REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy przychody z reklamy na stronie www można rozliczyć ryczałtem?

Każda osoba posiadająca prywatną stronę www może dzięki niej osiągać przychody z reklam. Nawet, gdy nie prowadzi działalności gospodarczej. Istnieją wątpliwości, czy wpływy z reklam można potraktować jako przychody z najmu i opodatkować ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Przeciw takiej możliwości opowiadają się organy podatkowe, za niektóre sądy. Spór ostatecznie rozstrzygnie NSA.

Niezamówiona przesyłka– co zrobić?

Nie zamawiałeś produktu, a mimo wszystko otrzymałeś paczkę z żądaniem zapłaty? W takiej sytuacji nie masz obowiązku uiszczania żadnej opłaty.

ACTA, czyli z czym walczą hakerzy?

Ostatnie dni zaowocowały wzmożonymi atakami hakerów na strony internetowe polskiego rządu. Wszystko związane jest z zamiarem podpisania umowy ACTA przez polskie władze. Czym jest ACTA i o co chodzi hakerom?

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy

Do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy można złożyć skargę w przypadku, gdy konsument uzna, że reklama wprowadza w błąd lub w inny sposób narusza zasady Kodeksu Etyki Reklamy.

REKLAMA

UOKiK wygrywa z Kasą Krajową SKOK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wygrał sądową batalię z Kasą Krajową SKOK. Spór dotyczył wprowadzających w błąd reklam.

Komentarze na Facebooku a prawa autorskie

Wirtualna rzeczywistość pozostawia ogromne pole do popisu. Chętnie dzielimy się swoimi poglądami czy „złotymi myślami” (komentarze) na forach internetowych, a w ostatnim czasie w sposób szczególny na portalach społecznościowych typu Facebook. Z reguły nie zastanawiamy się nad tym, czy przysługują nam z tego tytułu jakieś prawa autorskie, a co więcej jak należy je chronić. Może jednak warto się nad tym pochylić?

Odpowiedzialność karna za umieszczanie linków do plików z filmami

Chcąc obejrzeć film w Internecie bez większych problemów odnajdziemy linki do interesujących nas plików. Wprawdzie osoby udostępniające pliki czynią to w sposób pośredni (bo pochodzą one z innych większych serwerów), nie powoduje to jednak braku z ich strony odpowiedzialności. Czy za umieszczanie linków do plików z filmami grozi odpowiedzialność karna?

Jak sprawdzić skąd wysłano obraźliwego e-maila?

W dobie rozpowszechnionego internetu rozpowszechnia się zjawisko wirtualnego obrażania, czy też pomawiania innych osób, w szczególności na forach lub za pomocą e-maila. Wbrew pozorom osoby ukryte za komputerem wcale nie pozostają bezkarne czy anonimowe, albowiem istnieją liczne metody ustalenia ich tożsamości. Przedmiotowe opracowanie będzie dotyczyć kwestii ustalenia autora obraźliwych e-maili w najprostszym przypadku – kiedy sprawca pisze z domowego komputera.

REKLAMA

Czym jest cyberprzestępstwo?

Walka z cyberprzestępczością oraz sama cyberprzestępczość są hasłami bardzo często podnoszonymi tak w mediach, jak i w literaturze prawa karnego. Niniejsze opracowanie ma na celu podjęcie próby ustalenia tego, czym dokładnie owa cyberprzestępczość jest.

Czym jest informatyka śledcza?

Informatyka śledcza (z ang. computer forsenics) to proces poszukiwania i analizy danych zapisanych zapisanych na różnych nośnikach cyfrowych np. komputerach, telefonach etc. Jest ona pomocna nie tylko organom ścigania w walce z przestępczością popełnianą za pomocą komputerów, ale także prywatnym firmom walczącym między innymi z takimi zjawiskami jak szpiegostwo przemysłowe, łamanie zakazu konkurencji etc.

Szkoda w bazach danych

Przestępstwo w postaci wyrządzenia szkody w bazach danych polega na tym, że ten, kto nie będąc do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza, usuwa, zmienia lub utrudnia dostęp do danych informatycznych albo w istotnym stopniu zakłóca lub uniemożliwia automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie takich danych.

Sabotaż komputerowy

Czyn zabroniony sabotażu komputerowego popełnia ten, kto niszczy, uszkadza, usuwa lub zmienia dane informatyczne o szczególnym znaczeniu dla obronności kraju, bezpieczeństwa w komunikacji, funkcjonowania administracji rządowej, innego organu państwowego lub instytucji państwowej albo samorządu terytorialnego albo zakłóca lub uniemożliwia automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie takich danych.

