REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklamacja, Senior

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zabezpieczenie starości poprzez polisę na życie

W pierwszej kolejność należy zaznaczyć, ze w przypadku ubezpieczenia na życie konieczne jest wskazanie przez ubezpieczającego w umowie ubezpieczenia tzw. uposażonego, a więc osoby która będzie uprawniona do otrzymania świadczenia wypłacanego na skutek śmierci ubezpieczonego. Przy czym brak jest przeszkód do wskazania więcej niż cennego uposażonego, a także późniejsza ich zmiana. Zgodnie z art. 831 § 2 Kodeksu cywilnego w przypadku wskazania więcej niż jednego uposażonego bez oznaczenia ich udziału w sumie ubezpieczenia, osoby te są uprawnione do sumy ubezpieczenia w równych częściach.

Ważność umów zawieranych przez telefon przez osoby starsze i niedołężne

Wskazać należy, iż nie ma szczególnych przepisów regulujących kwestię zawierania umów na odległość, w tym w formie telefonicznej lub elektronicznej, przez osoby starsze i niedołężne.

Nie każda reklamacja daje prawo do obniżenia akcyzy

Naczelny Sąd Administracyjny w dwóch wyrokach z 10 kwietnia 2015 r. orzekł w kwestii prawa do obniżenia akcyzy w związku z reklamacją wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia akcyzy. Jeżeli przyczyną reklamacji jest upływ terminu przydatności do spożycia bądź krótki okres do upływu terminu przydatności wyrobu znajdującego się poza procedurą zawieszenia akcyzy, podatnik nie może obniżyć akcyzy do zapłaty o podatek akcyzowy zapłacony od reklamowanych wyrobów.

Ułatwienia w rozwiązywaniu sporów między konsumentami a przedsiębiorcami

Rząd przyjął założenia do projektu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, przedłożone przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nowe rozwiązania przewidują m.in. ułatwienia w polubownym rozwiązywaniu sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

REKLAMA

Aplikacje do obsługi reklamacji

Okazuje się, że ponad 90 proc. konsumentów składa reklamacje bezpośrednio w miejscu zakupu. Około 10 minut zajmuje pracownikowi przyjęcie zgłoszenia oraz przekazanie sposobu rozpatrzenia zdarzenia. Następny krok, czyli stworzenie papierowego protokołu rejestrującego reklamację - kolejne 30 minut. Jak rozwiązać problemy czasowo-ekonomiczne salonów sprzedaży w Polsce? Jak rynek oprogramowania ERP i ECM reaguje na te potrzeby?

Kto i kiedy może złożyć wniosek o ubezwłasnowolnienie osoby starszej i chorej

W jakich sytuacjach można starać się o ubezwłasnowolnienie osób starszych lub chorych? Jakie kroki prawne należy podjąć, aby zagwarantować bezpieczeństwo najbliższym?

Prawne problemy związane ze starzeniem się społeczeństwa

Starzenie się społeczeństwa jest poważnym problemem socjologicznym. Rzadko jednak problem starości rozpatrywany jest pod kątem prawnym. Wskazać bowiem należy, iż starsze osoby, które bardzo często dotknięte są chorobami cywilizacyjnymi, takimi jak demencja czy Alzhaimer, funkcjonują w społeczeństwie oraz realiach prawnych bez zabezpieczonej opieki w zakresie majątkowym i niemajątkowym.

Pełnomocnictwo bankowe udzielone przez dziadka

W dzisiejszych czasach właściwie każdy posiada rachunek bankowy, dotyczy to także osób starszych. Jednakże szczególnie w przypadku tych ostatnich warto przyjrzeć się instytucji pełnomocnictwa bankowego.

REKLAMA

Odwrócona hipoteka – plusy i ryzyka dla właścicieli i rodziny

Z dniem 15 grudnia 2014 r. zaczęła obowiązywać Ustawa z dnia 23 października 2014 r.o odwróconym kredycie hipotecznym (Dz. U. 2014 poz. 1585), (dalej „Ustawa”), która ma na celu wprowadzenie do polskiego systemu prawnego instytucji odwróconego kredytu hipotecznego, zwanego potocznie odwróconą hipoteką.

