REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Prawa konsumenta, Internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co musisz wiedzieć o kredycie konsumenckim?

Odsetki stałe i zmienne, stopy procentowe, LIBOR i WIBOR, kredyty i pożyczki, zdolność i ryzyko kredytowe... Niewtajemniczonemu trudno połapać się w gąszczu prawniczych i ekonomicznych terminów, okraszonych często jeszcze bankowym slangiem, które atakują nas codziennie z reklam i ogłoszeń i od których roją się umowy podsuwane nam do podpisu. Poniżej zamieszczamy informacje, które ułatwią poruszanie się po rynku kredytów i pożyczek.

Ulga internetowa 2013

Od 1 stycznia 2013 roku ulga internetowa będzie funkcjonowała na nowych zasadach. Odliczenie kosztów poniesionych na Internet nie będzie już przysługiwało wszystkim. Ulga obejmie jedynie wąską grupę internautów. Kto może skorzystać z ulgi internetowej w 2013 roku?

Konsument a umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa

Konsument jako podmiot nieprofesjonalny jest objęty szczególną ochroną. W przypadku specyfiki umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorcy, jest ona szczególnie istotna.

Założenie strony internetowej a podatki

W poniższym artykule przedstawię podatkowe aspekty założenia własnej strony internetowej. W dzisiejszych czasach trudno bowiem wyobrazić sobie przedsiębiorstwo, które nie posiada własnej strony internetowej.

REKLAMA

Uważaj do kogo oddzwaniasz

Urząd Komunikacji Elektronicznej otrzymuje sygnały od abonentów oraz samych przedsiębiorców telekomunikacyjnych o nowym niepokojącym zjawisku, którego skala w ostatnim czasie nabiera niepokojącego wymiaru.

Święta poza domem - twoje prawa

Kiedy decydujemy się na spędzenie okresu świątecznego poza domem, warto zapoznać się z naszymi prawami, jakie nam przysługują w związku z korzystaniem z usług biur turystycznych. Poniżej zamieszczamy kilka wskazówek, na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy o świadczenie usługi turystycznej.

Zakupy w Internecie - odstąpienie od umowy

Konsument, dokonujący zakupów w Internecie, może odstąpić od umowy w terminie dziesięciodniowym. Jak tego dokonać?

Polacy znają swoje prawa podczas zakupów w Europie

Polski konsument na zakupach w Europie coraz częściej ma świadomość swoich praw. Najwięcej problemów niosą kwestie związane z transportem.

REKLAMA

7 porad na podwojenie sprzedaży świątecznej

Sprzedaż świąteczna to czas wysokich obrotów. Oto 7 punktów, które już dziś pomogą ci ulepszyć twój sklep tobie ułatwiając sprzedaż, a klientom - zakupy.

Telefonia internetowa przestaje być gadżetem

Z raportu Urzędu Kontroli Elektronicznej wynika, że w 2011 r. wpływy całego rynku usług VoIP w Polsce wyniosły 260 mln zł, odnotowując wzrost na poziomie 6,8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Prawo do zwrotu pieniędzy za bilety po odwołaniu imprezy sportowej

Ograniczanie kibicom prawa do zwrotu pieniędzy za odwołany mecz z powodu zamknięcia stadionu - to przykład zakwestionowanego postanowienia w regulaminach sprzedaży karnetów na imprezy sportowe na stadionie Legii Warszawa. Prezes UOKiK zobowiązała przedsiębiorcę do zmiany zakwestionowanych klauzul.

Ochrona nabywców mieszkań i domów według ustawy deweloperskiej

Osoby fizyczne nabywające lokal mieszkalny lub dom jednorodzinny mają specjalną ochronę prawną. Obowiązująca od 29 kwietnia 2012 r. tzw. „ustawa deweloperska”, czyli ustawa z 16 września 2011 r. o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego (Dz.U. z 2011 r. nr 232, poz. 1377) nakłada na deweloperów szereg obowiązków w procesie inwestycyjnym.