Zasady urzędowego e-mailowania

Szybkość i łatwość prowadzenia korespondencji drogą elektroniczną skłania do tego, aby nie zaprzątać sobie głowy formą wysyłanej wiadomości. A to błąd. Ten, kto oprze się owej pokusie, stanie się prawdziwym profesjonalistą w dziedzinie nowoczesnej komunikacji.

Będą szukać nielegalnych kopii książek w internecie

Walka z piractwem intelektualnym przybiera na sile. W internecie pojawiają się już pierwsze programy służące poszukiwaniu nielegalnych kopii elektronicznych wydań książek – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Znieważenie i zniesławienie samorządowca w sieci

Internet to przede wszystkim źródło wiedzy, niestety bywa on także narzędziem służącym znieważaniu oraz zniesławianiu osób publicznych. Dotyczy to zwłaszcza samorządowców – zarówno radnych, jak i pracowników jednostek samorządu terytorialnego, w szczególności zajmujących w nich kierownicze stanowiska.

Umowa o zaprojektowanie i wykonanie strony internetowej - WZÓR UMOWY

Umowa o dzieło. Określa m.in. wymagania dotyczące projektowanej strony internetowej, wynagrodzenie oraz termin wykonania.

Czy koszt pozytywnego rozpatrzenia reklamacji może być reprezentacją?

Reklamacja polubowna polega na jej rozpatrzeniu po myśli klienta pomimo, że nie jest to uzasadnione przepisami (np. rękojmia) albo umową (np. gwarancja). W przypadku, kiedy nabywca nie ma żadnego roszczenia pozytywne rozpatrzenie reklamacji jest działaniem o charakterze reprezentacji, a wydatki poniesione przez podatnika z tego tytułu nie są kosztem uzyskania przychodu. Takie stanowisko w tej sprawie zajmują organy podatkowe.

Reklama produktów leczniczych – cz. II

Reklama produktów leczniczych podlega odrębnym regulacjom. Ekspert wyjaśnia jakie zasady rządzą reklamą produktów leczniczych.

Reklama produktów leczniczych - cz.I

Reklama produktów leczniczych podlega odrębnym regulacjom. Na co przedsiębiorca może sobie pozwolić reklamując produkty lecznicze, a co jest zabronione – podpowiada ekspert.

Zaświadczenie o niekaralności otrzymamy przez Internet

Informację z KRK będziemy mogli uzyskać mailem. To efekt nowelizacji ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym.

Co grozi za posiadanie nielegalnego GPS?

GPS, czyli Global Positioning System, to urządzenie, bez którego coraz więcej kierowców nie może wyobrazić sobie bliższej lub dalszej podróży. Niektórzy z nich korzystają z nielegalnego oprogramowania, ale, jak się okazuje, mogą to robić zupełnie bezkarnie.

Reklama w mediach jest kosztem uzyskania przychodu - porada

Wydatki na reklamę i promocję produktów lub usług w mediach (internet, gazety, czasopisma, telewizja, radio, gazetki reklamowe) są kosztem podatkowym. Brak jest możliwości bezpośredniego powiązania kosztu reklamy z uzyskanym przychodem stąd koszty te mają charakter pośredni. Zatem można zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów w dacie poniesienia (dacie zaksięgowania jako koszt).

Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?

Skutecznie przeprowadzona reklama biura doradztwa prawnego może nie tylko przysporzyć przedsiębiorcy grona stałych klientów, ale także wiązać się z niskimi kosztami. Ekspert prowadzący biuro doradztwa prawnego zdradza tajniki skutecznej i taniej reklamy.

Granice reklamy uciążliwej - porada

Jakie są granice reklamy uciążliwej? Odbiorcy reklam rzadko dysponują jednak prawnymi środkami ochrony przed denerwującymi ich przekazami handlowymi. Nie oznacza to, że swoboda reklamodawców jest nieograniczona – uciążliwa reklama nie może bowiem przekraczać pewnych granic, dotyczących zwłaszcza sfery prywatności.

Gdy „gratis” nie jest darmowy - konsekwencje dla przedsiębiorcy

Gratis jest wykorzystywany przez przedsiębiorców do zachęcania konsumentów do zakupu danego produktu. Gratis często przyjmuje postać większej ilości danego towaru bądź dodatkowego, darmowego produktu. Czy przedsiębiorcę mogą spotkać negatywne konsekwencje, jeśli oferowany gratis nie jest w istocie darmowy?

