Kto chce w dzisiejszych czasach osiągnąć sukces (i go utrzymać), nie może zrezygnować z efektywnego, osobistego PR-u. Ukazanie się w pozytywnym świetle sprawia jednak trudności wielu ludziom. Jedni nie lubią o sobie mówić, lecz w głębi ducha mają nadzieję, że ktoś zauważy ich zasługi. Inni mówią o sobie aż nazbyt chętnie, jednakże nie udaje im się przekonać do siebie swojego rozmówcy. Dobry PR jest czymś innym.
Zacznijmy od wyboru rodzaju działalności, którą będziemy w przyszłości prowadzić, a także następnie wyboru formy prawnej tej działalności. Jest to istotne z tego względu, że przed rozpoczęciem wykonywania działalności gospodarczej należy zgłosić jej wpis do właściwego rejestru, a niektóre rodzaje działalności można prowadzić jedynie w określonej formie. Natomiast, przy wyborze rodzaju działalności należy również przeanalizować ewentualną konieczność uzyskania zezwolenia, czy też koncesji.
Własna działalność gospodarcza to nie tylko uprawnienia, ale również wiele obowiązków m.in. formalnych, o których należy pamiętać co miesiąc. Warto być już na początku świadomym zobowiązań, które podejmujemy. Jeżeli planujemy rozpocząć działalność na niewielką skalę, jesteśmy sumienni i dobrze potrafimy rozplanować swój czas, możemy zająć się formalnościami na własną rękę. Jeżeli zaś nasza działalność będzie większych rozmiarów i nie chcemy przyjmować na siebie dodatkowych obowiązków, warto pomyśleć o pomocy fachowców, tj. np. biur rachunkowych, które za miesięczną opłatą wypełnią za nas szereg obowiązków.
Odpowiedź na pytanie, co dla obu stron – dostawcy oprogramowania oraz klienta – oznacza wdrożenie zakończone sukcesem, nie należy, wbrew pozorom, do łatwych. W przypadku wykonawcy wdrożenia można by się pokusić o stwierdzenie, że sukcesem jest moment pozytywnie zakończonego odbioru. Dla klienta może oznaczać dzień, kiedy odczuje lub wyliczy, że zdefiniowany i opisany w analizie cel został zrealizowany, a oczekiwane korzyści z wdrożenia systemu osiągnięte.