REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Przedsiębiorca, Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

W jaki sposób i jakim dowodem winien być udokumentowany zakup ziemi, kamienia lub piasku od rolników?

Dowodem umożliwiającym udokumentowanie wydatku poniesionego na zakup ziemi, kamienia, piasku od rolników może być rachunek wystawiony przez sprzedającego albo umowa kupna - sprzedaży zawarta między sprzedającym a kupującym.

Do czego służą poszczególne kolumny w pkpir

Zapisów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów dokonuje się w tzw. kolumnach. Warto zapoznać się z objaśnieniami do pkpir, które wskazują jakie zdarzenia księguje się w poszczególnych kolumnach.

Jak księgować przychody i koszty z różnych form działalności w kpir

Pytanie: Podatnik prowadzi kilka działalności (trzy formy) jak powinien dokumentować zapisy w kpir ?

Jak rozliczyć w kpir usługi adwokackie na zlecenie sądu

Pytanie: Czy adwokat świadczący pomoc prawną z urzędu powinien wpisywać do księgi przychodów i rozchodów faktury VAT, wystawiane Sądom za te usługi?

REKLAMA

Co to jest biznesplan?

Pojęcie „biznesplan” pochodzi z języka angielskiego (business plan) i ogólnie oznacza plan, projekt interesu, przedsięwzięcie, plan uruchomienia działalności gospodarczej, jak również plan działania i rozwoju przedsiębiorstwa. Biznesplan jest zatem podstawowym zbiorem dokumentów opisującym działalność firmy, jej rozwój oraz szczegółowy plan działania przedsiębiorstwa.

Jak wybrać doradcę finansowego

Czy u różnych firm doradczych możemy się spodziewać odmiennych ofert kredytowych pochodzących z tych samych banków?

Jak zaksięgować w kpir otrzymane środki z funduszy unijnych

Pytanie: Jak zaksięgować poniesione wydatki na firmę, jeżeli zostaną one zwrócone w późniejszym terminie dotacją środków Europejskiego Funduszu Społecznego w postaci transzy środków pieniężnych?

Jak ująć w kpir zakup domeny internetowej

Pytanie: W której kolumnie podatkowej księgi przychodów i rozchodów (10 czy 14), należy ewidencjonować wydatki poniesione na zakup prawa do domeny internetowej?

REKLAMA

Jak rozliczyć w kpir nabywane materiały budowlane

Pytanie: Podatnik materiały budowlane nabywa na firmę i zalicza w koszty uzyskania przychodu. Jak powinien ewidencjonować zakupy w kpir?

Jak ująć w kpir różnice remanentowe

Pytanie: Czy podatnik prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów może rozliczać się co miesiąc różnicami remanentowymi?

Jak ująć w kpir faktury, które potwierdzają obrót zarejestrowany na kasie fiskalnej

Pytanie: Czy pomniejszenie wartości raportu miesięcznego z kasy fiskalnej o wartość transakcji wprowadzonych na podstawie faktur VAT jest prawidłowe pod względem dokonywania zapisów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów?

Małe firmy mogą mieć większy dostęp do szkoleń

Małe przedsiębiorstwa wciąż przegrywają ze średnimi jeśli chodzi o liczbę szkolonych pracowników. Jedną z głównych barier w podnoszeniu kwalifikacji pozostają finanse.

Kiedy przedsiębiorca może liczyć na ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych?

Przepisy ordynacji podatkowej przewidują możliwość zastosowania przez organ podatkowy określonych ulg w spłacie zobowiązań podatkowych. W określonych przypadkach podatnik prowadzący działalność gospodarczą może liczyć na odroczenie terminu płatności podatku, rozłożenie na raty zaległości podatkowej lub też umorzenie zaległości podatkowych z odsetkami za zwłokę i opłatą prolongacyjną. Kiedy jest to możliwe? W jakich przypadkach podatnik może ubiegać się o zastosowanie wobec niego ulgi?

