Dzień pasażera na europejskich lotniskach
REKLAMA
REKLAMA
W czwartek, 7 lipca, na lotniskach w 23 krajach Europy powstaną stoiska informacyjne dla pasażerów. Prawnicy - eksperci z Europejskich Centrów Konsumenckich - będą bezpłatnie udzielać porad prawnych oraz wręczać ulotki edukacyjne wszystkim zainteresowanym w godzinach 10.00 - 16.00. Akcja odbędzie się także w Polsce - na terenie portów lotniczych w Krakowie oraz Warszawie. Na warszawskim Lotnisku im. F. Chopina podróżni otrzymają nie tylko porady i ulotki informacyjne, zostaną również zaproszeni do udziału w konkursie wiedzy o prawach pasażerów. Dobre odpowiedzi będą nagradzane wakacyjnymi gadżetami. Stoisko uatrakcyjni obecność wielkiej, żywej maskotki – pszczoły - symbolizującej latanie i wakacje, która będzie zapraszała do odwiedzenia naszego stoiska.
REKLAMA
Zobacz: Nowy projekt prawa lotniczego przyjęty
Patronat honorowy nad Akcją „Dzień Pasażera” objęła Komisja Europejska (Dyrekcja Generalna ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów) oraz Pani Róża Thun i Pan Artur Zasada, posłowie do Parlamentu Europejskiego. Wydarzenie zostanie zorganizowane przy wsparciu kampanii „Prawa pasażerów w zasięgu ręki”.
Do Akcji przyłączyła się korporacja ELE Taxi. Kierowcy, realizujący 7 lipca kursy na lotnisko, będą załączać do rachunków klientów ulotki informujące o prawach pasażerów.
REKLAMA
„Dzień Pasażera” stanowi wspólną inicjatywę Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net), obecnych we wszystkich krajach UE, Norwegii oraz Islandii. Do zadań sieci należy m.in. informowanie pasażerów o przysługujących im prawach oraz pomoc konsumentom w polubownym dochodzeniu roszczeń w razie zagubienia lub zniszczenia bagażu przez linie lotnicze.
Akcja „Dzień Pasażera” zostanie przeprowadzona na stołecznych oraz lokalnych lotniskach w następujących krajach Europy: Austria, Belgia, Holandia, Luksemburg, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania, Irlandia, Szwecja, Norwegia, Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Słowacja, Czechy, Węgry, Słowenia, Bułgaria, Rumunia, Malta, Cypr.
Zapraszamy do odwiedzenia naszego stoiska informacyjnego na Lotnisku im. F. Chopina w Warszawie. Eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego będą do dyspozycji w zakresie nagrań setkowych na terenie lotniska w dniu 7 lipca br. w godzinach 10.00 – 16.00. Prosimy o wcześniejsze potwierdzenie przybycia (jesteśmy zobowiązani uprzedzić o nagraniu władze Lotniska Chopina).
Posłowie do Parlamentu Europejskiego, będący Patronami Akcji „Dzień Pasażera”, także chętnie udzielą wywiadu (telefonicznego lub osobistego w Brukseli) nt. praw pasażerów linii lotniczych.
- p. Poseł do PE Róża Thun będzie dostępna w dniach 5-7 lipca br. pod numerem telefonu komórkowego: + 48 601 372 687.
- p. Poseł do PE Artur Zasada: będzie dostępny w dniu 5 lipca w godzinach od 15.00 do 16.30 pod numerem telefonu 509 391 831.
Zobacz: Odwołanie lub opóźnienie lotu-jakie prawa ma pasażer?
Istnieje również możliwość przeprowadzenia wywiadu w języku angielskim z Paolą Testori, Dyrektor Generalną DG SANCO (Dyrekcja Generalna UE ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów) oraz przedstawicielami Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Brukseli, którzy będą obecni w dniu 7 lipca na lotnisku Zaventem w Brukseli i z przyjemnością opowiedzą o europejskim charakterze Akcji „Dzień Pasażera”. Osoba do kontaktu: Mary Henegan, Mary.Heneghan@ec.europa.eu.
ECK/AS
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat