REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Ubezpieczenie, Konsument

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak budować lojalność konsumentów w czasach kryzysu? Nie tylko niska cena

Cena odgrywa dużą rolę w procesie zakupowym, jednak nie zapewnia przywiązania do marki. Czas kryzysu jest wyjątkowo istotny w budowaniu lojalności względem swojej marki. Najbliższe miesiące będą więc prawdziwym sprawdzianem tego, czy markom uda się zatrzymać przy sobie dotychczasowych klientów. Jak tego dokonać?

Jak ubezpieczyć nieruchomość na czas remontu?

Nieruchomość można ubezpieczyć w pełni dopiero z aktem własności. Polisa na czas budowy zabezpieczy np. przed ryzykiem kradzieży materiałów budowlanych, których ceny poszły w górę w ub. roku o 1/4. Aby ochrona zadziałała, trzeba jednak spełnić kilka warunków.

Zaniedbania w obsłudze klienta kosztują miliardy

Wysoki poziom obsługi klienta jest równie ważny jak atrakcyjne ceny. Negatywne internetowe recenzje firm sprzedaży detalicznej w USA przekładają się na ponad 200 miliardów dolarów rocznie utraconych zysków.

Marki własne sieci handlowych zyskują rynek detaliczny

W czasach, gdy dla konsumentów głównie liczy się cena, wybieramy marki własne sieci handlowych. Po takie produkty aktualnie sięga praktycznie każdy z nas. Udział „private labels” w całościowym koszyku zakupowym systematycznie rośnie. To już ponad 20% sprzedaży.

REKLAMA

Jak zbudować lojalność konsumenta i zgrany zespół jednocześnie

Customer Experience to doświadczenie jakie konsumenci mają z marką oraz trwałe wrażenie, jakie wywiera się na nich w trakcie całej podróży kupującego - od poznania marki do dokonania zakupu. To zapewnienie pozytywnych wrażeń klientom w każdym punkcie styczności z brandem. 

Jak zbudować lojalność konsumenta i zgrany zespół jednocześnie

Customer Experience to doświadczenie jakie konsumenci mają z marką oraz trwałe wrażenie, jakie wywiera się na nich w trakcie całej podróży kupującego - od poznania marki do dokonania zakupu. To zapewnienie pozytywnych wrażeń klientom w każdym punkcie styczności z brandem. 

Internetowi oszuści nie śpią. Na co uważać?

Dzień Bezpiecznego Internetu już 7 lutego! Europejskie Centrum Konsumenckie, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości radzą, jak nie stracić zdrowego rozsądku i nie stać się ofiarą cyberprzestępstwa. 

Na co zwrócić uwagę ubezpieczając nieruchomość w 2023 roku?

Na koniec ub. roku ceny nieruchomości były średnio o 10 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2021. Coraz więcej płacimy także za ich ubezpieczenie – średnia cena polisy w Polsce wyniosła w grudniu 394 zł.

REKLAMA

Większy ruch w sklepach, ale klientów mniej

Większy ruch, mniej klientów. Analiza zachowań ponad 1,2 mln konsumentów wykazała, że w ub.r. ruch w największych formatach handlowych na rynku zwiększył się łącznie o 11,2% w porównaniu z 2021 rokiem. Liderem są dyskonty ze wzrostem rdr. o 14,9%. Na drugim miejscu są hipermarkety – 10%, a na trzecim – supermarkety – 6,4%. Jednak cały rynek rdr. stracił 8,3% kupujących. 

Czego dotyczy dyrektywa Omnibus?

Czym jest dyrektywa Omnibus? Jakie prawa przyznaje konsumentom? Oto najważniejsze informacje. 

Dzień Babci i Dziadka 2023: jak wygląda sytuacja finansowa polskich seniorów?

Dzień Babci i Dziadka daje pretekst, by pochylić się nad sytuacją finansową polskich seniorów. Okazuje się, że nasi dziadkowie nie oszczędzają wcale dla swoich wnuków, ale dla siebie!

Wegetariański, wegański - jak znaleźć te produkty na sklepowej półce?

Wegetariański, wegański. Coraz więcej klientów szuka na sklepowych półkach produktów bez składników pochodzenia zwierzęcego. Ich identyfikację umożliwia specjalne logo, które jest jak na razie jedynym gwarantem czystego składu, bo na europejskim rynku do dziś nie istnieje prawnie wiążąca definicja pojęć „wegańskie” i „wegetariańskie”.