Warunki dopuszczalności reklamy piwa - porada

Na gruncie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zakazane są wszelkie formy reklamy i promocji alkoholu kierowane do publicznej wiadomości. Spod tego zakazu wyjęte są przekazy reklamowe dotyczące piwa, które, choć dozwolone, muszą spełniać określone w ustawie warunki.

Produkt niezgodny z opisem. Czy można reklamować?

Często przy zakupach w sklepie decyzję podejmujemy na podstawie opisu kupowanego przedmiotu. Co jednak zrobić, gdy w domu produkt okaże się niezgodny z opisem? Jakie prawa mamy w takiej sytuacji?

Sprzedajesz w Internecie? Sprawdź, czy musisz płacić podatki!

Handel internetowy coraz bardziej interesuje fiskusa. Od kilku lat organy podatkowe i kontrola skarbowa uważnie kontrolują podmioty sprzedające towary i usługi w Internecie. Systematycznie rosną bowiem obroty sklepów internetowych i osób handlujących na portalach aukcyjnych. Nie wszyscy jednak stale handlujący w sieci płacą z tego tytułu podatki, niektórzy nawet nie przypuszczają, że mają taki obowiązek. Do czasu.

Rada Reklamy. Zasady działania - porada

Konsumenci i przedsiębiorcy rzadko decydują się na wystąpienie na drogę sądową przeciwko przedsiębiorcy, którego reklamy uznają za sprzeczne z prawem czy dobrymi obyczajami. Branża reklamowa przewiduje jednak mechanizmy pozwalające jej na samoregulację z wyłączeniem organów państwowych. Centralne miejsce w tym systemie odgrywa Rada Reklamy.

Jakie działania obejmuje ustawowy zakaz reklamy alkoholu?

Ze względu na społeczną szkodliwość spożywania alkoholu zakazana jest w Polsce jego reklama i promocja. Zdarza się jednak, że precyzyjne określenie, które działania marketingowe są zakazane w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi sprawia przedsiębiorcom trudność.

Kiedy reklama wywołuje nieuzasadniony lęk?

Reklamodawcy od dawna wiedzą, że przekazy odwołujące się do emocji często stanowią skuteczniejszą zachętę do zakupu danego towaru niż reklama rzeczowa. Często celem reklamy jest wywołanie u odbiorcy obawy lub lęku. Ekspert tłumaczy do jakich granic takie praktyki są dopuszczalne w reklamie.

Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?

Do niedawna przedsiębiorcy stosunkowo rzadko posługiwali się reklamą porównawczą z obawy, by ich działania nie uznano za bezprawne. Obecnie tendencja ta zaczyna się zmieniać, jednakże nadal pojawiają się wątpliwości dotyczące dopuszczalności reklamy porównawczej, której przesłanki określa ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Krytyka konkurencji w reklamie - jakie są jej granice?

Celem reklamy jest z jednej strony wyeksponowanie zalet własnego produktu, a z drugiej, przekonanie odbiorcy o wyższości reklamowanego towaru nad produktami konkurencji. Reklamodawcy posługują się w tym celu różnymi zabiegami marketingowymi, często stawiając w złym świetle ofertę konkurencji. Istotne jest jednak, by krytyka konkurencji nie przekraczała granic prawa.

Czym jest „cyberstalking”?

Pojęcie „cyberstalkingu” stosunkowo niedawno pojawiło się w Polsce. Cyberstalking to używanie Internetu oraz wszelkiego rodzaju mediów elektronicznych do nękania drugiej osoby. Nie ma zamkniętego katalogu zachowań obejmujących tego rodzaju nękanie.

Za które tablice reklamowe trzeba płacić podatek od nieruchomości?

W odpowiedzi na interpelację poselską Minister Finansów wyjaśnił kiedy można uznać, że tablica reklamowa (billboard) nie związana stale z gruntem podlega opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości.

Vademecum: Konsumenci w internecie

Coraz więcej umów zawieranych jest za pośrednictwem internetu. Jakich pułapek powinniśmy się wystrzegać? Jakie uprawnienia mają konsumenci?

Dobre obyczaje w reklamie - porada

Polski ustawodawca przy tworzeniu aktów prawnych często posługuje się określeniami nieostrymi czy wartościującymi, które, dopuszczając wiele możliwych interpretacji, powodują problemy związane ze stosowaniem prawa. Na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji takim pojęciem są „dobre obyczaje”, z którymi zgodna musi być każda reklama, o ile reklamodawca nie chce, by zarzucono mu czyn nieuczciwej konkurencji.

Czy zaświadczenie o niekaralności można otrzymać przez Internet?

