REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zakupy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przedświąteczne zakupy - kiedy, ile pieniędzy

Przedświąteczne zakupy - kiedy Polacy ruszą do sklepów? Ile pieniędzy na nie przeznaczają? Na co zwracają uwagę, dokonując zakupu?

Impulsywne zakupy - ile wydajemy pod wpływem chwili?

Z badania wykonanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że połowa ankietowanych nie jest wolna od skłonności do impulsywnych zakupów.

Black Friday a kryzys - czy kupujemy mniej? [BADANIE]

Jak wynika z nadchodzącego badania Intrum, „European Consumer Payment Report 2021”, zdecydowana większość europejskich konsumentów kieruje się podejściem sustainability podczas codziennych zakupów, co stwarza nowe wyzwania dla firm.

Jak obsługiwać klienta w okresie świątecznym

Około 30% Polaków wybiera sklepy internetowe jako główne miejsce dokonywania zakupów, przeznaczając na nie blisko ⅓ świątecznego budżetu. Kanały sprzedaży online najczęściej wybierane są w przypadku zakupu gadżetów technologicznych czy zabawek, natomiast punkty stacjonarne przodują w sprzedaży żywności, przedmiotów użytku domowego, dóbr luksusowych oraz kosmetyków. Może się to wiązać z potrzebą poznania produktu przed dokonaniem zakupu lub chęcią nabycia przedmiotów w konkretnym momencie.

REKLAMA

Na święta wydamy prawie bilion dolarów

Branża e-commerce już dziś może otwierać szampany. Na całym świecie konsumenci przeznaczą ponad bilion dolarów na zakupy w sieci. Rekordy z zeszłego roku zostaną wymazane dość szybko. Szczególnie że zakupy w internecie sprzyjają poszukiwaniu tańszych produktów, a w dobie szalejącej inflacji każda złotówka będzie miała znaczenie.

Obiekty spożywcze - rośnie zainteresowanie inwestorów

Rośnie zainteresowanie inwestorów wolnostojącymi sklepami z żywnością z wiodącym najemcą - wynika z opublikowanego w czwartek raportu CBRE.

Skład ubranek dziecięcych - kontrola Inspekcji Handlowej

Skład około 40 procent zbadanych ubrań dla dzieci różni się od tego na metce. Tak stwierdziła Inspekcja Handlowa po sprawdzeniu oznakowania i jakości produktów.

Rośnie poziom sprzedaży online

Już niemal 70 proc. Polaków kupuje online. Co trzeci z nas zamawia w ten sposób książki, a co czwarty posiłki z restauracji. Ile wydajemy na zakupy w sieci?

REKLAMA

Sektor usług i mody poprawia swoje wyniki finansowe

Majowe obroty osiągnięte przez najemców w lokalach w galeriach handlowych były najwyższe od początku bieżącego roku - wynika z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych. Zakupowy boom odnotowały w maju br. firmy prowadzące działalność w kategoriach moda, usługi i gospodarstwo domowe.

Czy zakaz handlu w niedzielę zostanie zniesiony? Resort odpowiada

Pod koniec czerwca w "Dzienniku Gazecie Prawnej" poseł PiS Janusz Śniadek zapowiedział, że nowelizacja ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę trafi na początku lipca do Sejmu. "Dostaliśmy zielone światło na zmianę przepisów" - powiedział. Wyraził nadzieję, że przepisy poselskiego projektu wejdą w życie przed końcem wakacji. Jak wygląda obecnie sytuacja?

Blisko 63% Polaków sprawdza kraj wyprodukowania towaru [SONDA]

Z deklaracji prawie 2/3 konsumentów wynika, że w czasie codziennych zakupów spożywczo-przemysłowych sprawdzają, czy dany produkt na pewno pochodzi od polskich producentów. Nieco mniej niż 1/3 klientów nie interesuje się tą kwestią.

Nowy podatek od internetowych zakupów. Czy ceny pójdą w górę?