Czy do prywatnej uczelni stosuje się przepisy ustawy antykryzysowej

Jesteśmy prywatną wyższą uczelnią. Czy możemy być traktowani jak przedsiębiorca, który może korzystać z rozwiązań przewidzianych w ustawie antykryzysowej?

Zakaz „podwójnej” kontroli przedsiębiorcy

Pamiętaj, że nie można równocześnie podejmować i prowadzić więcej niż jednej kontroli działalności przedsiębiorcy. Szczegóły w poniższym artykule.

Umowa zamiany samochodu – konsekwencje podatkowe

Wśród wielu ofert kupna-sprzedaży samochodów pojawiają się coraz częściej oferty zamiany jednego samochodu na inny. Ofertę taką najczęściej możemy spotkać w komisach i salonach samochodowych. Osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej może zawrzeć z autoryzowanym dilerem samochodowym umowę zamiany, na podstawie której diler zobowiąże się do przeniesienia własności samochodu osobowego o wartości np. 30 000 zł, natomiast klient – do przeniesienia własności samochodu osobowego o wartości np. 10 000 zł oraz dopłaty z tytułu różnicy wartości pojazdów.

Jak rozpocząć działalność telekomunikacyjną?

Przedsiębiorca telekomunikacyjny może liczyć na spore zyski z prowadzenia takiej działalności. Jednak rozpoczęcie świadczenia usług telekomunikacyjnych wiąże się z koniecznością wypełniania dodatkowych obowiązków określonych w ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.).

Samochód firmowy nie będący środkiem trwałym

Wielu przedsiębiorcom wydaje się, iż każdy samochód nabyty przez firmę powinien być wprowadzony do ewidencji środków trwałych, a w konsekwencji amortyzowany. Z taką sytuacją mamy do czynienia najczęściej, ale nie zawsze.

Jakie są zalety i wady leasingu auta elektrycznego

Samochody elektryczne rozpoczynają podbój rynku usług leasingowych. Firmy leasingowe uzupełniają swoje oferty, a klienci zacierają ręce na myśl o dużych oszczędnościach w utrzymaniu floty, zarówno z uwagi na serwisowanie, a także źródło energii.

Ewidencja wydatków poniesionych na samochód

W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić prowadzenie działalności gospodarczej bez wykorzystywania samochodu osobowego. W firmach jednoosobowych najczęściej używany jest prywatny samochód dla celów służbowych, z kolei w większych podmiotach samochód może stanowić majątek firmy albo może być leasingowany lub użytkowany na podstawie innych umów cywilnoprawnych.

Czym jest kontrola Inspekcji Sanitarnej?

Inspekcja Sanitarna to organ nadzorujący stan higieny pracy w zakładach produkcyjnych oraz usługowych i handlowych. Inspekcja sanitarna (IS) stoi na straży zdrowia pracowników i chroni ich przed czynnikami szkodliwymi, uciążliwymi oraz zapobiega chorobom zakaźnym i zawodowym.

Jak przebiega kontrola ZUS?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych może kontrolować przedsiębiorców pod względem działania zgodnie z przepisami o ubezpieczeniach społecznych. W związku z tym ZUS ma szereg uprawnień wobec przedsiębiorcy, a przedsiębiorca powinien czynić zadość swoim obowiązkom.

Jak zareklamować firmę za pomocą strony internetowej

Posiadanie strony internetowej jest obecnie standardem, który pozwala na pozyskiwanie klientów niezależnie od klasycznych kanałów sprzedażowych. Istotne jest przy tym użycie właściwej struktury witryny oraz odpowiednia jej promocja.

Jak zbudować wizerunek firmy w Internecie?

Podstawowym elementem służącym do budowy wizerunku firmy w internecie jest strona internetowa. Im lepiej zbudowana, tym większe zainteresowanie klientów firmą.