Marki parasolowe - marketing i prawo w obszarze life science

Jak oznaczyć lek, a jak suplement? Jakie ryzyko poniesie przedsiębiorca przy prowadzeniu konsumenta w błąd? Jak zabezpieczyć marki na wypadek kryzysu? To niektóre z tematów rozpoczynającego się wkrótce seminarium.

Global Recalls - informacje o produktach wycofanych z rynku

Informacje o niebezpiecznych produktach wycofanych z rynku na całym świecie dostępne są już w jednym portalu globalrecalls.oecd.org. 19 października w Brukseli odbyła się inauguracja nowego międzynarodowego portalu internetowego, dzięki któremu organy administracji z całego świata będą mogły wymieniać się informacjami o wycofanych z rynku produktach niebezpiecznych.

Obowiązki informacyjne e-sklepu

Na sklepie internetowym ciążą obowiązki informacyjne. W przypadku braku określonych prawem informacji na stronie sklepu i w piśmie potwierdzającym, przedsiębiorca naraża się na kary i zwiększa uprawnienia klienta.

Prawa pasażerów OLT Express Regional

Urząd Lotnictwa Cywilnego radzi pasażerom w jaki sposób zgłaszać swoje wierzytelności po ogłoszeniu upadłości OLT Express Regional sp. z o.o.

Kontrola dostępu pracownika do Internetu

Większość pracodawców decyduje się na kontrolę dostępu do sieci swoich pracowników. Kontrola ta powinna być jednak przeprowadzana tylko w celu bezpieczeństwa i poprawy efektywności pracy podwładnych.

Drobne roszczenia konsumenckie w UE

Funkcjonujące od początku 2009 r. europejskie postępowanie w sprawie drobnych roszczeń ma na celu uproszczenie i przyspieszenie przebiegu transgranicznych postępowań spornych dotyczących drobnych roszczeń, których wartość nie przekracza 2000 EUR. Jednak nadal zbyt mało osób wie o tym postępowaniu.

Centrum danych w chmurze – zabezpieczenia

Wśród licznej grupy przedsiębiorców aplikacje działające w chmurze budzą sporo wątpliwości. Szczególnie, gdy korzystanie z takiego rozwiązania wymaga przechowywania danych firmowych, kontaktów i ważnych informacji oraz dokumentów. Niewiedza rodzi wizję ich wysyłania „gdzieś, nie wiadomo gdzie”. Mit ten obalają współczesne centra danych, z których koniecznie korzystają profesjonalni dostawcy aplikacji działających w modelu SaaS.

Sprzedaż bezpośrednia – zawarcie umowy i jej rozwiązanie (odstąpienie)

Zarówno przedsiębiorcy, którzy prowadzą sprzedaż bezpośrednią, jak i konsumenci powinni znać jej prawne aspekty. Trzeba wiedzieć kiedy dochodzi do zawarcia umowy, kiedy mamy do czynienia ze sprzedażą poza lokalem przedsiębiorstwa, jak i kiedy można odstąpić od takiej umowy.

Sprzedaż bezpośrednia – metody i sztuczki sprzedawców

Prowadzący sprzedaż bezpośrednią wykorzystują w swej działalności szereg mechanizmów psychologicznych. Warto zdawać sobie z nich sprawę będąc konsumentem. Pamiętajmy, że również przedsiębiorca bywa często konsumentem – wtedy, gdy nabywa towary i usługi bez związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.

Prawa konsumenta podczas szkolnych zakupów

Konsumentom przysługuje prawo do reklamacji szkolnych artykułów także wtedy, gdy są one zakupione podczas obniżek czy wyprzedaży. Decydując się na zakup szkolnej wyprawki w Internecie, pamiętajmy o przysługującym nam prawie do odstąpienia od umowy.

Pozycjonowanie stron – Google wprowadza zmiany

Coraz liczniejsze nadużycia ze strony SEO doprowadziły do zmiany zasad pozycjonowania stron przez Google. Wysokiego miejsca w wyszukiwarce nie zapewnią już standardowe działania, jak keywords czy dobra optymalizacja. Warto więc śledzić na bieżąco działania pozycjonerów i brać pod uwagę wskazówki Google.

