Ministerstwo Rozwoju przygotowało Czarną Księgę barier, na które polskie firmy napotykają w państwach Unii Europejskiej. Księga zawiera m.in. wskazania w zakresie zabezpieczenia kwot na przyszły podatek, gdzie podkreśla się, że problemem jest przede wszystkim praktyka organów krajowych i długie terminy zwrotu zabezpieczonych środków, a nie przepisy prawne, co jednak w efekcie ogranicza swobodne świadczenie usług.
Firma z kryzysu może wyjść obronną ręką, jednak warto, aby opracowała strategię współpracy z mediami zanim znajdzie się w podbramkowej sytuacji. Jak poradzić sobie z kryzysem, jak pracować z dziennikarzami i jak reagować w mediach społecznościowych? Jakie mamy prawa i jak możemy z nich skorzystać? Już 23 stycznia 2020 r. w Centrum Kreatywności Targowa odbędzie się warsztat przygotowany przez Kancelarię WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr. Wstęp wolny. Obowiązuje rezerwacja miejsc.
Od 1 stycznia 2020 r. do programu Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) muszą przystąpić średnie przedsiębiorstwa, tj. takie, które zatrudniają między 50-249 osób (według stanu na dzień 30 czerwca 2019 r.). Kolejny krok wprowadzania Polaków do PPK nastąpi 1 lipca 2020 r., gdy do programu dołączy blisko 51,7 tys. małych przedsiębiorstw. Ostatnimi, które wprowadzą nowy system oszczędzania będą mikroprzedsiębiorstwa (zatrudniające do 9 osób) od 1 stycznia 2021 r. Eksperci szacują, że z tytułu PPK koszt funduszu wynagrodzeń wzrośnie w 2020 roku w średnich firmach nawet o 3 proc.
Efektywność sprzedaży zależy od wielu czynników zewnętrznych jak sam produkt czy usługa, koniunktura, popyt w danym czasie oraz wewnętrznych jak strategia marketingowa, wsparcie w punkcie sprzedaży, tempo ofertowania. Mimo tych i wielu jeszcze innych składowych, czynnik ludzki waży najwięcej. Pozyskanie, rozwój i utrzymanie handlowców, którzy każdą minutę swojej pracy przeznaczą na czynności, które w największym stopniu przełożą się na wyniki jest zadaniem, z którego może wywiązać się menedżer sprzedaży, dzięki wsparciu profesjonalnego handlowca.
Wielka Gala Finałowa programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” wpisała się już w kalendarz najważniejszych wydarzeń biznesowych w Polsce. 22 listopada 2019 r. już po raz 22. odbyło się uroczyste wręczenie certyfikatów „Przedsiębiorstwo Fair Play”. W obecności ok. 600 gości – nie tylko uczestników, partnerów i organizatorów programu, ale też przedstawicieli władz państwowych, samorządowych, organizacji z otoczenia biznesu oraz mediów, certyfikaty trafiły do 250 przedsiębiorstw, które pozytywnie przeszły weryfikację w zakresie stosowania zasad etyki biznesu. Patronem medialnym tegorocznej edycji programu był Infor.
Większość start-upów finansuje się z własnych środków, ale 40 proc. z nich korzysta również ze środków Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości czy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Jest im trudno pozyskać wsparcie z sektora finansowego, ponieważ są to często projekty ryzykowne, ich potencjał komercjalizacyjny jest jeszcze nieznany i potrzebne są prace badawczo-rozwojowe. W Polsce szczególnie dynamicznie rozwija się sektor biotechnologii. Obecnie to ok. 300 firm i jednostek badawczych, z których większość to szybko rozwijające się młode spółki, tworzące innowacyjne rozwiązania.
Jeżeli zdecydowaliście się na stworzenie własnej strony www, to niezależnie od jej profilu – czy będzie to blog, strona firmowa, portal społecznościowy czy turystyczny – staniecie przed koniecznością zakupu i rejestracji domeny. Naturalnym odruchem będzie poszukiwanie oferty jak najtańszej. Uważajcie jednak, aby nie wpaść w pułapkę taniej rejestracji, jaką zastawiają niektóre firmy handlujące domenami na niedoświadczonych internautów...