Ile kosztują Święta Bożego Narodzenia 2014?

Święta Bożego Narodzenia 2014 mają kosztować konsumentów znacznie mnie niż te w ubiegłym roku. Ceny niektórych produktów spożywczych są bowiem nawet o połowę niższe niż rok temu. Taniej kupimy m.in.: jabłka, kapustę, mięso wieprzowe oraz cukier.

Termin złożenia reklamacji konsumenckiej

Jednym z praw przysługujących konsumentom jest reklamacja wadliwego towaru na podstawie rękojmi, przewidzianej w art. 5561 i 5563 kodeksu cywilnego. Polskie prawo przewiduje dwa rodzaje wad towarów, tj. fizyczne i prawne. W jakim terminie można złożyć reklamację?

Renta dożywotnia a odwrócony kredyt hipoteczny

Renta dożywotnia, czyli dożywotnie świadczenie pieniężne wypłacane w zamian za przeniesienie własności nieruchomości nadal nie doczekała się regulacji ustawowej. Natomiast w dniu 15 grudnia 2014 roku weszła w życie ustawa o odwróconym kredycie hipotecznym.

Jak zareklamować choinkę?

Choinka, jak każdy inny produkt, powinna być w taki sposób oznaczona ceną, by kupujący nie miał żadnej wątpliwości co do jej wysokości. Przed zakupem warto też upewnić się, czy podana kwota to cena za całe drzewko, czy np. za metr. Po transakcji należy poprosić o potwierdzenie zakupu – nie musi być to paragon fiskalny, wystarczy kartka z podpisem lub pieczątką. Bez tego w razie ewentualnej reklamacji trudno będzie udowodnić, że to tu zostało zakupione drzewko świąteczne.

Ustawa o odwróconym kredycie hipotecznym wchodzi w życie

Ustawa o odwróconym kredycie hipotecznym wchodzi dziś (15 grudnia 2014 roku) w życie. Oznacza to, że możliwe będzie zaciągnięcie kredytu zabezpieczonego hipoteką ustanowioną na domu lub mieszkaniu. Czy odwrócona hipoteka przyjmie się w ofercie polskich banków?

Odwrócony kredyt hipoteczny – dla kogo?

Odwrócony kredyt hipoteczny to zupełnie nowa instytucja finansowa, z której będzie można korzystać już od 15 grudnia 2014 roku. Dla kogo jest przeznaczona usługa finansowa oferowana przez banki? Jak zgodnie z prawem i bezpiecznie skorzystać z odwróconego kredytu hipotecznego?

Odwrócony kredyt hipoteczny – prawa i obowiązki stron

Odwrócony kredyt hipoteczny to nowa usługa finansowa, która skierowana jest głównie do osób starszych. Ustawa wprowadzająca tą instytucję wchodzi w życie 15 grudnia 2014 roku. W związku z tym warto zwrócić uwagę, jakie są wzajemne prawa i obowiązki stron zawierających umowę o odwróconym kredycie hipotecznym.

Odwrócony kredyt hipoteczny dla seniorów

Odwrócony kredyt hipoteczny jest - zdaniem posłów - korzystnym i bezpiecznym rozwiązaniem dla seniorów. Pozwala im bowiem uzyskać dodatkowe pieniądze na bieżące wydatki. Ustawa o odwróconym kredycie hipotecznym została 23 października przyjęta przez Sejm.

Opłata uzdrowiskowa w sanatorium – niezgodna z prawem

Pobieranie opłaty uzdrowiskowej od pacjentów przebywających w sanatorium (w szpitalu uzdrowiskowym) jest – zdaniem Ministra Zdrowia - niezgodne z prawem. Kiedy i na jakich zasadach można pobierać opłatę uzdrowiskową od osoby przebywającej w sanatorium?

