Z uwagi na zmiany dotyczące podatku od towarów i usług, w szczególności
zmiany obowiązujące od 1 kwietnia 2011 r., powstaje pytanie czy w ramach
nieodpłatnych przekazań towarów takich np. jak nagrody w konkursach czy
też ulotki promujące określony region lub obiekt muzealny, albo w
przypadku wręczania prezentów np. członkom zarządu, po stronie podatnika
podatku VAT czyli np. gminy, powstanie obowiązek opodatkowania takich
czynności podatkiem od towarów i usług.
Z uwagi na zmiany dotyczące podatku od towarów i usług, w szczególności
zmiany obowiązujące od 1 kwietnia 2011 r., powstaje pytanie czy w ramach
nieodpłatnych przekazań towarów takich np. jak nagrody w konkursach czy
też ulotki promujące określony region lub obiekt muzealny, albo w
przypadku wręczania prezentów np. członkom zarządu, po stronie podatnika
podatku VAT czyli np. gminy, powstanie obowiązek opodatkowania takich
czynności podatkiem od towarów i usług.
Jeżeli ze związku małżeńskiego pochodzi więcej niż jedno wspólne małoletnie dziecko, powstaje do rozstrzygnięcia nie tylko kwestia, któremu z rodziców powierzyć wykonywanie władzy rodzicielskiej, lecz również czy rozdzielić rodzeństwo między oboje rodziców, w przypadku, gdy rodzice „walczą” o dzieci. Zasadą powinno być nierozdzielanie rodzeństwa, natomiast rozdzielenie jest wyjątkiem, za którym przemawiać musi dobro dziecka.
Jeżeli wymaga tego dobro dziecka, sąd opiekuńczy ograniczy utrzymywanie kontaktów rodziców z dzieckiem. Kontakty obejmują w szczególności przebywanie z dzieckiem (odwiedziny, spotkania, zabieranie dziecka poza miejsce jego stałego pobytu) i bezpośrednie porozumiewanie się, utrzymywanie korespondencji, korzystanie z innych środków porozumiewania się na odległość, w tym ze środków komunikacji elektronicznej.
Gmina, która jest organem prowadzącym przedszkole, musi bardzo precyzyjnie określić, za co i w jakiej wysokości pobiera opłatę w danej placówce. Musi też pamiętać, że nie można obciążać opłatami rodziców tych dzieci, które korzystają z przedszkola jedynie w ciągu 5 godzin dziennie realizacji podstawy programowej.