Konsument powinien być poinformowany, przy użyciu środka porozumiewania się na odległość, najpóźniej w chwili złożenia mu propozycji zawarcia umowy o:
• imieniu i nazwisku (nazwie);
• adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany;
• istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu;
• cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki;
• zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia;
• kosztach oraz terminie i sposobie dostawy;
• prawie odstąpienia od umowy w terminie 10 dni;
• kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy;
• terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają charakter wiążący;
• minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe;
• miejscu i sposobie składania reklamacji;
• prawie wypowiedzenia umowy - dotyczy umów o świadczenie ciągłe lub okresowe.
Wszystkie informacje powinny być sformułowane jednoznacznie, w sposób zrozumiały i łatwy do odczytania.