Sektor B2B stawia na technologie mobilne

Sektor B2B jest ukierunkowany na wprowadzanie nowego sposobu komunikacji, obsługi klienta i pracy wewnątrz firmy. Wprowadzanie technologii mobilnej oraz mobilnego Internetu jest elementem strategii przedsiębiorstw krajowych i międzynarodowych.

Bezpłatna pomoc dla konsumentów

W 2011 roku rzecznicy konsumentów udzielili ponad 413 tysięcy porad. Blisko 20 tys. dotyczyło usług finansowych, które obok telekomunikacji, usług budowlano-remontowych oraz zakupów odzieży i obuwia należą do najczęściej zgłaszanych problemów.

Pozew zbiorowy w przypadku oszustwa internetowego

W przypadku oszustwa ze strony sklepu internetowego czy stron aukcyjnych poszkodowani mogą złożyć pozew zbiorowy.

Prawa konsumenta podczas wyprzedaży

Prawo chroni konsumentów także podczas wyprzedaży. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o naszych uprawnieniach podczas zakupowego szaleństwa.

Prędkość transmisji danych pod kontrolą

Nowe przepisy mają chronić konsumentów przed niezrozumiałymi regulaminami i zaniżaniem prędkości transmisji danych.

W 2013 r. wzrośnie ulga prorodzinna

Rząd wraz z początkiem 2013 r. planuje zwiększyć ulgę prorodzinną dla rodzin z trojgiem i więcej dzieci.

Dezinformacja w Internecie: jak znaleźć pomoc prawną?

Istnieje wiele stron internetowych, publikujących błędne informacje i udzielających błędnych porad. Nazywa się to "dezinformacją w Internecie”. Jeśli chcesz uzyskać informację lub poradę prawną, bardzo ostrożnie dobieraj źródła informacji.

Komisja Europejska mobilnie o prawach pasażerów

Komisja Europejska przygotowała aplikację na smartfony, wyjaśniającą podróżującym ich prawa w trudnych sytuacjach. To część kampanii "Prawa pasażera w zasięgu ręki".

UEFA przegrała z UOKiK 6-19

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził 22 czerwca 2012 r., że stworzone przez UEFA warunki sprzedaży biletów na Euro 2012 w Polsce zawierają sprzeczne z prawem postanowienia. 19 z 25 klauzul zakwestionowanych przez Prezesa UOKiK sąd, uznał za niedozwolone. Szkoda tylko, że na wyrok SOKiK przyszło nam czekać tak długo, bowiem pozew przeciwko Unii Europejskich Związków Piłkarskich - UEFA - został skierowany do sądu przez Prezes UOKiK już w sierpniu 2011 roku.

Nowa dyrektywa konsumencka ułatwi zakupy w sieci

Nowa dyrektywa unijna zharmonizuje przepisy prawa na terenie wszystkich państw Unii Europejskiej. Dla konsumentów oznacza to ułatwienie zakupów w sieci.

UEFA EURO 2012 – zagraniczny kibic to też konsument

Przedsiębiorcy powinni pamiętać o szanowaniu praw konsumenckich zagranicznych turystów – w tym kibiców, którzy przyjechali na EURO 2012. Przypominają o tym Komisja Europejska i UEFA.

Sprzedaż detaliczna wyhamowała

Sprzedaż detaliczna w kwietniu wzrosła o 5,5 proc. - podał GUS. Handel zwalnia, ale eksperci nie widzą podstaw do obaw.

Rozliczenia z fiskusem przez internet (PIT, CIT, VAT)

Wraz z postępującą cyfryzacją administracji publicznej w Polsce, podatnicy zyskali możliwość przesyłania rocznych deklaracji podatkowych oraz deklaracji VAT drogą elektroniczną. Jest to niewątpliwie znaczne ułatwienie, które pozwala oszczędzić cenny czas, który do tej pory wszyscy podatnicy tracili na staniu w kolejkach w urzędach skarbowych.

