REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Prawa konsumenta, Gwarancja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Gwarancja, reklamacja i gwarancja europejska

Konsumenci powinni mieć świadomość jakie prawa i w jakich okolicznościach im przysługują. Znajomość tych uprawnień wymaga rozróżnienia uprawnień z gwarancji i reklamacji. Czym z kolei jest gwarancja europejska?

Operator nie przesłał faktury

Spora liczba abonentów ma problem z terminowym otrzymywaniem faktur od operatora. Co w takiej sytuacji zrobić? Czy operator ma prawo naliczyć karne odsetki za opóźnienie w zapłacie rachunku?

W jakich sytuacjach klauzula umowna będzie niedozwolona?

Niedozwolone są te klauzule umowne, które w kształtują prawa i obowiązki sprzecznie z dobrymi obyczajami i rażąco naruszają jego interesy. Niedozwolone klauzule umowne dotyczą tylko obrotu konsumenckiego.

UOKiK ukarał kolejnego ubezpieczyciela

Prezes UOKiK ukarał towarzystwo ubezpieczeniowe HDI–Gerling Życie za pobieranie zawyżonych opłat od klientów. Przedsiębiorca zapłaci karę w wysokości 1,5 mln zł.

REKLAMA

Kara dla dystrybutora energii

Narzucanie uciążliwych warunków umów – tak brzmi zarzut jaki wobec spółki PGE Dystrybucja sformułował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Spółka otrzymała 260 tys. zł kary.

Umowa gwarancji bankowej - WZÓR UMOWY

Umowa gwarancji bankowej jest pisemnym zobowiązaniem banku do zapłaty kwoty maksymalnej wskazanej w gwarancji (sumy gwarancyjnej), w przypadku gdy zleceniodawca gwarancji, na którego została wystawiona, nie wywiąże się ze swojego zobowiązania.

Reklamacja usługi turystycznej - WZÓR PISMA

Ustawa o usługach turystycznych stanowi, że organizator imprezy turystycznej odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. Organizator nie może zwolnić się od tej odpowiedzialności . Nie może również odesłać klienta do właściciela hotelu lub przewoźnika.

Reklamacja konsumencka - WZÓR PISMA

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej przewiduje możliwość zgłoszenia reklamacji, gdy towar jest nie zgodny z warunkami umowy. Poniższe pismo jest przydatne w takich właśnie sytuacjach. Pobierz wzór.

REKLAMA

Co odpowiedzieć sprzedawcy?

Sprzedawca przy reklamacji wylicza powody, które sprawiają że nie może przyjąć naszego pisma do rozpatrzenia. Co mu wtedy odpowiedzieć? Przeczytaj poniższy tekst.

Reklamacja przeterminowanej żywności

Zepsuta żywność powinna być reklamowana jak najszybciej. Przepisy ustanawiają krótki termin na reklamację produktów żywnościowych.

Uniwersytet Mikołaja Kopernika pod lupą UOKiK

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu stosował niedozwolone postanowienia umowne naruszające prawa konsumentów – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Umowa o roboty budowlane na prawie niemieckim. Cz. 1

W Niemczech, inaczej jak w Polsce, umowa o roboty budowlane nie jest - jako szczególny typ umowy - uregulowana w Kodeksie cywilnym.

Pozew konsumenta . Co musisz wiedzieć zanim go wniesiesz? – cz. 2

Konsumenci swoich roszczeń przeciwko przedsiębiorcom mogą dochodzić w sądzie. Najczęściej właściwe ku temu będzie postępowanie uproszczone. To oznacza, że pozew powinien być wniesiony na formularzu. Co jeszcze powinieneś wiedzieć?

Kiedy sprzedawca może odmówić reklamacji

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem konsumenta za niezgodność towaru. W jakich sytuacjach sprzedawca może reklamację, a w jakich nie?

Instytucja finansowa

Przez instytucję finansową należy rozumieć podmiot niebędący bankiem ani instytucją kredytową, którego podstawowa działalność będąca źródłem większości przychodów polega na wykonywaniu działalności gospodarczej.

Krok po kroku poznaj prawa konsumenta – cz. 2

Konsumenci są szczególnie chronieni przez prawo, które przyznaje im szereg szczególnych uprawnień. Jakie to uprawnienia i kiedy możemy z nich korzystać?

Gwarancja konsumencka – kompendium

Gwarancja to bardzo ważny dla konsumentów dodatek do kupowanych produktów. Czy jednak tak powinno być naprawdę? Co warto wiedzieć o gwarancji?

