REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak Polak wybiera ubezpieczenie? Fakty i mity

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beesafe
Ubezpieczenia
Jak Polak wybiera ubezpieczenie? Fakty i mity
Jak Polak wybiera ubezpieczenie? Fakty i mity

REKLAMA

REKLAMA

Wybierając ubezpieczenie pojazdu możemy natknąć się na wiele opcji pakietowych, zawierających rozwiązania, których zadaniem jest zabezpieczenie nas na wypadek różnych nieprzyjemnych sytuacji. Pakiet asisstance, ubezpieczenie na wypadek rozbicia szyby czy może dodatkowe zabezpieczenie podczas wakacji? Opcji jest wiele i czasami ciężko stwierdzić, co będzie nam tak naprawdę potrzebne. Ale czy Polacy są w ogóle zainteresowani usługami dodatkowymi?

By poznać zmieniające się preferencje Polaków w odniesieniu do ubezpieczeń, przeprowadziliśmy badanie (Ocena ofert ubezpieczeniowych IQS dla Beesafe, 2020), w którym zadaliśmy im pytania dotyczące kilku usług uzupełniających dostępnych na polskim rynku, by sprawdzić, które są dla nich rzeczywiście atrakcyjne. Przyjrzyjmy się zatem faktom oraz obalmy kilka mitów dotyczących ubezpieczeń pojazdów i korzystania z nich przez Polaków.

REKLAMA

MIT: Polacy korzystają wyłącznie z podstawowej oferty ubezpieczeniowej

REKLAMA

Czasy, w których Kowalski wybierał wyłącznie podstawową opcję ubezpieczenia, możemy uznać za słusznie minione. Z wspomnianego badania przeprowadzonego na zlecenie Beesafe wynika, że aż 89% respondentów byłoby zdecydowanie chętnych lub raczej chętnych do skorzystania także z assistance – czyli doraźnej pomocy w przypadku awarii lub kolizji. Co więcej, 2/3 badanych zadeklarowało, że już z takiego rozwiązania korzysta. Tak wysoki wynik nie dziwi – większość ubezpieczycieli promuje takie swoje usługi z dużym powodzeniem.

Można też śmiało powiedzieć, że w kontekście ubezpieczenia Polacy stają się coraz bardziej wymagający. Ponad połowa respondentów zadeklarowała, że znane są już jej zaawansowane rozwiązania obejmujące pełną organizację i pokrycie kosztów usług związanych z naprawą auta wraz z jego transportem z i we wskazane miejsce. Już co piąty z takiego rozwiązania korzysta! Wygoda i oszczędność czasu są dla tych klientów niezwykle ważnym czynnikiem, wpływającym na atrakcyjność tego typu ubezpieczenia.

FAKT: Przed urlopem Polacy rzadko myślą o ubezpieczeniu

Mimo że prawie 60% badanych odpowiedziało, że zna rozwiązanie oferowane przez wielu ubezpieczycieli obejmujące pomoc assistance w podróży zagranicznej, to zaledwie 1/5 z nich udzieliła odpowiedzi twierdzącej zapytana o to, czy rzeczywiście je stosuje. Należy jednak pamiętać, że jeszcze nie tak dawno temu, bo w 2017 r., zaledwie 60% Polaków wybierało samochód jako środek transportu na wakacjach (Raport „Polak jedzie na wakacje” Kongsberg Automotive 2017).

REKLAMA

Obecnie ta tendencja się zmienia – podróżowanie samochodem wiąże się z komfortem jazdy w mniejszej grupie z osobami, które znamy, gdy zwracamy szczególną uwagę na nasze osobiste bezpieczeństwo. Ma to też przełożenie na decyzję o wyborze ubezpieczenia assistance podczas podróży – 55% badanych wskazało, że takie rozwiązanie jest dla nich na tyle atrakcyjne, że byliby chętni skorzystać z takiej usługi w przyszłości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rozważając bliższą podróż do wyboru mamy dodatki do polis OC/AC jak np. ubezpieczenie naszego bagażu – od jego kradzieży lub zniszczenia, co obejmuje również rzeczy przewożone w boksie dachowym. Choć połowa respondentów stwierdziła, że ma świadomość takiej opcji, to tylko 11% z niej korzysta. Takie rozwiązanie w przyszłości rozważyłby co trzeci badany.

MIT: Uważamy ubezpieczenia pojedynczych części auta za niepraktyczne

Coraz częściej zauważamy, że kolizja to nie jedyna nieprzewidywalna sytuacja, która może przytrafić nam się w ruchu drogowym. Rozładowany akumulator, złapanie „gumy”, zniszczenie szyby przez kamienie czy grad to scenariusze, które mogą przydarzyć się właściwie każdemu kierowcy i skutecznie pokrzyżować plany. Decydują się oni zatem coraz częściej na zabezpieczenia dla tych właśnie części, by zniwelować efekty przykrej niespodzianki i zagwarantować sobie sprawne otrzymanie pomocy.

