Pułapki w umowach
REKLAMA
REKLAMA
Na podstawie ilości spraw wpływających do rzeczników konsumentów, można wyodrębnić cztery najpopularniejsze branże, z którymi konsumenci mają najwięcej problemów. Dotyczy to różnego rodzaju usług, a przede wszystkim:
REKLAMA
- usług telekomunikacyjnych - operatorzy telekomunikacyjni często wykonują umowy niezgodnie z jej postanowieniami, stosują niewłaściwe cenniki, nie wypłacają odszkodowań z tytułu przerwy w świadczeniu usługi, wprowadzają zapisy regulaminów sprzeczne z przepisami ustawy Prawo telekomunikacyjne;
Zobacz: Konsument - telekomunikacja
- usług turystycznych – turyści najczęściej narzekają na niską jakość wykonywanych usług, żądania przez biura podróży dopłaty do wycieczki bez udokumentowania powodów wzrostu ceny bez jednoczesnej możliwości odstąpienia od umowy, odmowę wypłaty odszkodowania z tytułu złożonej reklamacji;
Zobacz: Konsument - turystyka
- usług bankowych – najpoważniejsze zastrzeżenia dotyczą podwójnego pobierania opłaty za brak spłaty kwoty minimalnej karty kredytowej, pobieranie ubezpieczenia już po czasie objętym jego ochroną (w przypadku wcześniejszej spłaty kredyty), nie rozpatrywania reklamacji w odpowiednim terminie;
Zobacz: Konsument i finanse
- innych usług – w przypadku wykonywania napraw i remontów różnego rodzaju często można spotkać się z brakiem określenia w umowie jej przedmiotu albo wykonywania przez fachowców umowy niezgodnie z jej treścią i ustaleniami.
Zobacz: Konsument - Usługi
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat