REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Zgłosiliśmy reklamację w związku z wadliwym towarem. Kontrahent uznał reklamację, ale zamiast wystawić fakturę korygującą, wystawił notę uznaniową. Zwrócił nam zapłatę za część towaru, który został u nas i który sami zutylizujemy. Część towaru została wymieniona na towar wolny od wad. Czy korygujemy odliczony VAT? Czy dokonując utylizacji we własnym zakresie świadczymy usługę na rzecz sprzedawcy? Czy ta wymiana towaru powinna być rozliczona w VAT?
Teraz lokaty bankowe dają konkretne zyski z odsetek, ale to sytuacja nietypowa – zazwyczaj oprocentowanie lokat nie chroni nawet przed utratą wartości kapitału. A jak jest ze złotem? Eksperci pokazują na liczbach, że nawet jeśli bezpośrednio nie zarobi się na wzroście ceny, co się zdarza, to kapitału, mierzonego siłą nabywczą, nawet przez długie lata nic nie naruszy.
Reklamacja konsumencka zakupionego towaru to ważna kwestia dla każdego sprzedawcy. Ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację konsumenta w terminie 14 dni, a brak reakcji może być dla niego bardzo bolesny. A zatem jak sprzedawca powinien zareagować?
Pojęcie reklamacji dotyczy nie tylko butów, które konsument odnosi do sklepu. To również kwestia związana z usługami, w tym transportowymi. Kiedy można złożyć przewoźnikowi reklamację? I jak ona powinna wyglądać?
REKLAMA
Jesteśmy spółką z o.o. W maju 2023 r. sprzedaliśmy klientowi towar. Sprzedaż została udokumentowana fakturą. Na początku sierpnia klient zareklamował sprzedany mu towar i odesłał go do nas. Zamierzamy uznać reklamację i wysłać klientowi nowy towar. Czy w tej sytuacji powinniśmy wystawić fakturę korygującą "zerującą" oraz fakturę dokumentującą nową sprzedaż?
Wiemy już jakie są zasady korzystania z gwarancji na laptopy. Sprawdź, co musisz zrobić, aby laptop syna/córki został naprawiony.
Pytania podczas webcastu zadawali praktycy - pracownicy urzędów samorządowych i dyrektorzy szkół.
Ministerstwo Cyfryzacji odpowiedziało na 25 pytań o program "Laptop dla IV klas".
REKLAMA
To rodzice, a nie uczniowie będą właścicielami laptopów dla czwartoklasistów. Mają więc wiele pytań o warunki gwarancji dla tego sprzętu. Jak to ma wyglądać? Kto się tym zajmie? Znamy już odpowiedzi na nie.
Kasy rejestrujące zostały skonstruowane w sposób, który uniemożliwia jakąkolwiek ingerencję w ich pamięć fiskalną. To oznacza, że danych wprowadzonych przez podatnika do kasy nie można zmodyfikować. W trakcie prowadzania działalności u podatników pojawia się natomiast często potrzeba skorygowania sprzedaży zarówno z powodu dokonania oczywistych pomyłek popełnionych w trakcie rejestrowania czy też uznania zwrotów i reklamacji. W tym celu konieczne jest prowadzenie odrębnych ewidencji zwrotów i reklamacji oraz oczywistych pomyłek.
41 proc. Polaków ocenia swoją wiedzę na temat gwarancji, rękojmi czy możliwości zwrotu towarów jako przeciętną, 33 proc. jako raczej dobrą, 15 proc. jako słabą, a 8 proc. jako bardzo dobrą – wynika z badania firmy Digital Care.
REKLAMA