Ochrona konsumentów korzystających z Premium Rate
REKLAMA
REKLAMA
Pojawiające się ostatnio nieprawidłowości na rynku usług o podwyższonej opłacie, tzw. Premium Rate doprowadziły do znowelizowania Prawa telekomunikacyjnego.
REKLAMA
Zobacz: Jakim jesteś konsumentem?
Nowe przepisy poszerzają obowiązki informacyjne wobec odbiorców takich usług, w szczególności w zakresie sposobu podawania informacji o cenie i numerze usługi. Ponadto, w ustawie przewidziano szereg możliwości blokowania przez abonentów połączeń przychodzących i wychodzących na numery usług o podwyższonej opłacie.
Między innymi wprowadza się możliwość wskazania przez abonenta progów kwotowych, po przekroczeniu których abonent otrzyma stosowną informację, a także będzie miał możliwość zablokowania możliwości korzystania z usług.
Niezależnie od powyższego, abonent będzie miał również możliwość zdefiniowania rodzaju usług, które dostawca będzie obowiązany blokować (np. usługi dla dorosłych, loterie etc.) oraz określenia pułapu cenowego usług, powyżej którego usługi będą automatycznie blokowane (np. abonent wskaże, że nie chce korzystać z usług o podwyższonej opłacie o cenie powyżej 5 zł).
Zobacz: Konsument musi znać swoje prawa
Ustawa zawiera również regulacje umożliwiające wydawanie decyzji dopuszczającej czasowe używanie urządzenia radiowego w celu zapewnienia okazjonalnego przekazu informacji na okres nieprzekraczający 30 dni, co przede wszystkim związane jest z organizacją przez Polskę Turnieju finałowego 14. Mistrzostw Europy UEFA w piłce nożnej.
AS/Źródło: Ministerstwo Infrastruktury
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat