REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W świetle interpretacji Krajowej Informacji Skarbowej (sygn. 0111-KDIB2-3.4015.12.2023.2.JKU), środki pieniężne zebrane w ramach zbiórki internetowej, które mają zostać przekazane na pomoc Ukrainie, nie stanowią przedmiotu opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn. Organ podatkowy potwierdził, że organizator zbiórki nie jest jej beneficjentem, a zatem nie nabywa środków na własność.
W artykule omawiamy interpretację Krajowej Informacji Skarbowej dotyczącą stosowania stawki ryczałtu 3% w modelu sprzedaży dropshippingu. Podatniczka zajmująca się sprzedażą w formie dropshippingu ma prawo do korzystania z tej stawki, zgodnie z przepisami ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Dowiedz się więcej o tym, jakie warunki muszą być spełnione i jak to wpływa na działalność podatniczki.
Streamerka otrzymująca wpłaty od anonimowych widzów za udostępniane treści na platformie streamingowej zwróciła się do Krajowej Informacji Skarbowej z pytaniem, czy te wpłaty mogą być traktowane jako darowizny. KIS odpowiedziała twierdząco, uzasadniając to przepisami ustawy o podatku od spadków i darowizn. Artykuł omawia interpretację KIS w sprawie opodatkowania darowizn dla streamerki oraz kwotę wolną od podatku, jaką może wykorzystać.
Uproszczenie metod rozliczania wydatków z funduszy UE na rozwój cyfrowy zakłada uchwała przyjęta przez rząd - podano na stronach KPRM. Dodano, że wszystkie projekty dot. zwiększenia dostępu do ultra-szybkiego internetu będą rozliczane przy użyciu stawek jednostkowych.
REKLAMA
Plan na 2026 r. zakłada, że w każdym województwie będziemy mieli prawie 100 proc. gospodarstw domowych podłączonych do internetu - zapowiedział minister cyfryzacji Janusz Cieszyński. Dodał, że w lipcu ruszy konkurs, który wyłoni firmy mające zrealizować szerokopasmowe inwestycje.
Podjęcie się wdrożenia działań digitalowych jest dopiero pierwszym krokiem w drodze po sukces. Kolejnym z nich jest przygotowanie odpowiednich materiałów, bieżąca analiza i wyciąganie wniosków na podstawie zgromadzonych danych. Na co więc powinniśmy zwrócić uwagę?
Rozwój mikroprocesorów odmienił nasze życie na wiele sposobów. Ogromna liczba współczesnych produktów korzysta dziś z tych urządzeń po to, by łączyć się z Internetem. Od inteligentnych lodówek, które informują o tym, kiedy należy kupić mleko, po samochody, które automatycznie aktualizują swoje oprogramowanie.
Z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud wynika, że w pierwszym kwartale 2023 roku Polacy robili zakupy w dużych sieciach 15% częściej niż w 2022 roku, a same dyskonty odwiedziło 92% ogółu konsumentów. Jak wykorzystać ten trend by dotrzeć z reklamą do potencjalnego klienta? Odpowiadamy.
REKLAMA
30 proc. Polaków w czasie wolnym spotyka się z przyjaciółmi i z rodziną, a co czwarty konsument uprawia sport. 23 proc. osób idzie do pubu lub restauracji, tyle samo osób wskazało, że wolny czas spędza w galeriach handlowych – wynika z najnowszych badań PayBack dotyczących aktywności Polaków po pracy i w dni wolne od obowiązków zawodowych. Ładna pogoda i zbliżające się lato to czas zwiększonej aktywności konsumentów. Chętniej opuszczają dom, widują się z przyjaciółmi czy spacerują. To ważny sygnał dla reklamodawców i odpowiedni czas na zainwestowanie w kampanię OOH.
Na czym polega reklama OOH? Kiedy jest skuteczna?
Osiem lat więzienia ma grozić za patostreaming, a dziesięć – jeśli patostreamer będzie działał w celu osiągnięcia korzyści majątkowej. To założenia projektu nowelizacji Kodeksu karnego, który złożyła do Sejmu Suwerenna Polska.
Internet pozwala w legalny sposób zdobywać i wykorzystywać informacje na temat klientów, ich zachowań, preferencji, a nawet danych demograficznych. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy chętnie z tego korzystają. Działania digitalowe to dobre rozwiązanie także dla mikrofirm. Jak je przeprowadzić, by były skuteczne i opłacalne?