Obecnie, aby otrzymać zaświadczenia o niekaralności niezbędne jest złożenie wniosku na formularzu i uiszczenie stosownej opłaty. Być może wkrótce ulegnie to zmianie. Trwają prace nad nowelizacją ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym, która umożliwi otrzymanie zaświadczenia przez Internet.

Zakupy na licytacji – czy można powołać się na wady oświadczenia woli?

Zakupy przez Internet są coraz bardzie popularne. Kupując na licytacjach nie mamy czasu na dokładne przeczytanie oferty i przemyślenie zakupu. Kierując się z pozoru świetną ofertą, coraz częściej padamy ofiarą oszustów. Czy można powołać się na wadę oświadczenia woli i na tej podstawie żądać zwrotu pieniędzy?

Od 1 lipca można założyć „firmę” przez Internet

Od 1 lipca obowiązują przepisy ukształtowane według idei „zero okienek”. Dzięki nim przedsiębiorca będzie mógł założyć działalność gospodarczą za pośrednictwem internetu.

Kiedy dopuszczalna w reklamie przesada wprowadza w błąd?

Zgodnie z prawem konkurencji przekaz reklamowy powinien opierać się na informacjach prawdziwych. Specyfika języka reklam dopuszcza stosowanie pewnej przesady, posługiwanie się wyrażeniami ocennymi czy wyrazistymi porównaniami. Konsument musi być jednak w stanie oddzielić dozwolone środki perswazyjne od rzetelnej informacji – w przeciwnym wypadku mamy bowiem do czynienia z reklamą wprowadzającą w błąd.

Produkt placement, czyli lokowanie produktu

Do niedawna, wobec braku konkretnych regulacji prawnych, dotyczących tzw. product placement, do tego typu reklamy stosowano ogólnie sformułowane przepisy dotyczące reklamy ukrytej. Sytuację tę zmieniła nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, precyzyjnie określając, jakie warunki spełnić musi lokowanie produktu, by można było uznać je za dozwolone. Problem polega jednak na tym, że regulacje te wciąż są martwe.

Czy reklama wiąże biuro podróży?

Gdy organizator wycieczki nie wywiązał się z umowy możemy złożyć reklamację i żądać odszkodowania. Co jeżeli wycieczka nie jest taka, jak na reklamie biura podróży?

Jak zarejestrować się w systemie ePUAP?

Rejestracja w ePUAP, czyli Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej jest darmowa i nieskomplikowana. Umożliwia nam załatwienie wielu spraw urzędowych za pośrednictwem Internetu.

Co to jest ePUAP i jak z niego skorzystać?

ePUAP czyli Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej to system, który umożliwia załatwienie wielu spraw korzystając z Internetu. Aby móc z niego skorzystać niezbędne założenie konta, które jest darmowe.

Trybunał Sprawiedliwości o kryptoreklamie

Wyrok trybunału będzie miał wpływ na stosowanie prawa o kryptoreklamie w Polsce. Trybunał w Luksemburgu orzekł, iż podstawową cechą ukrytej reklamy jest wprowadzanie telewidza w błąd.

Jaki przekaz może być uznany za reklamę ukrytą?

Duża konkurencja na rynku reklamodawców sprawia, że przedsiębiorcy prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych i bardziej zaskakujących sposobów zachwalania swojego produktu. W wyścigu o dotarcie do jak największego kręgu konsumentów odpornych na tradycyjną formę promocji często ukrywają reklamowy cel swojego działania, co jest zakazane na gruncie polskiego prawa konkurencji.

Czy mieszkaniec może domagać się usunięcia reklamy zasłaniającej okna?

Powszechność korzystania przez reklamodawców z tzw. reklamy wielkoformatowej skutkowała, częstym jej umieszczaniem na budynkach mieszkalnych, a w skrajnych przypadkach całkowitym przesłonięciem widoku „z okna” takiego budynku przez płachty, na których takie reklamy są umieszczone.

Ulotka reklamowa - czy warto ją stosować?

Ulotka reklamowa pozostaje wizytówką firmy. Czy warto inwestować w reklamę z jej wykorzystaniem? Eksperci podpowiadają jak promować firmę z wykorzystaniem ulotki reklamowej.

Kiedy tablice reklamowe (billboardy) podlegają podatkowi od nieruchomości?

Wielu przedsiębiorców reklamuje swoje produkty, usługi, czy firmy wynajmując miejsce na tablicach reklamowych (billboardach) od wyspecjalizowanych firm. Powstaje przy tym pytanie, czy prowadzenie działalności reklamowej z wykorzystaniem tego rodzaju tablic wiązać się może z ich opodatkowaniem podatkiem od nieruchomości.

REKLAMA