Unia Europejska wydała wojnę sprzedawcom, którzy sprowadzają na masową skalę towar z rynków azjatyckich nie płacąc przy tym Vat-u. Straty wynoszą co najmniej miliard euro rocznie, ale też europejskie firmy mogą nieco odetchnąć. Będą bardziej konkurencyjne cenowo. Czy konsument zapłaci więcej?

Ponad 50% Polaków uważa, że zakaz handlu w niedziele jest niepotrzebny [SONDA]

Blisko 40% Polaków chce zaostrzenia przepisów wobec sklepów, które „obchodzą” zakaz handlu w niedziele, oferując usługi pocztowe. Niemal tyle samo osób jest temu przeciwnych. Czy zakaz handlu w niedzielę w pandemii jest uzasadniony?

W sklepach jest coraz drożej. W maju ceny poszły w górę średnio o ponad 5%

W maju br. w sklepach było drożej niż w kwietniu średnio o 5,4%. Eksperci komentujący wyniki nie pozostawiają złudzeń, że konsumenci powinni przygotować się na kolejne podwyżki. Co podrożało najbardziej?

Poprawki do ustawy dot. czynszów w galeriach handlowych odrzucone

Sejm odrzucił większość poprawek Senatu do ustawy dot. czynszów w galeriach handlowych. Jakie poprawki zostały przyjęte?

Polacy i Hiszpanie wybierają firmy odpowiedzialne

Patrząc całościowo na najświeższe wyniki badania, można zobaczyć, że normalność wraca nie tylko w postaci luzowania kolejnych obostrzeń, ale też w naszych głowach. Niemniej, pandemia z pewnością wyrobiła w nas nowe nawyki, które zostaną z nami na długo. Jeśli nie na zawsze - mówi Michał Tokarski, partner, lider sektora dóbr konsumenckich w Polsce, Deloitte.

Rynek konsumenta. Kto kupuje zdalnie, a kto stacjonarnie?

Zakupy przez internet zyskały przez pandemię. W wyniku kolejnych obostrzeń nakładanych na branżę i wielu tygodni niemal całkowitego zakazu handlu drogą stacjonarną dla wielu sklepów handel internetowy był jedynym kanałem dystrybucji.

Drony będą liczyć produkty w sklepach

Sieci sklepowe od lat wspomagają się robotami wyposażonymi w sztuczną inteligencję, a już wkrótce nad naszymi głowami będą latać drony, które będą zliczać towar na półkach.

Jakie mechanizmy zakupowe sprawdzą się w sklepie internetowym?

Pandemia zafundowała skok technologiczny sklepom internetowym. Jakie mechanizmy zakupowe warto zastosować, aby nadążyć za oczekiwaniami klientów?

Stabilizuje się liczba odwiedzin w galeriach handlowych

Średnia odwiedzalność galerii handlowych w tygodniu 17-23 maja, w dni handlowe, była o 26 proc. wyższa niż przed rokiem i 16 proc. niższa niż w analogicznym okresie 2019 roku, czyli przed pandemią

Dzień Matki 2021 – zakupowe preferencje Polaków

Dzień Matki 2021. Jak wynika z badania „Dzień Matki – zakupowe preferencje” – ponad 6 na 10 respondentów regularnie kupuje prezenty z tej okazji. Blisko 70 proc. Polaków do zakupu używa telefonu.

Jakimi konsumentami są Polacy? Są nowe kategorie [BADANIE]

Najnowsze badanie preferencji konsumenckich pokazuje, że jedna czwarta z nas jest rozważna i pragmatyczna. Chce nabywać jak najtaniej markowe produkty. Z kolei prawie jedna piąta to zakupowi entuzjaści, podatni na opinie influencerów.

COVID-owa obniżka czynszów w galeriach jednak możliwa

7 maja ukazał się długo oczekiwany projekt nowelizacji tzw. Ustawy COVID-owej. Nnowe brzmienie art. 15ze będzie jednak działać wstecz. Co to oznacza dla przedsiębiorców?

Fałszywe sklepy w internecie. Na co uważać?

