REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak zorganizować pracę w biurze?

Zadania jakie masz do wykonania zajmują ci dwa razy więcej czasu niż powinny. Stos papierów na biurku powiększa się i na dodatek spóźniasz się na spotkania z klientami. Jeżeli czujesz, że ogarnia cię chaos w pracy – najwyższy czas to zmienić.

Jak koledzy mogą odebrać Twoją nadgorliwość?

Przychodzić jako pierwszy i wychodzić jako ostatni - ten sposób działania przyczynia się do pogorszenia stosunków między wszystkimi kolegami w pracy.

Naucz się odmawiać w pracy

Czy należysz do ludzi, którzy nie potrafią powiedzieć „nie”, gdy miły kolega stoi przed Tobą z bezradnym wzrokiem i nie wie, gdzie może znaleźć akta „Alei Zamkowej”? Jeśli tak, to czas najwyższy by to zmienić. Osoba, która jest asertywna w pracy ma adekwatne podejście do wykonywanych obowiązków.

Gdy kobieta jest silnym typem

Czy jesteś typem, któremu wszystko się udaje? Podejmujesz się tego, czego inni nie chcą się podjąć? To, czy uda Ci się robić wszystko tak dobrze, jak myślisz, i tak, jak byś sobie tego życzył, zależy całkowicie od sytuacji, w której się znajdujesz albo w którą się wplątałeś. Gdy zespół ma problemy z rozwiązaniem jakiegoś problemu, wówczas jesteś ich wybawcą.

REKLAMA

Jak skutecznie wpływać na postawy pracowników wobec bhp?

Chcąc budować bezpieczne środowisko pracy i wysoką kulturę bhp, musimy zadbać o zmianę nastawienia pracowników i kadry kierowniczej do przestrzegania norm i zasad. Nastawienie to ulegnie zmianie, jeśli pracownicy zaczną się z nimi identyfikować.

Pierwszy dzień w pracy

Współpracownicy mogą spowodować, że Twoja praca stanie się wielką frajdą. Mogą też sprawić, że zamieni się ona w prawdziwy koszmar. Ten, kto jest nowy w firmie albo w zespole, podlega silnej presji dopasowania się.

Nowe zasady ustalania składki wypadkowej

Od 1 kwietnia br. trwa nowy okres składkowy i płatnicy muszą ustalić wysokość stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe. Dla płatników, którzy w 2009 r. zgłaszali do ubezpieczenia wypadkowego co najmniej 10 osób, wysokość tej składki musi zostać ustalona na podstawie wynikającego z kodu „PKD 2007” rodzaju przeważającej działalności.

Czy w związku z likwidacją gospodarstwa pomocniczego zatrudniającego mniej niż 20 osób pracownikom przysługują odprawy

Jesteśmy niewielkim gospodarstwem pomocniczym. Zatrudniamy 13 pracowników. Nasza jednostka podlega likwidacji na mocy zmian w przepisach dotyczących finansów publicznych. Czy w związku z likwidacją naszego gospodarstwa pomocniczego pracownikom przysługują odprawy?

REKLAMA

Ogłoszenie upadłości nie uprawnia pracodawcy do zwalniania pracowników

Przepis kodeksu pracy wyłączający ochronę pracowników przed wypowiedzeniem lub rozwiązaniem umowy o pracę ma zastosowanie tylko w razie ogłoszenia upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika i nie ma zastosowania w razie ogłoszenia upadłości z możliwością zawarcia układu (uchwała Sądu Najwyższego z 16 marca 2010 r., I PZP 2/10).

Dłuższa umowa na okres próbny

Nasza firma zatrudnia pracowników na umowy na okres próbny wynoszący 6 miesięcy. Czy jest to praktyka zgodna z prawem?

Charakterystyka umowy na czas wykonania określonej pracy

Coraz częściej pracodawcy zawierają z pracownikami umowy na czas wykonania określonej pracy. Umowy na czas wykonania określonej pracy zawiera się zazwyczaj przy pracach sezonowych i dorywczych.

Cytologia i mammografia obowiązkowe dla pracownic

Pracujące kobiety będą musiały obowiązkowo wykonywać badania cytologiczne i mammograficzne - przewidują projekty nowelizacji ustaw: o świadczeniach opieki zdrowotnej i Kodeksu pracy, które przygotowało Ministerstwo Zdrowia. Zostały one skierowane do konsultacji społecznych.

Każdy pracownik jest ważny

Co kryje się pod stwierdzeniem „pracownik o niskich kwalifikacjach”? Czy chodzi tu o deficyt wykształcenia zawodowego, czy niezbędnych kompetencji? Nie rozstrzygnęły tego dylematu ani prezentacja badań Pentor Research International i Ecorys, ani dyskusja podczas konferencji zorganizowanej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości 8 marca w Warszawie. Niewątpliwie jednak uczestnicy debaty – haerowcy, szkoleniowcy, trenerzy – uzyskali ciekawe sugestie co do kierunków skutecznego wsparcia pracowników, których kwalifikacje należy podnosić w interesie ich samych i firmy.

