorzenia będące powikłaniami uzależnienia, które znacznie ograniczają zdolność do pracy. Przykładami takich powikłań mogą być marskość wątroby, przewlekłe zapalenie trzustki, uszkodzenie układu nerwowego, uszkodzenie układu krążenia, a także zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania.

Plagiat w mediach – konsekwencje prawne i możliwości dochodzenia roszczeń

Plagiat jest poważnym naruszeniem zarówno zasad etyki dziennikarskiej, jak i obowiązujących przepisów prawa autorskiego. Współczesna era cyfryzacji oraz dynamiczny przepływ informacji sprzyjają przypadkom wykorzystywania cudzych treści bez odpowiedniego przypisania autorstwa. Warto przeanalizować, jakie regulacje prawne chronią twórców przed plagiatem w kontekście informacji prasowych oraz jakie działania mogą podjąć osoby poszkodowane w sytuacji, gdy ich teksty zostaną skopiowane bezprawnie.

REKLAMA

Sejm na żywo 31 marca 2025 r.: Komisja śledcza ds. Pegasusa

Przesłuchanie Mai Rodwald, prokurator, wezwanej w celu złożenia zeznań w toczącym się postępowaniu zmierzającym do zbadania legalności, prawidłowości oraz celowości czynności operacyjno-rozpoznawczych podejmowanych m.in. z wykorzystaniem oprogramowania Pegasus przez członków Rady Ministrów, służby specjalne, Policję, organy kontroli skarbowej oraz celno-skarbowej, organy powołane do ścigania przestępstw i prokuraturę w okresie od dnia 16 listopada 2015 r. do dnia 20 listopada 2023 r.

Świadczenie wspierające jednak nadal na 7 lat. Nowe wytyczne wydawania orzeczeń dla osób niepełnosprawnych tego nie zmieniają

Dla osób niepełnosprawnych prawnym wydarzeniem ostatniego tygodnia było wydanie wytycznych dla WZON i PZON co do stałych orzeczeń dla osób cierpiących na jedną z przeszło 200 chorób genetycznych. Wytyczne opublikował Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych, Łukasz Krasoń. Wytyczne generalnie są adresowane dla dzieci do 16 roku życia i ich rodziców. Po otrzymaniu orzeczenia ważnego do ukończenia 16 roku życia będzie ono miało charakter stały (do 16. roku życia). Następnie osoba niepełnosprawna wystąpi o orzeczenie "dla dorosłych" i ono także będzie miało charakter stały. Niestety (na dziś) posiadanie stałego orzeczenia o niepełnosprawności nie ma znaczenia dla świadczenia wspierającego. Świadczenie to jest przeznaczone dla osób dorosłych. Dla świadczenia wspierającego istotne jest nie orzeczenie o niepełnosprawności, a poziom potrzeby wsparcia ustalony przez WZON, a tego nowe wytyczne nie dotyczą. W dalszym ciągu nie ma planów, aby świadczenie wspierające było przyznawane dożywotnio. Są tylko takie postulaty.

REKLAMA