Nowa ustawa o kierujących pojazdami, która wejdzie w życie 19 stycznia 2013 roku, oznacza zmiany nie tylko dla osób ubiegających się o prawo jazdy. Dotyczyć one będą również kierowców, a dokładniej mówiąc, sposobu rozliczania punktów karnych. Oto kilka rzeczy, o których powinien wiedzieć każdy kierowca.
Służby porządkowe otrzymują kolejne przywileje i narzędzia, dzięki którym mogą karać kierowców. Dyskusyjną kwestią jest to, czy chodzi im o podniesienie poziomu bezpieczeństwa na drogach, czy chodzi o osiągnięcie zaplanowanych wpływów do budżetu. Poniżej przedstawiamy, kto dysponuje jakim arsenałem, w walce z kierowcami przekraczającymi prędkość.
Jazda zgodnie z przepisami to najlepszy sposób na uniknięcie mandatów, jednak duża część kierowców twierdzi, że z różnych powodów trudno czasem przestrzegać wszystkich przepisów. Najpopularniejszym grzechem wśród kierowców jest przekraczanie prędkości. Tłumaczą to tak, że jej ograniczenia nie zawsze są konieczne w danym miejscu. Dyskusyjna także pozostaje kwestia fotoradarów, które nie podnoszą poziomu bezpieczeństwa na drogach. Polscy kierowcy słyną z zaradności i stosują różne triki, które pomagają im ustrzec się przed mandatami. Tyle tylko, że niekoniecznie są to sposoby skuteczne i legalne.
Dla FM Logistic głównym źródłem dochodu są usługi transportowe, które
przynoszą rosnąco ponad 61% przychodów (34, 8% pochodzi z transportu
międzynarodowego, a 26, 8 % z transportu krajowego). Usługi
magazynowania stanowią obecnie około 1/3 sprzedaży FM Logistic w Polsce
(8, 3 % to składowanie, 22,7% handling).
Zgodnie z zapowiedziami, PEKAES SA, największa polska firma w branży
TSL, sprzedała ON ROAD Truck Services S.A., spółkę zależną zajmującą się
działalnością dealersko-serwisową. Jest to jeden z ostatnich elementów
realizacji strategii spółki na lata 2010-2012, która zakłada
koncentrację na podstawowej działalności.