Jak dbać o wizerunek firmy w internecie

Na budowanie wizerunku firmy składają się nie tylko takie elementy jak broszury, papier firmowy, czy wizytówki, ale również ogół działań podjętych w sieci. Przedsiębiorca powinien pamiętać o utworzeniu co najmniej miniwitryny.

Cele i zasady normalizacji krajowej

Normalizacja jest działalnością zmierzającą do uzyskania optymalnego, w danych okolicznościach, stopnia uporządkowania w określonym zakresie, poprzez ustalanie postanowień przeznaczonych do powszechnego i wielokrotnego stosowania, dotyczących istniejących lub mogących wystąpić problemów.

Jakie znaczenie ma wygląd i atmosfera firmy

Nieodłącznym elementem budowy wizerunku firmy jest jej wygląd i atmosfera w niej panująca. Oba te elementy, odpowiednio przemyślane, pozwalają na skuteczne dotarcie do klienta.

Skutki podpisywania dokumentów w czasie zwolnienia lekarskiego

Jeżeli właściciel firmy w czasie korzystania ze zwolnienia lekarskiego będzie nadal podpisywał dokumenty firmowe, to w razie stwierdzenia tego faktu przez kontrolerów ZUS może to skutkować utratą prawa do zasiłku chorobowego za cały okres zwolnienia.

Co powinna zawierać broszura firmowa

Broszury firmowe są nieodłącznym narzędziem budowania wizerunku firmy. Prawidłowo skonstruowane pozwalają na poprawę rozpoznawalności firmy na rynku oraz wzrost wyników sprzedażowych.

Jakie powinny być broszury, ulotki i foldery firmowe

Każda firma w celu skutecznego reklamowania świadczonych usług lub sprzedawanych produktów powinna przygotować odpowiednie broszury, ulotki i foldery firmowe.

Co składa się na wizualny system identyfikacji firmy

Wizualny system identyfikacji firmy jest złożony z wielu elementów składowych. Mimo małego znaczenia poszczególnych z nich, tylko w całości pozwalają na jego skuteczne funkcjonowanie.

Jak rozwijać wizerunek firmy

Rozwój wizerunku firmy jest uzależniony od jej charakteru oraz podejmowanych przez przedsiębiorcę działań polegających na wykorzystywaniu systemu identyfikacji wizualnej.

Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej wymaga sprawowania nad nim nieustannej kontroli i kierownictwa. Nawet drobne zmiany lub zaniechania mogą wywołać znaczne i nieodwracalne skutki.

Na czym polega system identyfikacji wizualnej

Wizerunek firmy odgrywa istotną rolę w jej funkcjonowaniu i postrzeganiu na zewnątrz. Brak uwzględnienia przez przedsiębiorcę systemu identyfikacji wizualnej może spowodować ograniczenie prowadzonej działalności.  

Zmiana składu osobowego wspólników spółki cywilnej, a własność samochodu będącego składnikiem majątku spółki

Jedną z zasad, na których opiera się konstrukcja spółki cywilnej, jest zasada stałości składu osobowego spółki, jako stosunku prawnego opartego na wzajemnym zaufaniu, lojalności i ścisłej współpracy wspólników.

Pracodawca ma nauczyć przełożonych dbać o służbowe auto

Samochód służbowy to dziś narzędzie pracy i benefit. Powierzając samochód pracownikowi przełożony dba także o wizerunek firmy. Dlatego też powinien się skupić na motywowaniu pracowników do bezpiecznej jazdy i nadmiernemu zużyciu samochodów.

Znaczenie marki w branży budowlanej

Branża budowlana to sektor, który wbrew kryzysu ma olbrzymi potencjał. Jednak brak świadomości budowania własnej marki sprawia, że polskim firmom bardzo ciężko przebić się z ofertą. Jak zatem zdobyć swojego klienta?