Dostęp do narzędzi kontroli rodzicielskiej, dla rodziców małoletnich użytkowników w Internecie to cel projektu ustawy przyjętego przez rząd. Po jej wejściu w życiu funkcjonować będzie bezpłatny, skuteczny i prosty w obsłudze mechanizm dobrowolnego blokowania dostępu do treści pornograficznych.
Kupowanie samochodów przez internet stało się popularne. Utrwaliły się zmiany w sposobie sprzedaży samochodów osobowych na rynku wtórnym, które wywołała pandemia.
W ostatnim czasie wśród oszustów „modne” stały się dwie metody: „na fałszywe e-recepty” i „na rezerwowe rachunek bankowy”. Na czym polegają takie działania i jak z nimi walczyć?
Reforma unijnego rynku cyfrowego coraz bliżej. Największe platformy internetowe mają cztery miesiące na dostosowanie się do zmian.
Blokady stron internetowych przez organy publiczne to temat wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich do premiera. RPO poprosił o wyjaśnienia i rozważenie zmian legislacyjnych. W odpowiedzi otrzymał informację, że wszystko odbywa się zgodnie z prawem.
Przyjęty przez rząd projekt ma m.in. ułatwić dostęp do narzędzi kontroli rodzicielskiej. Na dostawców usług zostaną nałożone nowe obowiązki.
Blokowanie dostępu do treści pornograficznych w sieci będzie obowiązkiem dostawców Internetu. To jedno z założeń projektu ustawy o ochronie małoletnich przed dostępem do treści nieodpowiednich w Internecie, na którym pracuje rząd.
Szukasz używanego samochodu? Sprawdź, dlaczego niemal 100% kupujących rozpoczyna swoje poszukiwania w Internecie! Dzięki hybrydowemu modelowi sprzedaży możesz dokonać transakcji online lub na miejscu u dealera. Co więcej, dogodne pole do negocjacji cenowych sprawia, że zakup wymarzonego pojazdu może być bardziej opłacalny, niż Ci się wydaje. Dowiedz się, jak funkcjonuje rynek samochodów używanych i jak dealerzy muszą dostosować swoje strategie sprzedaży do wymagań klientów.
Prowadząc działania marketingowe koncentrujemy się na trzech filarach: akwizycja, retencja i reaktywacja. Większość działań, które planujemy zawierają się w wymienionych filarach i są podstawą dobrze działających biznesów.
Czy „dzieło” stworzone przez sztuczną inteligencję (AI), jest utworem podlegającym ochronie na podstawie przepisów prawa autorskiego? A jeżeli tak, komu przysługują osobiste i majątkowe prawa autorskie? Czy można swobodnie kopiować, rozpowszechniać lub przerabiać „dzieła” stworzone przez AI?
Zakup samochodu przez internet? 80 proc. nabywców nowych aut i prawie 100 proc nabywców używanych poszukiwania zaczyna w internecie.
Reklama wyrobów medycznych. Od 1 stycznia 2023 roku obowiązują zmiany zakazujące lekarzom, farmaceutom i innym osobom, które na potrzeby promocyjne stwarzają pozory wykonywania zawodu medycznego – reklamowania wyrobów medycznych. Jak te przepisy stosować w praktyce?
TikTok wdroży projekt "Clover", który zapewni użytkownikom w Europie nowe rozwiązania w zakresie ochrony danych osobowych - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji. Firma planuje również wybudowanie w 2023 roku trzech centrów danych - dwóch w Irlandii oraz jednego w Norwegii - o szacunkowej wartości 1,2 mld euro.
Portal dla przedsiębiorców z sektora obronnego już działa. Na stronie www.polishdefenceindustry.gov.pl firmy mogą znaleźć informacje o targach przemysłowych, czy zgłosić swoją wizytówkę.
To będzie trudny rok dla operatorów platform cyfrowych, na których nakłada się nowe obowiązki sprawozdawcze. Przedsiębiorców niepokoją szeroki zakres nowych obowiązków oraz wysokie kary za ich nieprzestrzeganie – uważa Konfederacja Lewiatan.
