Konfederacja Lewiatan alarmuje, że projekt ustawy dotyczący wad z tytułu rękojmi nie poprawi sytuacji konsumentów a wręcz przeciwnie, pogorszy ich pozycję, ponieważ przedsiębiorcy będą starali się unikać wymiany towaru, dokonując w pierwszej kolejności napraw. Nowe przepisy są także niekorzystne dla mikro, małych i średnich firm.
Black Friday już minął, jednak towar zakupiony podczas ogromnych wyprzedaży pozostał. Czy towar zakupiony w promocji można zareklamować? Odpowiedź brzmi: tak, konsumentowi w trakcie wyprzedaży przysługują takie same prawa jak w zwykle, co oznacza, że przeceniony towar można reklamować, chyba że przyczyną obniżki była wada, o której został poinformowany.
Klauzula, która pozwala konsumentowi na odstąpienie od umowy, gdy cena ulegnie zwiększeniu wskutek zmiany powierzchni lokalu, balkonu logii, tarasu czy ogródka, jest korzystna dla konsumenta. Dlatego gdyby została uznana za abuzywną i wyeliminowana z umowy, to konsument zostałby pozbawiony możliwości skorzystania z umownego prawa odstąpienia, a pozostałyby mu jedynie regulacje wynikające z ogólnych norm, które mogą być dla niego mniej korzystne.
Opóźnienia podróży i zmiany rozkładu jazdy pociągów są często nieodłącznym elementem i zmorą PKP. Czy wskutek tych przyczyn jako pasażerowi zdarzyło Ci się przegapić kolejne, przesiadkowe połączenie? A może popadłeś w złość wobec braku miejsca siedzącego mimo dokonania jego wcześniejszej rezerwacji? Jeśli zastanawiasz się, czy z tytułu poniesionej szkody masz prawo żądać zwrotu kosztów biletu od przewoźnika, albo po prostu zmieniłeś plany podróży na 15 minut przed planowanym odjazdem, sprawdź poniżej warunki, jakie należy spełnić, by móc odzyskać pieniądze.
25 kwietnia na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się uroczyste ogłoszenie nominacji w Konkursie „Teraz Polska” organizowanym przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego. Tegoroczna, XXVI edycja, cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Zarówno małe, średnie, jak i duże firmy ubiegają się o Godło „Teraz Polska”, wiedząc, jak ważne jest w dobie rosnącej popularności patriotyzmu konsumenckiego podkreślanie, że produkt jest dobry i polski.