W przypadku ubezpieczenia szyb aż 76% respondentów, którzy wzięli udział w badaniu Beesafe, uznało takie rozwiązanie za przydatne, w kontekście opon odpowiedzi twierdzącej udzieliło nieco mniej, bo 58% respondentów, podobnie jak w przypadku ubezpieczenia akumulatora, którego ubezpieczenie za praktyczne uznało 54% badanych.

FAKT: Polacy (jeszcze) niechętnie korzystają z ubezpieczenia obejmującego podróż hulajnogą czy rowerem miejskim

Już od kilku lat obserwujemy wzrost zainteresowania alternatywnymi środkami komunikacji po mieście – w tym elektrycznymi hulajnogami, deskorolkami czy rowerami miejskimi. Można wymienić wiele zalet tego typu transportu – na pierwszy plan wysuwają się chociażby te związane z ochroną środowiska naturalnego, brak konieczności uciążliwego stania w korkach czy po prostu rozrywka, jaka towarzyszy tego typu przejażdżkom. Czy jednak jako naród myślimy o naszym bezpieczeństwie wybierając hulajnogę lub rower? Okazuje się, że niekoniecznie. Zaledwie 30% badanych zdaje sobie sprawę z możliwości ubezpieczenia się na wypadek nieszczęśliwego zdarzenia w tzw. transporcie alternatywnym, a tylko co 10. potwierdził, że z takiego rozwiązania korzysta.

Widzimy, że użytkownicy rowerów i hulajnóg miejskich wciąż niewystarczająco dbają o własne bezpieczeństwo. Wynikać to może z faktu zbyt jeszcze wąskiej oferty tego typu ubezpieczeń dostępnej na rynku. Optymizmem napawa fakt, że prawie połowa osób biorących udział w naszym badaniu po zapoznaniu się z przykładową ofertą stwierdziła, że może być ona przydatna w codziennym życiu.

Widać wyraźnie, że usługi ubezpieczeń w Polsce się zmieniają, by nadążyć za wyzwaniami, jakie niesie za sobą coraz bardziej zdigitalizowany świat, a jednocześnie możliwie jak najlepiej odpowiadać na indywidualne potrzeby klientów. W efekcie jako konsumenci mamy spory wybór, a wśród oferowanych rozwiązań są takie, którym warto się przyjrzeć. Komfort korzystania z usługi może płynąć nie tylko z efektywnej likwidacji szkody czy wypłaty ubezpieczenia, ale również wynikać z tego, jak przebiega proces jego zakupu.

Damian Andruszkiewicz, Członek Zarządu Beesafe

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Żałoba narodowa. Czy dzień żałoby narodowej jest dniem wolnym od pracy?

Kwestie dotyczące wprowadzenia żałoby narodowej w Polsce uregulowane są ustawą z 31 stycznia 1980 r. o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych. Czym jest żałoba narodowa? Kiedy jest wprowadzana? Czy dzień żałoby narodowej jest dniem wolnym od pracy?

Pociąg do Chorwacji 2025. Minister Klimczak: obiad w Warszawie śniadanie w Rijece; bilety od 200 zł. PKP Intercity pracuje nad bezpośrednim połączeniem

Minister infrastruktury Dariusz Klimczak poinformował 10 kwietnia 2025 r., że wystąpił do swoich odpowiedników w Austrii, by połączenie kolejowe z Polski do Rijeki w Chorwacji było realizowane od 1 lipca tego roku. "PKP Intercity jeszcze o tym nie mówi, ale ja mogę zdradzić - zaznaczając, że to jest dopiero początek naszych obliczeń, uzależnionych od zgód innych państw - być może udałoby się pojechać za 200 zł z Warszawy do Chorwacji" - przekazał minister Klimczak. Dodał, że to byłby najtańszy bilet.

Papież Franciszek zmienił zasady dotyczące pochówku. Zmiany mają już pół roku

W Poniedziałek Wielkanocny, 21 kwietnia 2025 r. kardynał Farrell w komunikacie przekazanym przez watykańskie biuro prasowe poinformował o śmierci Papieża Franciszka. 20 listopada 2024 r. zmienione zostały zasady dotyczące pochówku.