Odwrócony kredyt hipoteczny - co to jest?

Ustawa o odwróconym kredycie hipotecznym została 9 października 2014 r. przyjęta przez Senat. Odwrócony kredyt hipoteczny, czyli nowa usługa na polskim rynku finansowym, pozwoli osobom posiadającym nieruchomości uzyskiwać dodatkowe środki pieniężne i przeznaczyć je na dowolny cel.

Expose premier Kopacz – najważniejsze tezy społeczne

Kolejne przywileje dla rodziców, zwiększenie nakładów na edukację oraz wdrożenie pakietów kolejkowego i onkologicznego to tylko niektóre z najważniejszych tez społecznych przedstawionych w środę (1 października 2014 roku) przez premier Ewę Kopacz. Jakie inne tezy zawierało expose?

Międzynarodowy Dzień Osób Starszych - 1 października

Międzynarodowy Dzień Osób Starszych obchodzony jest na całym świecie 1 października. Pakiet senioralny, waloryzacja emerytur, odwrócona hipoteka, pakiet kolejkowy oraz dzienne domy opieki to tylko niektóre z działań, jakie podejmuje rząd na rzecz opieki nad osobami starszymi.

Jak sprawnie składać reklamacje?

25 grudnia 2014 roku zmienią się regulacje dotyczące prawa do reklamacji. Z jakiego uprawnienia skorzystać - reklamacji czy gwarancji? Eksperci UOKIK przypominają, jak sprawnie i skutecznie złożyć reklamacje, gdy zakupiony produkt jest wadliwy.

Odpowiedzialność operatora za jakość transferu internetowego

Twoje łącze internetowe działa wolno? Transfer danych jest znacznie wolniejszy, niż wynikałoby z wybranego planu taryfowego? Takie sytuacje się zdarzają i nie są wcale wyjątkowe. Koniecznie przeczytaj poniższy tekst, aby dowiedzieć się, co możesz z tym zrobić.

Reklamacja rachunku telefonicznego – płacić czy nie?

Gdy rachunek telefoniczny okazuje się wyższy niż sądziliśmy, mamy możliwość reklamacji. Czy w trakcie postępowania reklamacyjnego należy opłacić kwestionowany rachunek?

Wezwanie do wykonania umowy

Wezwanie do wykonania umowy powinno zawierać termin oraz sposób realizacji umowy. W jaki sposób domagać się wykonania umowy sprzedaży pokazujemy na przykładzie zakupu mebli.

Moc odkurzaczy ograniczona przez UE

Od 1 września 2014 r. w całej UE nie można produkować odkurzaczy, których moc przekracza 1600 W. Urzędnicy w Brukseli nie wykluczają też wprowadzenia kolejnych ograniczeń dla mocy innego sprzętu, m.in. czajników elektrycznych, suszarek do włosów czy kosiarek.

Reklamacja za poparzenia w solarium

Poparzenia w solarium są podstawą złożenia reklamacji. W jaki sposób klienci solarium mogą reklamować usługę opalania w solarium?

Reklamacja zabiegu u stomatologa

Po wizycie u stomatologa, możesz być niezadowolony, albo nadal odczuwać ból. Czy można reklamować zabieg u stomatologa?

Reklamacja usługi fryzjerskiej

Idziemy do fryzjera, oczekujemy pięknej fryzury, a po strzyżeniu jesteśmy zrozpaczeni. Czy niezadowolony klient może zareklamować nieudaną fryzurę? Czy możliwa jest reklamacja usługi fryzjerskiej?

Rękojmia za wady fizyczne rzeczy sprzedanej

Nawet po dokonaniu sprzedaży kupujący ma prawo egzekwować od sprzedającego jego obowiązki dotyczące właściwości rzeczy. W pierwszej kolejności powinien domagać się naprawienia rzeczy lub wymiany na nową, lecz w szczególnych okolicznościach może nawet całkowicie odstąpić od umowy.