Krok po kroku poznaj prawa konsumenta – cz. 1

Konsumenci są szczególnie chronieni przez prawo, które przyznaje im szereg szczególnych uprawnień. Jakie to uprawnienia i kiedy możemy z nich korzystać?

Czy sprzedawca może zatrzymać reklamowany towar?

Uprawnienia reklamacyjne sprzedawca wykonuje nieodpłatnie. Sprzedawca nie może żądać pokrycia kosztów postępowania reklamacyjnego. Tym bardziej nie może zatrzymać reklamowanego produktu.

To będzie koniec loteryjnych sms-ów?

Operatorzy będą blokować numery, z których wysyłane są loteryjne sms-y na każde żądanie abonenta. Takie założenia przyjęto przy projekcie zmian prawa telekomunikacyjnego.

KIA Motors pod lupą UOKiK

Informacje na temat gwarancji udzielanej na samochody KIA Motors wprowadzały konsumentów w błąd – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zgubiona gwarancja – co zrobić?

Gwarancja jest tylko jednym ze źródeł uprawnień konsumenta. Jej zgubienie nie oznacza, że utracimy prawo do reklamacji. Co można zrobić, gdy zgubimy gwarancję?

„Reklamacja tylko na podstawie gwarancji”

Reklamację przyjmujemy tylko na podstawi gwarancji – takie slogany dość często można znaleźć w sklepach. Jest to jednak nieprawda a posługujący się nimi przedsiębiorcy narażają się na dotkliwe kary finansowe.

Przedłużająca się naprawa gwarancyjna – co zrobić?

Reklamacja na podstawie gwarancji może powodować wiele kłopotów. Co zrobić w sytuacji, gdy naprawa gwarancyjna jest nieskuteczna albo się przedłuża?

Gwarancja czy reklamacja?

Reklamowanie wadliwego towaru na podstawie gwarancji może być kłopotliwe. W takiej sytuacji konsument musi stosować się do zapisów gwarancji. A te nie zawsze są korzystne dla konsumentów.

Firma z zagranicy, konsument z Polski - porada

Zagraniczny sprzedawca oraz polski kupujący powinni wiedzieć jakie uprawnienia przysługują konsumentowi. Co z uprawnieniami wynikającymi z polskich ustaw konsumenckich?

Produkt niezgodny z opisem. Czy można reklamować?

Często przy zakupach w sklepie decyzję podejmujemy na podstawie opisu kupowanego przedmiotu. Co jednak zrobić, gdy w domu produkt okaże się niezgodny z opisem? Jakie prawa mamy w takiej sytuacji?

Ochrona konsumentów: surowa kara dla operatora T-Mobile

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej nałożył karę na PTC, operatora sieci T-Mobile. To efekt nieuczciwej loterii sms-owej przeprowadzonej jeszcze pod szyldem Ery.

Prawa konsumenta w usługach telekomunikacyjnych - vademecum

Co zrobić w sytuacji, gdy mamy prawny problem z operatorem? Gdzie szukać pomocy? Co konsument powinien wiedzieć o usługach telekomunikacyjnych? Przeczytaj bezpłatną poradę prawną.

Kiedy reklama wywołuje nieuzasadniony lęk?

Reklamodawcy od dawna wiedzą, że przekazy odwołujące się do emocji często stanowią skuteczniejszą zachętę do zakupu danego towaru niż reklama rzeczowa. Często celem reklamy jest wywołanie u odbiorcy obawy lub lęku. Ekspert tłumaczy do jakich granic takie praktyki są dopuszczalne w reklamie.

Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?

Do niedawna przedsiębiorcy stosunkowo rzadko posługiwali się reklamą porównawczą z obawy, by ich działania nie uznano za bezprawne. Obecnie tendencja ta zaczyna się zmieniać, jednakże nadal pojawiają się wątpliwości dotyczące dopuszczalności reklamy porównawczej, której przesłanki określa ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Kim jest „przeciętny konsument”?

Polski ustawodawca w wielu aktach prawnych posługuje się pojęciem „konsumenta” lub „przeciętnego konsumenta”. Ekspert wyjaśnia, kto kryje się za tymi pojęciami i komu prawo przyznaje ochronę.

Reklamacja: kiedy można żądać zwrotu pieniędzy

W ramach reklamacji konsument może domagać się bezpłatnej naprawy lub wymiany. Nie można od razu odstąpić i zażądać zwrotu pieniędzy. Kiedy jednak reklamacja uprawnia do żądania zwrotu pieniędzy?