W Poniedziałek Wielkanocny zmarł papież Franciszek. Miał 88 lat

Papież Franciszek zmarł w Poniedziałek Wielkanocny, 21 kwietnia o godzinie 7.35 - poinformował kardynał Farrell w komunikacie przekazanym przez watykańskie biuro prasowe. Franciszek (Jorge Mario Bergoglio), który zmarł w wieku ponad 88 lat, to jeden z najstarszych papieży w dziejach Kościoła. Jego pontyfikat trwał 12 lat i cztery miesiące.

REKLAMA

Zmarł Papież Franciszek. W jaki sposób będzie przebiegał wybór nowej głowy Kościoła katolickiego i czy w konklawe będą uczestniczyli również świeccy mężczyźni i kobiety?

W Poniedziałek Wielkanocny, 21 kwietnia 2025 r. – Watykan poinformował o śmierci Papieża Franciszka. „Najdrożsi bracia i siostry, z głębokim smutkiem muszę ogłosić śmierć naszego Ojca Świętego Franciszka. (…) Z ogromną wdzięcznością za jego przykład, jako prawdziwego ucznia Pana Jezusa, polecamy duszę Papieża Franciszka nieskończonej miłosiernej miłości Boga Trójjedynego” – ogłosił o godz. 9:45 kardynał Kevin Farrell, kamerling Izby Apostolskiej. W jaki sposób, będzie przebiegał wybór nowej głowy Kościoła katolickiego i czy w konklawe będą uczestniczyli również świeccy mężczyźni i kobiety?

Watykan: zmarł papież Franciszek w Wielki Poniedziałek o godz. 7.35 [21 kwietnia 2025 r.]

W Wielki Poniedziałek zmarł papież Franciszek.

Twoje długi mogą zostać całkowicie umorzone bez obowiązku dokonywania jakichkolwiek spłat. To szansa na nowy start dla tysięcy osób

W ramach upadłości konsumenckiej – jeżeli zachodzą ściśle określone w ustawie przesłanki – dłużnik może uzyskać całkowite umorzenie swoich zobowiązań, bez obowiązku dokonywania jakichkolwiek spłat i tym samym – nowy start w życiu. Z rozwiązania takiego, mogą skorzystać m.in. zadłużeni seniorzy, prowadzący jednoosobowe gospodarstwa domowe, którzy uzyskują świadczenia zbliżone do najniższej emerytury.

Urlop stażowy 2025: po 10 latach pracy 30 dni urlopu wypoczynkowego, po 15 latach - 35 dni, po 20 latach - 40 dni. Czy wejdzie? Mamy stanowisko resortu pracy

Obecnie analizuje się zagadnienie urlopu stażowego. Idea jest bardzo prosta: pracownikom z krótszym stażem (do 10 lat) przysługuje 20-dniowy urlop wypoczynkowy w 100% finansowany przez pracodawcę, natomiast po przekroczeniu dziesięcioletniego okresu pracy zamiast dotychczasowych 26 dni, wypoczynek zostałby zwiększony do 30 dni, a potem – o kolejne 5 dni za każde następne 5 lat. Resort pracy zajmuje pozytywne stanowisko na wprowadzenie tzw. urlopu stażowego, bo proponowane zmiany mają solidne uzasadnienie zarówno logiczne, społeczne jak i prawne. Zresztą – przecież już teraz w wielu zawodach obowiązują dłuższe urlopy.

REKLAMA

Biorą się za listonoszy: bo nie dostarczają przesyłek i awiz, a terminy urzędowe i sądowe biegną. Sprawa skierowana do Urzędu Komunikacji Elektronicznej

Kto z nas nie spotkał się taką sytuacją, że listonosz nie dostarczył przesyłki, nie podjął nawet takiej próby i z automatu zostawił w skrzynce awizo. Mato miejsce szczególnie w dużych miastach, z blokami bez wind. To jeszcze nic, czasami tego awiza nie ma! Możemy przeczytać np. taką skargę: "Poczta nie dostarczyła mi awizo do sądu w Lublinie co mam teraz zrobić. Rozmawiałam z listonoszem to się bezczelnie wypiera. Dlaczego przez czyjąś głupotę mam cierpieć?" Problem rzeczywiście istnieje, bo istnieje skutek doręczenia i pewne terminy biegną.

III grupa inwalidzka - stopień lekki. Co w 2025 roku?

Orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim, dawniej określane jako trzecia grupa inwalidzka (III grupa) definiuje osoby, których naruszona sprawność organizmu powoduje istotne pogorszenie zdolności do wykonywania pracy lub ograniczenia w pełnieniu ról społecznych. W 2025 roku władze, PFRON, a także rząd i samorządy przygotowały szereg udogodnień oraz wsparć finansowych dla beneficjentów tego stopnia niepełnosprawności. Przyglądamy się najważniejszym z nich.

REKLAMA