Pijemy coraz więcej alkoholu

Polacy i alkohol. W ciągu 20 lat w Polsce spożycie napojów spirytusowych wzrosło prawie dwukrotnie i wynosi obecnie 3,8 l na mieszkańca Polski. W tym samym czasie spożycie piwa wzrosło o ponad 25 l więcej na osobę. Po alkohol częściej sięgają Czesi, Niemcy czy Francuzi.

Brak dostępu do sieci. Jak zgłosić zapotrzebowanie na internet.gov.pl?

Każdy może sprawdzić, czy dany punkt adresowy jest w zasięgu internetu szerokopasmowego i zweryfikować poprawność przedstawionych w systemie danych.

DGP: Obowiązkowe faktury dla konsumentów od 2024?

Obowiązkowe faktury dla konsumentów od 2024? Po wejściu w życie zaproponowanych przepisów prawa skarbówka i inne organy państwa będą wiedzieć, co nabyli Kowalski i Nowak oraz za ile. Po co urzędom ta wiedza? – pytają eksperci.

ZUS: kolejny rok ze wzrostem ubezpieczonych cudzoziemców

W grudniu 2022 r. liczba ubezpieczonych cudzoziemców wyniosła 1 mln 63 tys. i wzrosła o 191,7 tys. w stosunku do stycznia 2022 r. – poinformowała PAP prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych prof. Gertruda Uścińska. Polski rynek pracy staje się coraz bardziej atrakcyjny dla obcokrajowców – dodała.

Będę oszczędzać! Jak wytrwać w takim postanowieniu?

Wysoka inflacja nie odpuszcza, a świąteczne wydatki sprawiły, że wiele osób szuka teraz sposobu na oszczędzanie. Tylko jak oszczędzać w czasie galopujących cen?

Bagaż nie doleciał po świętach. Co robić i jak unikać takich sytuacji?

Przerwa świąteczna dobiega końca. Planujesz powrót samolotem z bagażem rejestrowanym? Dowiedz się, jak przygotować się do podróży, aby zmniejszyć ryzyko zaginięcia lub opóźnienia bagażu.

Czy 6 stycznia sklepy są otwarte? Gdzie w święto Trzech Króli zrobimy zakupy?

Sklepy otwarte 6 stycznia? Święto Trzech Króli to święto ustawowo wolne od pracy. Oznacza to, że sklepy, centra handlowe i dyskonty będą zamknięte. Czy nie ma zatem szansy na zrobienie zakupów? Sprawdźmy!

Jak opakowanie wpływa na sprzedaż produktu

Minęły czasy, w których opakowania były projektowane tylko po to, by oznaczyć i zabezpieczyć produkt. Obecnie stały się one integralną częścią strategii budowania marki i całego procesu zakupu. Kilka tricków w tworzeniu opakowań może zwiększyć obroty.

Co zrobić, gdy Nowy Rok witamy z długiem?

Jeżeli obudziliśmy się w Nowy Rok i z przerażeniem stwierdziliśmy, że sytuacja nas przerosła i za chwilę wpadniemy w pułapkę zadłużenia, nie należy panikować! Istnieje szczęśliwe zakończenie tego scenariusza.

Świąteczny ruch w BIG – wzrost zapytań w okresie okołoświątecznym

W okresie przedświątecznym wiarygodność finansową klientów w Polsce sprawdza się 12% częściej niż w pozostałym czasie! Tylko w tym roku w listopadzie i grudniu do ERIF Biura Informacji Gospodarczej trafiło o 12,5% więcej zapytań niż średnio miesięcznie od stycznia.

Porównywanie cen - ważne zmiany dla konsumentów od 1 stycznia 2023 r.

1 stycznia 2023 r. wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii dotyczące uwidaczniania cen towarów i usług. Co to oznacza dla konsumentów?

Ryzyka i ubezpieczenia w firmach w 2022 r. Co przyniesie 2023 r.?

W 2023 r. walka z niedoubezpieczeniem nadal będzie głównym wyzwaniem, a firmy, które nie zaktualizują sum ubezpieczenia, będą musiały liczyć się ze wzrostem stawek ubezpieczeniowych przy odnowieniu ochrony.

Tegoroczne święta mogą się okazać najskromniejsze od lat. Polacy szukają promocji

Rosnąca inflacja, wysokie ceny energii i ogrzewania, a także rosnące raty kredytów hipotecznych i ogólna niepewność gospodarcza mocno przekładają się na budżety gospodarstw domowych.

Powództwa grupowe na rzecz konsumentów - nowe przepisy w 2023 r.