Fałszywe sklepy powstają w internecie jak grzyby po deszczu. W ostatnim roku już niemal 4 na 10 Polaków miało styczność z tego typu sytuacją. Według badanych, oszuści głównie oferują elektronikę oraz ubrania.

Widać szansę na odbicie w handlu. Polacy będą mniej oszczędzać na zakupach [BADANIE]

Najnowsze kwartalne badanie nastrojów konsumenckich pokazuje, że obecnie 40% Polaków planuje ograniczyć wydatki zakupowe. W tym zakresie nastąpił niewielki spadek w porównaniu do wyników z początku roku.

Handel wraca po majówce - zasady bezpiecznych zakupów

Zgodnie z rządowym harmonogramem znoszenia obostrzeń związanych z COVID-19, we wtorek, 4 maja zostaną otwarte wszystkie sklepy w centrach handlowych, a także meblowe i budowlane. PRCH przypomina o zasadach bezpiecznych zakupów.

Czy będa obniżki czynszów dla najemców w galeriach? [OPINIA]

Cios w najemców centrów handlowych. Rząd obiecał obniżkę czynszów o 80%, ale…. w przypadku kolejnych lockdownów. Zgodnie z projektem teraz najemcy nie mogą liczyć na obniżkę czynszów.

6 zasad bezpiecznej sprzedaży online

Sprzedaż online rządzi się swoimi prawami. Jakie informacje i zgody umieścić na stronie www sklepu internetowego? Jak zdobyć zaufanie klienta w handlu elektronicznym?

Nawyki zakupowe: kim jest sympatyk transgranicznych zakupów?

Transgraniczne zakupy to głównie domena młodych pokoleń, ale okazuje się, że starsi użytkownicy sieci również przekonują się do tej formy zakupów.

Cross-Border Commerce gwałtownie rośnie

Cross-Border Commerce - zdaniem ekspertów - w najbliższych latach rozwijać się będzie najprężniej. Czym jest Cross-Border Commerce?

PRCH: nikt nie konsultował z nami regulacji czynszów w galeriach

Ogłoszone zmiany dotyczące ustawowego regulowania sposobu kształtowania umów najmu między dwoma niezależnymi podmiotami są zaskakującym rozwiązaniem niezgodnym z prawem - podkreśla PRCH.

Czy e-sklepy zapłacą dodatkowy podatek?

W przestrzeni publicznej pojawił się ostatnio pomysł objęcia e-handlu dodatkowym podatkiem, który płacą już tradycyjne duże sklepy. Jednak eksperci mają sporo obaw co do słuszności tego rozwiązania.

Wdrożenie nowej bramki płatniczej może być proste dzięki pomocy banku

Szybkość działania i elastyczność to nie jedyne korzyści, jakie daje bramka płatnicza Paynow. To także pełne wsparcie techniczne – i to na każdym etapie jej użytkowania.

Branża handlowa apeluje o usunięcie abolicji czynszowej

Branża centrów handlowych nie jest w stanie dłużej ponosić kosztów wadliwego i szkodzącego obu stronom umów najmu przepisu w czasie obecnie trwającego, czwartego lockdownu.

Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]

Rząd wprowadza kolejne restrykcje nie analizując dostępnych danych i powoduje gwałtowne zainteresowanie zakupami, co będzie widoczne szczególnie teraz przed okresem świątecznym. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Stabilizuje się sytuacja w centrach handlowych

Dane Polskiej Rady Centrów Handlowych pokazują, że odwiedzalność centrów handlowych w tygodniu od 15 do 21 lutego ustabilizowała się na poziomie 77 proc. ubiegłorocznej.

Handel wciąż na minusie. Ruch w styczniu spadł o blisko 40% [BADANIE]

Handel odnotowuje straty, Ruch w sklepach był mniejszy niż rok wcześniej o blisko 40%. Który sektor odnotował największe straty? W które dni ruch jest najmniejszy?

Centra handlowe mają mniej klientów

Odwiedzalność centrów handlowych w pierwszym tygodniu po zakończeniu trzeciego lockdownu o ok. 20 proc. niższa w porównaniu do pierwszego tygodnia lutego ubiegłego roku.