Pobieraczek znów na celowników UOKiKu

Serwis internetowy pobieraczek.pl, prowadzony przez spółkę Eller Service, znowu znalazł się na celowników Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Czy można zwrócić niewadliwy produkt?

Przepisy konsumenckie dają możliwość skorzystania z uprawnień reklamacyjnych w przypadku zaistnienia wad kupionego towaru. Co w sytuacji, gdy chcemy zwrócić towar niewadliwy?

Forma i procedura reklamacyjna – uprawnienia wynikające z gwarancji i ustawy

Z reklamacjami mamy do czynienia w związku z zakupem różnych produktów, począwszy od odzieży czy obuwia przez sprzęt elektroniczny aż do samochodów. Rzadko jednak zwracamy uwagę na przepisy regulujące procedurę reklamacyjną czy uprawnienia przysługujące klientowi.

Legia Warszawa na cenzurowanym

Klub piłkarski Legia Warszawa znalazł się w polu zainteresowania Urzędu Konkurencji i Konsumentów. Chodzi o postanowienia regulaminu sprzedaży biletów, które mogą naruszać uprawnienia kibiców – konsumentów.

Powszechny dostęp do internetu w 2013 roku

Od 2013 roku wszyscy obywatele Unii Europejskiej mają mieć zapewniony dostęp do internetu. Wszystkie nowe budynki mają mieć instalację światłowodową.

Najczęstsze skargi konsumentów

Z okazji Światowego Dnia Konsumenta, który przypada 15 marca, Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce podsumowuje 2011 r. Najwięcej skarg konsumentów dotyczyło umów zawieranych przez internet.

15 marca – Światowy Dzień Konsumenta

15 marca obchodzony jest światowy dzień konsumenta. Z tego okazji Wieszjak.pl przypomina o najważniejszych uprawnieniach, które przysługują każdemu konsumentowi.

Jak legalnie ściągnąć mp3 z sieci?

Pobieranie muzyki i filmów z Internetu stało się tak powszechne jak oglądanie telewizji czy słuchanie radia. Praktycznie każdy internauta pobiera pliki z muzyką z sieci. Kiedy za ściąganie mp3 grozi kara?

Kradzież praw autorskich w internecie

Kopiowanie cudzego artykułu i jego rozpowszechnianie stanowi przestępstwo związane z kradzieżą praw autorskich. Wbrew pozorom samo ściąganie plików chronionych prawem autorskim przestępstwem nie jest.

Nowa dyrektywa unijna dla sklepów internetowych

W ciągu dwóch lat wejdą w życie nowe przepisy dla sklepów internetowych. Unijna dyrektywa rozszerza ochronę konsumentów.

ZAIKS ograniczał konkurencję

Żaden podmiot prowadzący działalność gospodarczą nie ma prawa do zachowań ograniczających konkurencję. Przekonało się o tym stowarzyszenie autorów ZAIKS oraz „cech” filmowców SFP. Sąd Apelacyjny podtrzymał decyzję Prezes UOKiKu, nakładającą karę w łącznej wysokości 1,25 mln zł.

Jak sprzedaż detaliczna ma się do rynku pracy?

Dużym zaskoczeniem dla wszystkich ekonomistów był znaczny wzrost sprzedaży detalicznej. Stopa bezrobocia osiągnęła najwyższy poziom od roku, mimo że sprzedaż detaliczna odnotowała wyjątkowo dobre wyniki. Zła sytuacja na rynku pracy prawdopodobnie negatywnie wpłynie na sprzedaż detaliczną.

Czym jest znak towarowy?

Znak towary jest symbolem pozwalającym odróżnić towary jednego przedsiębiorstwa od towarów innej firmy. Ma on duże znaczenie dla reklamy produktu lub usługi i znacznie podnosi wartość przedsiębiorstwa.

Pobieraczek ukarany przez sąd

Po prawie dwóch latach sporów z UOKiKiem i internautami, sprawa Pobieraczka znalazła swój finał w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten podtrzymał decyzję Urzędu i karę dla właścicieli firmy. Orzeczenie nie jest jednak ostateczne.

REKLAMA