Organizacje konsumenckie będą mogły wytaczać powództwa na rzecz grupy konsumentów przeciwko przedsiębiorcom stosującym nieuczciwe praktyki. Nowe przepisy mają wejść w życie 25 czerwca 2023 r.

W listopadzie „inflacja odczuwalna” osiągnęła 26%

W listopadzie br. codzienne zakupy były droższe średnio o 25,8 proc. rdr - wynika z przekazanego PAP najnowszego "Indeksu cen w sklepach detalicznych". Zdrożały wszystkie z 12 analizowanych kategorii produktów, a ich średnie wzrosty znowu są dwucyfrowe.

Oczekiwania dotyczące obsługi klienta – szybkość obsługi to priorytet

W kontaktach z działami obsługi klienta Polacy przede wszystkim oczekują szybkości i efektywności działania. W tym kontekście trudno się dziwić, że kiedy kontaktujemy się z działem obsługi najbardziej irytują nas rzeczy, które wydłużają czas załatwienia naszej sprawy, jak długie oczekiwanie na kontakt z konsultantem, liczne przełączanie pomiędzy różnymi osobami oraz łączenie z automatem.

Jak postępować z żywymi rybami przeznaczonymi do sprzedaży?

Główny Lekarz Weterynarii wydał zalecenia w postępowaniu z żywymi rybami przeznaczonymi do sprzedaży detalicznej.

Jak zatrzymać klienta? Pomoże sztuczna inteligencja

W obliczu kryzysu gospodarczego firmy zmieniają swoje priorytety. Nieograniczony wzrost i pozyskiwanie nowych klientów nie są już kluczowe. Bardziej istotne staje się skoncentrowanie uwagi i działań na utrzymaniu przy sobie obecnych klientów.

Rozliczenie roczne składki zdrowotnej - bezpłatne szkolenie

Rozliczenie roczne składki zdrowotnej. Zapraszamy na kolejne BEZPŁATNE spotkanie z cyklu kawa z INFORLEX, którego tematem będzie rozliczenie roczne składki zdrowotnej.

Jak mądrze korzystać z odroczonych płatności?

Bez konieczności wypatrywania wypłaty na koncie, od ręki, w kilka chwil, w większości dużych e-sklepów możesz zrobić zakupy, korzystając z opcji odroczonej płatności. Proste? Bardzo. Korzystne? Zdecydowanie tak, pod warunkiem, że zostaną uregulowane na czas.

Większa świadomość, ale mniej pieniędzy na produkty „eko” [RAPORT]

Od czasów galopującej inflacji bycie odpowiedzialnym i świadomym konsumentem stało się naprawdę trudne. Ale mimo wszystko robimy w tym kierunku wiele.

Poczuj magię praw konsumenta

Poczuj magię praw konsumenta – to hasło przedświątecznej kampanii Europejskiego Centrum Konsumenckiego. ECK wskazuje na najczęstsze problemy konsumentów związane ze świątecznymi zakupami i podróżami.

Spadek inflacji wskutek m.in. niższych cen paliw i wyhamowania tempa wzrostu cen żywności

Do pierwszego od roku spadku inflacji przyczyniły się m.in. niższe ceny paliw i wyhamowanie tempa wzrostu cen żywności - podali w środowym komentarzu analitycy PKO Banku Polskiego, odnosząc się do danych GUS. Dodali, że na koniec roku CPI spadnie do poziomów jednocyfrowych.

Ekspert o danych GUS: konsumpcja prywatna "praktycznie otarła się o stagnację"

W końcówce roku i na początku 2023 dynamika PKB będzie się obniżać, odzwierciedlając recesję w sektorze konsumenta; konsumpcja prywatna "praktycznie otarła się o stagnację" - wskazało w środę PKO BP komentując dane GUS. Jak dodano, struktura PKB staje się mniej inflacjogenna.

Większość fast foodów ze spadkiem liczby wizyt

Zmiana nawyków konsumenckich i inflacja wpływa na ruch w fast foodach. Sieci zanotowały dwucyfrowe spadki.

Inflacja pogorszyła dobrobyt finansowy Polaków [RAPORT]

Z raportu Intrum wynika, iż skutki inflacji odczuwa już 9 na 10 (87%) osób w Polsce. Z kolei 7 na 10 (71%) przyznaje wprost, że obniżyła ona ich dobrobyt finansowy, definiowany m.in., jako zdolność do płacenia rachunków na czas i możliwość odkładania gotówki na „czarną godzinę”.