Prawne formy opieki w Niemczech

Do prawnych form opieki w Niemczech zaliczane jest pełnomocnictwo prewencyjne (Vorsorgevollmacht) oraz rozporządzenie pacjenta odnośnie osoby opiekuna (Patientenverfügung). Czy prawne formy opieki funkcjonujące w Niemczech są znane także prawu polskiemu?

Prawa pasażera samolotu – nowa perspektywa

Nad zagwarantowaniem praw pasażerów samolotów pracuje Komisja Europejska. Nowa perspektywa w prawach pasażera samolotu zakłada m.in. wprowadzenie zautomatyzowanych odpraw granicznych, stref relaksu na lotniskach oraz laserów molekularnych do skanowania bagażu.

Renta dożywotnia na nowych zasadach

Ministerstwo Gospodarki przygotowało projekt ustawy o dożywotnim świadczeniu pieniężnym. Nowe zasady stosowania renty dożywotniej mają na celu zapewnienie skutecznej ochrony świadczeniobiorców, głównie osób starszych.

Nowe prawa dla kupujacych przez internet z półrocznym opóźnieniem

Z półrocznym opóźnieniem zaczną w Polsce obowiązywać nowe przepisy o prawach konsumenta kupującego m.in. w sieci. Zgodnie z dyrektywą powinny one wejść w życie w połowie czerwca, jednak odpowiednią ustawę dopiero podpisał prezydent. Nowe przepisy w ocenie ekspertów mają przyczynić się do rozwoju handlu w internecie. Zyskają przede wszystkim klienci, którzy będą mieli większą jasność, co i po jakiej cenie zamawiają, będą też mogli łatwiej reklamować towar. Dla przedsiębiorców początkowo będzie to oznaczało konieczność przystosowania się do nowych wymogów, ale w konsekwencji wzajemne relacje sklepów i klientów będą łatwiejsze.

Konsument III wieku i jego prawa

Konsument III wieku, czyli senior rzadko walczy o swoje prawa, niechętnie składa reklamację, przeważnie nie czyta zawieranych umów. Światowy Dzień Praw Osób Starszych obchodzony jest 15 czerwca. W związku z tym warto przypomnieć o prawach Konsumenta III wieku.

Reklamacja usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach

Nowe zasady wnoszenia reklamacji usług telekomunikacyjnych wprowadza rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie inwentaryzacji infrastruktury i usług telekomunikacyjnych. Jak złożyć reklamację usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach?

Obowiązują nowe zasady reklamacji usług telekomunikacyjnych

8 czerwca weszło w życie rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji dotyczące zasad składania reklamacji usług telekomunikacyjnych. Od teraz będzie możliwy wybór formy, w jakiej będzie składana reklamacja.

"Wymienimy sprzęt elektroniczny jak koszulki?" - darmowa wymiana towaru, czyli nowa ustawa o prawach konsumenta

Nowa ustawa o prawach konsumenta (uchwalona na posiedzeniu sejmu nr 68 dnia 30.05.2014 r., obecnie przekazana Prezydentowi do podpisu) to efekt wdrożenia Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2011/83/UE oraz próba ujednolicenia i doprecyzowania przepisów dotyczących umów konsumenckich zawieranych w lokalu przedsiębiorstwa, w zakresie obowiązków informacyjnych, jak również przepisów dotyczących umów konsumenckich zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość.

Jak napisać odwołanie od reklamacji?

„Jak napisać odwołanie od reklamacji?” to pytanie, które bardzo często pojawia się na licznych forach internetowych. Dobrze napisane odwołanie od reklamacji może uratować sytuację, gdy otrzymamy odmowną odpowiedź sklepu na reklamację. Poniżej krótki poradnik krok po kroku, jak poprawnie napisać i skutecznie wnieść odwołanie od reklamacji?

Polityka senioralna 2014-2020

Polityka senioralna 2014-2020, w szczególności Program Aktywności Społecznej Osób Starszych ASOS, zakłada zwiększenie dotacji dla seniorów. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej przekaże w 2014 roku podmiotom działającym na rzecz osób starszych 40 mln zł. Z polityki senioralnej skorzystają głównie Uniwersytety Trzeciego Wieku (2,5 mln zł).

