Bez konieczności wypatrywania wypłaty na koncie, od ręki, w kilka chwil, w większości dużych e-sklepów możesz zrobić zakupy, korzystając z opcji odroczonej płatności. Proste? Bardzo. Korzystne? Zdecydowanie tak, pod warunkiem, że zostaną uregulowane na czas.
W dobie popandemicznej odbudowy sektora turystki oraz obiecujących predykcji Światowej Rady Podróży i Turystyki twierdzących, że branża będzie odpowiedzialna za 11,3 procent PKB światowej gospodarki, z perspektywy przedsiębiorcy warto przynajmniej rozważyć, wejście w ten obiecujący rynek - chociażby w ograniczonej formie. Biorąc pod uwagę, iż kwestie podatkowe powinny stanowić jeden z istotnych elementów kalkulacji biznesowej, w powyższym przedsięwzięciu z pewnością nie przeszkodzi znajomość zasad opodatkowania podatkiem VAT usług turystycznych.
28 maja weszła w życie unijna dyrektywa, tzw. Omnibus, na nowo regulująca wiele obszarów e-commerce oraz wzmacniająca pozycję konsumentów wobec e-sklepów. Spośród nowych regulacji, na uwagę zasługuje unormowanie zasad publikowania opinii o sklepach internetowych. Jakie obowiązują teraz zasady? De facto nie można już kupować opinii, co nie ukrywajmy zdarzało się nagminnie. Trzeba będzie też szczegółowo informować o cenach produktów objętych promocją. Za łamanie zasad grożą surowe kary: 2 miliony złotych albo 10% dochodów. Prawo obowiązuje zgodnie z przepisami unijnymi ale w Polsce na razie nie ma instytucji, która może jego stosowanie kontrolować i nakładać kary. W naszym kraju nie dostosowano bowiem prawodawstwa. Nowe przepisy analizuje mec. Robert Szczepanek z kancelarii prawnej Causa Finita.