Platformy e-commerce przejmują rynek handlu [RAPORT]

Jak podają analitycy PwC: rynek e-commerce w Polsce w ciągu pięciu lat osiągnie wartość 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o 12%. Które sektory rosną najszybciej? Co z tradycyjnym modelem zakupów?

Jak planować logistykę i zakupy w firmie podczas pandemii?

Szczególnym wyzwaniem są kwestie logistyczne, z jakimi mierzą się przedsiębiorstwa. Jak planować zakupy i ustalać korzystne warunki handlowe? Jaki horyzont czasowy mieć na uwadze? Jak nadzorować stany magazynowe? Jak wybierać dostawców lub organizować sprawy związane z transportem?

Zakupy w sieci nadal mocno popularne

Ilość zakupów w sieci rośnie. Według najnowszego raportu eMarketer tylko w 2021 sprzedaż detaliczna w sieci wzrośnie na całym świecie o 14.3%. Kto skorzysta na tych zmianach?

Odwiedzalność galerii handlowych w trzecim tygodniu grudnia niższa o 29%

Odwiedzalność galerii handlowych utrzymuje się na podobnym poziomie od otwarcia galerii po listopadowym lockdownie. Klienci świadomie i rozważnie planują zakupy. Mimo okresu świątecznego, ich wizyty rozkładają się równomiernie i bezpiecznie w ciągu całego tygodnia.

Świąteczne zakupy - 30 proc. budżetu wydamy tuż przed Wigilią

Świąteczne zakupy zostawione na ostatnią chwilę nie sprzyjają pilnowaniu finansów, dlatego przekraczamy ustalony budżet. W ubiegłym roku średnio o 330 zł.

Google: jakie trendy świąteczne obserwujemy w tym roku?

Analityce Google podkreślają, że tegoroczne zakupy świąteczne zrobiliśmy głównie online. Stawia to przed handlowcami i przedsiębiorcami kolejne wyzwania, jak dostosować się do nowej normalności i wyjść naprzeciw wymaganiom klientów.

Przychody właścicieli centrów handlowych mniejsze nawet o 35%

Efektem zamknięcia centrów handlowych w czasie pandemii jest luka w przychodach ich właścicieli sięgająca poziomu od 3,2 do nawet 3,6 mld zł, czyli ok. 30-35 proc. rocznych przychodów – wynika z raportu “Centra handlowe na zakręcie. Wpływ COVID-19”.

Koronawirus: jak kształtują się trendy konsumenckie?

Trendy konsumenckie w pandemii. W drugiej fali Polacy wydają więcej i wybierają droższe produkty. Dodatkowo widać różnice pomiędzy poszczególnymi aglomeracjami.

O 25% klientów mniej w centrach handlowych [RAPORT]

Centra handlowe zostały ponownie otwarte. Wskaźniki odwiedzalności z pierwszego pełnego tygodnia po ponownym uruchomieniu sklepów w centrach handlowych utrzymują się na poziomie o 25-30 proc. niższym, w stosunku do analogicznego okresu 2019 roku.

Sprzedaż w sklepach. Sobota straciła na znaczeniu [BADANIE]

Sprzedaż w sklepach stała się ofiarą pandemii. Jak pokazują badania największy ruch weekendowy w sklepach panuje w piątki. Soboty straciły swoją atrakcyjność zakupową.

Ponad 60% e-klientów kupuje prezenty przez smartfona

Kupowanie prezentów przez telefon dominuje w okresie świątecznym. Według danych z ankiety dotyczącej zakupów świątecznych w 2020 roku, przygotowanych przez AdColony dla agencji Mobiem, nawet 6 na 10 badanych polskich użytkowników korzysta z telefonu do robienia zakupów.

Boże Narodzenie - tegoroczne prezenty głównie z Internetu

Boże Narodzenie w tym roku zyska nowy wymiar. Z badań wynika, że prezenty świąteczne głównie będą z Internetu. Średnio wydamy na nie od 200 do 500 zł.

REKLAMA