Reklama zewnętrzna. Największą zaletą zachodnioeuropejskich rynków OOH (z ag. out of home) jest konsolidacja. Nierzadko agencje OOH zrzeszają się w stowarzyszeniach branżowych, których celem jest reprezentowanie wspólnych interesów, standaryzacja produktów oraz wspólne rozwiązywanie problemów dotyczących całej branży. Takie stowarzyszenia znajdziemy w krajach D/A/CH czy we Francji. O czym warto wiedzieć? Jak wygląda zachodnioeuropejski rynek OOH? I jakie rozwiązania pomogłyby w Polsce?
Osadzeni w zakładach karnych powinni mieć zapewniony dostęp do stron internetowych instytucji unijnych. Służba Więzienna zapewniała kiedyś skazanym szerszy dostęp do stron internetowych niż obecnie. Obejmował on nie tylko strony BIP poszczególnych polskich instytucji, ale istotne dla osób pozbawionych wolności strony Europejskiego Trybunału Praw Człowieka czy instytucji Unii Europejskiej. Rzecznik Praw Obywatelskich apeluje w tej sprawie do Służby Więziennej.
Redukcja kosztów i przyspieszenie budowy gigabajtowych sieci szerokopasmowych to główny cel Gigabit Infrastructure Act, czyli rozporządzenia Komisji Europejskiej o infrastrukturze gigabitowej. Projekt rozporządzenia został właśnie ogłoszony.
W odpowiedzi na coraz bardziej powszechny dostęp do suplementów diety resort zdrowia chce wprowadzić nowe zasady sprzedaży tych preparatów. Mają one zniknąć z półek w pobliżu okienek w aptekach, a także kas na stacjach benzynowych i w marketach - podaje Prawo.pl.
Marketing szeptany jest skutecznym narzędziem w nowoczesnym PR, ponieważ polega na pozytywnym rekomendowaniu produktu, usługi lub marki przez zaufane osoby. Nowoczesny PR nie może się obejść bez tego narzędzia, choć jego korzenie sięgają aż lat 80. XX wieku, kiedy to pojawiły się pierwsze doniesienia o marketerach, którzy starali się wykorzystać moc prywatnych poleceń i rekomendacji swoich klientów do promowania produktów.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny postawił zarzuty kolejnej trójce influencerów: Dorocie Rabczewskiej - pseudonim artystyczny Doda, Małgorzacie Rozenek-Majdan oraz Filipowi Chajzerowi, w związku z nieprawidłowym oznaczaniem treści reklamowych w mediach społecznościowych. Jaka grozi im kara? Dodatkowo karę otrzymała spółka PRIME MMA. Za co?
Zakaz sprzedaży napojów z dodatkiem tauryny i kofeiny (energetyków) osobom poniżej 18. roku życia, zakaz sprzedaży takich napojów w szkołach i innych jednostkach oświatowych oraz w automatach, a także zakaz ich reklamy m.in. w telewizji w godz. 6.00-20.00. To założenia projektu ustawy, który został złożony w Sejmie.
Negatywne opinie o firmie w Google. Panuje przekonanie, że w Internecie nic nie ginie. Jak ma się to do przewidzianego w RODO prawa do bycia zapomnianym? O tym przekonał się Google, który musi usunąć z listy wyszukiwania po nazwisku szkodzące reputacji, nieprawdziwe informacje o członkach zarządu jednej ze spółek.
Dzień Bezpiecznego Internetu 2023 obchodzony jest pod hasłem "Działajmy razem" i promuje działania zwiększające bezpieczeństwo w sieci. Dzieci i młodzież to grupy szczególnie narażone na niezliczone zagrożenia online, takie jak nieodpowiednie treści, czy fałszywe aplikacje. Z tej okazji G DATA przygotowała dla rodziców listę wskazówek pomocnych w uświadomieniu dzieci na temat bezpieczeństwa online wraz z informacją, gdzie potrzebne są ograniczenia.
Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzony jest 7 lutego. Do końca marca szkoły w całej Polsce zaangażują się w działania na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie.
Artykuł omawia praktyczne zagadnienia dla developerów grafiki internetowej (UX / UI designerów, w tym dużych zagranicznych agencji), które w obecnej sytuacji gospodarczej optymalizują koszty tworzenia grafiki portali i stron internetowych, starając się wykorzystać fakt, że galerie sztuki i muzea stwarzają bardzo kolorowy i interesujący kontent graficzny, który jest alternatywą do płatnych zdjęć stockowych.
Nowy wniosek o pracę zdalną. Będą go składać pracownicy zainteresowani przejściem z pracy „stacjonarnej” na pracę „zdalną”.
REKLAMA