Zatrudnianie osób w wieku 55+

Zatrudnianie osób w wieku 55+ ciągle budzi obawy pracodawców. Z zatrudnianiem pracowników w wieku 55+wiąże się wiele korzyści. Jako przykłady wskazać można większe doświadczenie tej grupy osób oraz ograniczenie kosztów związanych z rotacją kadry.

Indywidualne Konta Zabezpieczenia Emerytalnego – nowe zasady od 2014 roku

Od stycznia 2014 roku Indywidualne Konta Zabezpieczenia Emerytalnego (IKZE) funkcjonują na nowych zasadach. Wprowadzono kwotową wartość odpisu podatkowego i zryczałtowaną składkę podatkową. Dzięki temu IKZE stały się atrakcyjnym produktem oszczędnościowym III filaru.

Odwrócony kredyt hipoteczny w ofercie banków

Przyjęta 29 kwietnia 2014 roku przez rząd ustawa o odwróconym kredycie hipotecznym zakłada udzielanie osobom starszym kredytów, których zabezpieczeniem będzie posiadana przez nich nieruchomość. Konsekwencją wprowadzenia odwróconej hipoteki ma być zwiększenie podaży nieruchomości.

Korygowanie ksiąg z powodu zwrotów i reklamacji

Korygowanie ksiąg z powodu zwrotów i reklamacji przysparza wiele problemów dla przedsiębiorców. Każde takie zdarzenie musi zostać odnotowane w księgach rachunkowych. Jak prawidłowo skorygować księgi z powodu

Zasady rozpatrywania reklamacji przez instytucje finansowe

Konsument ma prawo do składania reklamacji w związku z niewłaściwie świadczonymi usługami przez instytucje finansowe. Proces rozpatrywania reklamacji powinien zostać przeprowadzony bezzwłocznie, a także powinien cechować się rzetelnością, wnikliwością, obiektywizmem oraz poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa i dobrych obyczajów.

Odwrócony kredyt hipoteczny

Projekt ustawy o odwróconym kredycie hipotecznym zakłada wprowadzenie pisemnej umowy kredytowej pomiędzy osobą fizyczną a bankiem, która zagwarantuje osobom starszym finansowe środki na życie. Kto i na jakich zasadach będzie mógł skorzystać z konstrukcji odwróconego kredytu hipotecznego?

Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego (IKZE) – przewodnik po produkcie

Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego (IKZE) to dodatkowy, występujący obok Indywidualnego Konta Emerytalnego (IKE) produkt dobrowolnego oszczędzania na emeryturę. Od 15 stycznia 2014 roku zryczałtowana stawka opodatkowania dla wypłat z IKZE wynosi 10%.

Emerytura – zawieszenie prawa do świadczeń

Zawieszenie prawa do emerytury lub zmniejszenie wysokości świadczenia związane jest z uzyskiwaniem przez emeryta/ rencistę dodatkowego przychodu. W celu otrzymania zawieszonej emerytury należy złożyć do ZUS odpowiedni wniosek.

Sanatorium – wspólny wyjazd małżonków

Wspólny wyjazd małżonków lub innych osób bliskich do sanatorium jest możliwy na gruncie ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.). Jednak w praktyce ubezpieczeni skorzystają ze wspólnego wyjazdu do sanatorium tylko w sytuacji, gdy jedno z małżonków ma ukończone 65 lat lub orzeczony znaczny stopień niepełnosprawności.

Reklamacja produktów spożywczych

Reklamacja produktów spożywczych uregulowana jest na mocy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.). Reklamacji produktów spożywczych dokonujemy bezpośrednio u sprzedawcy, u którego kupiliśmy towar. Składamy ją w ciągu trzech dni od daty sprzedaży, otrzymania towaru bądź otwarcia opakowania.

REKLAMA