Inflacja obniżyła poziom ekonomiczny większości konsumentów

Inflacja a kondycja finansowa konsumentów w Polsce pod koniec 2022 r. Nie widać optymizmu. Wzrost cen wpływa negatywnie na finanse aż 87% osób w naszym kraju, ale nie tylko na nie. Koszty życia, które rosną szybciej niż nasze pensje, źle wpływają na ogólne samopoczucie Polaków (70%).

Black Friday pomnaża majątek. Czy potrzebna aktualizacja polisy?

Zakup nowego sprzętu, podobnie jak inflacja, oznacza znaczny wzrost wartości przedmiotów znajdujących się w domu lub mieszkaniu. Z tego powodu konieczna może być aktualizacja polisy, aby suma ubezpieczenia odpowiadała obecnej wartości wyposażenia.

Piłkarze, skoczkowie - ile kosztuje ubezpieczenie ich samochodów?

Polscy piłkarze jeżdżą ekskluzywnymi autami, których wartość przekracza często milion złotych. Skoczkowie, którzy dostarczają nam więcej radości w Mistrzostwach i Pucharze Świata muszą zadowolić się skromniejszymi, ale i praktyczniejszymi samochodami. Ubezpieczenie luksusowych marek wymaga indywidualnego podejścia oraz kilku zasad.

Świąteczny wzrost zainteresowania pożyczkami - wydajemy nie tylko na prezenty

Grudzień i nadchodzący okres świąteczny to czas zwiększonych wydatków dla konsumentów. „Zdecydowanie rośnie w tym czasie również zainteresowanie produktami pożyczkowymi. Tym bardziej, że banki bardzo ostrożnie podchodzą do udzielania kredytów w ostatnich miesiącach roku i nic nie wskazuje, by planowały poluźniać tę politykę.

Dzień bez Długów 2022 - czy inflacja zmusza do zadłużenia się?

Dziś, 17 listopada obchodzimy Dzień bez Długów. „Święto” ma przypominać o tym, jak ważne jest racjonalne zarządzanie budżetem domowym. Jednak w obliczu rzeczywistości, z którą wszyscy musimy się zmagać, praktykowanie takiego podejścia jest bardzo trudne.

Uczciwość finansowa - czym jest i co o niej sądzimy?

Dla większości tak, ale nie dla wszystkich Polaków oddawanie pożyczonych pieniędzy jest obowiązkiem moralnym – wynika z najnowszych badań Związku Przedsiębiorstw Finansowych. Obecnie tak twierdzi 91% badanych. Jeszcze sześć lat temu zdanie to podzielało 97% Polaków.

Europejski akt o dostępności (EAA) - czym jest i kogo dotyczy?

Europejski Akt o Dostępności (EAA) to dokument wskazujący wymogi dostępności wybranych produktów i usług. Co oznacza dla konsumentów?

Prawo komunikacji elektronicznej - projekt przyjęty przez rząd

Możliwość otrzymania przez abonentów prepaid zwrotu pozostałych na koncie środków z doładowań w przypadku wygaśnięcia ważności konta - to jedna ze zmian wprowadzanych przez projekt ustawy Prawo komunikacji elektronicznej, który we wtorek przyjęła Rada Ministrów.

Black Friday 2022. Jak nie dać się nabrać na „sztuczne” promocje?

Do Black Friday podejść z rozsądkiem. Tym bardziej, że czeka nas kilka tygodni promocji. W ostatnich latach „Czarny Piątek” rozciągnął się na „Black Week”, a niektóre marki ogłosiły nawet „Black Month”. Niebawem czeka nas również „Cyber Monday”.

Stanowisko ZPP do projektu ustawy o działalności lombardowej

ZPP nie zgadza się ze stanem prawnym w kwestii pożyczek lombardowych, ze względu na zbyt szeroki krąg podmiotów, które mogą ich udzielać.

Uszkodzenie towaru w sklepie - czy klient musi zapłacić?

Chyba każdemu z nas zdarzyło się w sklepie zauważyć jakiś rozbity słoik z jedzeniem lub inny zniszczony produkt. Czasem wystarczy chwila nieuwagi nad dzieckiem, czy zwykły ścisk ludzi między sklepowymi regałami aby doszło do uszkodzenia towaru. Gdy przydarzy nam się taka sytuacja, to czy musimy za ten towar zapłacić?

Nowelizacja ustawy o prawach konsumenta z podpisem Prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelę ustawy o prawach konsumenta - poinformowało w czwartek Biuro Prasowe Kancelarii Prezydenta RP. Przepisy wydłużają m.in. z 2 do 6 lat okres dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi.

REKLAMA