Kto jest konsumentem i jakie są jego prawa? – cz. 2

Bycie konsumentem wiąże się z szeregiem istotnych uprawnień. Nie zawsze jednak możemy cieszyć się z dobrodziejstw statusu konsumenta. Kiedy bycie konsumentem ma znaczenie?

Kto jest konsumentem i jakie są jego prawa? – cz. 1

Bycie konsumentem wiąże się z szeregiem istotnych uprawnień. Nie zawsze jednak możemy cieszyć się z dobrodziejstw statusu konsumenta. W jakich sytuacjach mamy do czynienia z obrotem konsumenckim?

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 2

Gwarancja jest jedynie dodatkowym uprawnieniem dla konsumentów i nie wpływ na zakres ich ustawowych uprawnień. Czy gwarancja jest rzeczywiście tak korzystna jak sądzą konsumenci?

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1

Gwarancja producenta jest jednym z istotnych czynników, branych pod uwagę przez konsumenta przy wyborze danego produktu. Czym tak naprawdę jest gwarancja i czy jest ona nam potrzebna?

Kiedy należy powiadomić sprzedawcę o wadzie?

Wobec stwierdzenia wady kupujący jest obowiązany poinformować o tym sprzedawcę. W jakim jednak terminie powinien powiadomić sprzedawcę o spostrzeżeniu wad kupionej rzeczy? Czy do sprzedawcy trzeba udać się niezwłocznie?

UOKiK ukarał szkołę językową z Bydgoszczy

Naruszenie zbiorowych interesów konsumentów zarzucił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów szkole English Academy z Bydgoszczy. Szkoła musi zmienić wzory umów proponowanych klientom.

Czy reklamacja bez gwarancja jest możliwa?

Gwarancja zgubiona, a sprzedawca nie chce przez to przyjąć reklamacji do rozpatrzenia. Taki problem ma wielu konsumentów. Tak naprawdę przy reklamacji wcale nie potrzebujemy gwarancji.

Czy reklamacja przecenionego towaru jest możliwa?

Wakacje to czas wyprzedaży i przecen. Czy kupno przecenionego towaru oznacza, że nie będziemy mogli skorzystać z prawa do reklamacji? Jaki wpływ ma przecena na reklamację?

Ile czasu powinna trwać reklamacja?

Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację do rozpatrzenia, dać odpowiedź klientowi oraz uczynić zadość jego roszczeniu, jeżeli jest zasadne. Ile jednak czasu powinna trwać procedura reklamacyjna?

Kolej lepiej wykorzysta środki unijne?

Rada Ministrów chce uchwalenia zmian w prawie, która mają zwiększyć tempo absorpcji środków unijnych przy inwestycjach kolejowych. Zmianie ulegną przepisy dotyczące Funduszu Kolejowego.

Vademecum: Reklamacja obuwia

Reklamacja to jedno z podstawowych uprawnień każdego konsumenta. Jednym z częściej reklamowanych produktów jest obuwie. Kiedy udać się do sprzedawcy z reklamacją? Co napisać w treści reklamacji? Czytaj w Vademecum WieszJaka.

Od 1 lipca odszkodowanie za spóźniony pociąg

Od 1 lipca PKP będą zmuszone do wypłaty odszkodowań za spóźnione pociągi.

Senior i usługi: Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa

Jeśli konsument zdecyduje się na zakup w miejscu, które nie jest zazwyczaj przeznaczone do takiej działalności i nie jest oznaczone jako siedziba sprzedawcy – dochodzi do zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorstwa.

Senior w sklepie: Gwarancja

Gwarancja może być udzielona przez producenta, sprzedawcę albo inny podmiot. Nie ma jednego, obowiązującego wszystkich, terminu trwania gwarancji.

Co zrobić, gdy przedsiębiorca stosuje niedozwolone klauzule umowne?

Niedozwolone klauzule umowne, to takie postanowienia, które nie zostały bezpośrednio uzgodnione z konsumentem, a kształtują jego prawa lub obowiązki w sposób rażąco naruszający jego interesy, przy tym sprzeczny z dobrymi obyczajami.

Czy konsument musi płacić za nieuznaną reklamację?

Przepisy prawa gwarantują konsumentom bezpłatną naprawę lub wymianę w przypadku uznania reklamacji. Co jednak w sytuacji, gdy reklamacja nie zostanie uznana? Czy konsumenta obciążają koszta nieuzasadnionej reklamacji?

Zwrot towaru a reklamacja

Zwrot towaru do sklepu to nie to samo co reklamacja. Zwrot jest możliwy jedynie za zgodą sprzedawcy. Reklamacja to uprawnienie konsumenta, którego żaden sprzedawca wyłączyć nie może.

REKLAMA