Dlaczego wizerunek firmy jest ważny

Budowanie wizerunku firmy jest istotnym elementem w procesie rozpoczynania prowadzenia działalności gospodarczej. Wizerunek odgrywa dużą rolę z marketingowego punktu widzenia.

Jaki jest zakres działania Państwowej Inspekcji Pracy?

Państwowa Inspekcja Pracy - sprawuje nadzór i kontrolę nad przestrzeganiem prawa pracy oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Inspekcję tworzą główny i 16 okręgowych inspektoratów pracy.

Czym jest książka kontroli?

Przedsiębiorca jest obowiązany prowadzić i przechowywać w swojej siedzibie książkę kontroli oraz upoważnienia i protokoły kontroli. Książka kontroli może mieć formę zbioru dokumentów. Książka kontroli służy przedsiębiorcy do dokumentowania liczby i czasu trwania kontroli jego działalności.

Rozpoczęcie kontroli - upoważnienie

Czynności kontrolne mogą być wykonywane przez pracowników organów kontroli po okazaniu przedsiębiorcy albo osobie przez niego upoważnionej legitymacji służbowej upoważniającej do wykonywania takich czynności oraz po doręczeniu upoważnienia do przeprowadzenia kontroli, chyba że przepisy szczególne przewidują możliwość podjęcia kontroli już po okazaniu legitymacji.

Ogólne zasady kontroli działalności gospodarczej

Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej zawiera przepisy, które obowiązują w odniesieniu do wszelkich kontroli przeprowadzanych przez różne organy państwowe i samorządowe. W przepisach szczególnych natomiast znajdują się poszczególne typy kontroli, np. w ustawie o Państwowej Inspekcji Pracy, czy Inspekcji Sanitarnej.

Najczęściej używane zwroty w pismach firmowych

Prowadzący działalność gospodarczą wykorzystują do komunikacji zarówno elektroniczne jak i tradycyjne środki przekazu. W obu przypadkach do sporządzania treści wiadomości używane są zwroty ogólnie uznane za odpowiednie.

Kiedy praktyka rynkowa jest agresywna

Pojawiające się w obrocie praktyki rynkowe, jeżeli spełnią określone przesłanki, mogą zostać uznane za agresywne. Podstawą do określenia danego działania rynkowego jako agresywnego jest pojawienie się elementu nacisku w odniesieniu do klienta korzystającego z oferty określonej firmy.

Aukcje samochodów poleasingowych

Zakup samochodu poleasingowego stanowi szansę na duże oszczędności dla małego i średniego przedsiębiorcy. Dokonanie nabycia może nastąpić za pośrednictwem różnych kanałów sprzedaży.

HTC Legend

Legend pozwala na niezakłócone i swobodne komunikowanie się przez przedsiębiorcę ze współpracownikami i kontrahentami zarówno w trybie online za pośrednictwem aplikacji internetowych, jak również klienta poczty.

HTC Desire

Desire to smartfon mający za zadanie połączyć zdolność do efektywnego komunikowania się z szeregiem biurowych aplikacji. Telefon posiada jeden z największych na rynku wyświetlaczy Amoled.

Zakup towarów pochodzenia polskiego w celu ich odsprzedaży ewidencjonowana w kpir

Jak dokumentować zakup towarów używanych pochodzenia polskiego i przywiezionych z Niemiec w celu ich odsprzedaży?

Wydruk z komputera a ewidencja w księdze przychodów i rozchodów

Zamierzam prowadzić działalność gospodarczą polegającą głównie na kupnie-sprzedaży towarów za pomocą aukcji internetowych w kraju i zagranicą. Interesuje mnie czy dowodami księgowymi mogą być wydruki z komputera potwierdzające zakup danego przedmiotu na aukcji, oraz deklaracja SAD bez faktury zakupu?

Następca prawny a obowiązki wynikające z kpir

Czy jako następca prawny po zmarłym ojcu, mam prawo do księgowania w koszty uzyskania przychodów faktur, do których wystawiam noty korygujące?

REKLAMA