Od rozwoju pracowników zależy rozwój firmy

Sukces wielu firm zależy od tego, czy doceniają kapitał intelektualny i społeczny pracowników i czy chcą dbać o jego rozwój - napisał w liście do uczestników konferencji nt. społecznej odpowiedzialności biznesu minister w kancelarii premiera Michał Boni.

Co wpływa na stratę czasu w godzinach służbowych?

Dobra organizacja czasu pracy ma umożliwić efektywne wykorzystanie czasu w godzinach służbowych. Ta umiejętność jest szczególnie ważna dla osób zatrudnionych w sekretariacie.

Umiejętność słuchania w pracy sekretarki

Słuchanie jest tak samo ważne w pracy sekretarki, jak mówienie. Uważne słuchanie pozwala na szybką ocenę emocji interesanta i prawidłową reakcję, która ułatwi poprowadzenie rozmowy w pożądanym kierunku.

Cechy potrzebne do wykonywania zawodu sekretarki

Możemy podzielić cechy potrzebne do wykonywania pracy sekretarki na dwie grupy: pierwsza to kwalifikacje zawodowe a druga kwalifikacje osobiste.

Obowiązki sekretarki

Właściwa organizacja pracy sekretariatu i firmy jest możliwa wtedy, gdy prezes firmy ma dobrą sekretarkę. Sprawnie funkcjonujący sekretariat przyczynia się do budowania mocnej pozycji firmy.

Jakie obowiązki ma pracodawca, u którego stosowane są substancje rakotwórcze?

Jakie obowiązki ciążą na pracodawcy, u którego w procesie pracy są stosowane substancje, preparaty, czynniki lub procesy technologiczne o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy?

Wzrosło przeciętne wynagrodzenie brutto

Przeciętne wynagrodzenie brutto w marcu 2010 roku wyniosło 3.493,42 zł, co oznacza, że rdr wzrosło o 4,8 proc., a mdm wzrosło o 6,2 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny.

Zasiłek macierzyński za okres urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego

Czy pracownicy, która przyjmie dziecko na wychowanie, należy się zasiłek macierzyński?

Pracownicy strefy budżetowej poza III filarem emerytalnym

Pomimo stabilnej formy zatrudnienia i jasnej ścieżki kariery zawodowej, pracownicy strefy budżetowej mogą mieć jeden powód do niepokoju. To wysokość ich przyszłej emerytury - alarmują eksperci.

Jak zmotywować młodszych od siebie podwładnych?

Jestem nowym przełożonym zespołu pracującego od wielu lat. Jestem również najmłodszym menedżerem w firmie znajdującej się na rynku od kilkudziesięciu lat. Trudno mi jako nowemu przełożonemu wykrzesać w podległym zespole pracowników tę iskrę – impuls do intensywnego działania. W jaki sposób mam budzić pozytywne emocje w ludziach, którzy uważają, że wiedzą wszystko znacznie lepiej niż ja?

Urlop ojcowski przysługuje także w razie adopcji dziecka przez pracownika

Pracownikowi, który jest rodzicem adopcyjnym, przysługuje urlop ojcowski. Urlop ten nie przysługuje w razie przyjęcia dziecka na wychowanie w ramach rodziny zastępczej.

Wypadek przy pracy

Powstanie wypadku przy pracy pociąga za sobą poważne konsekwencje takie jak m. in. konieczność przeprowadzenia postępowania powypadkowego, w związku z czym warto wiedzieć jakie zdarzenie kwalifikuje się jako wypadek przy pracy, czy też na równi z wypadkiem przy pracy.

Rozmowa telefoniczna w biurze

Jednym z podstawowych narzędzi pracy asystenta biura jest telefon. Szacuje się, że pierwsze 20 sekund rozmowy decydują o tym, czy rozmówca odbierze dany kontakt pozytywnie. Eksperci radzą, że jeżeli w tym krótkim czasie nie przypadniesz do gustu rozmówcy, przepadłeś.

Składanie życzeń w firmie

Życzenia możemy podzielić na te składane służbowo i te składane bliskim. W przypadku składania życzeń oficjalnych należy dobrze przemyśleć formułę, którą ewentualnie można powielać.

Przyjmowanie zagranicznych delegacji

Od kilkunastu lat coraz częściej w naszych firmach gościmy zagraniczne delegacje, ich wizyty mają charakter roboczy lub oficjalny, czasami prywatny. Wizyty robocze charakteryzują się ściśle określonym celem i trwają zazwyczaj krótko.

Praca a stres

Pracujemy coraz więcej a to powoduje narastanie zmęczenia, które w rezultacie prowadzi do narastania w firmie konfliktów. Stres jest nieodłącznym elementem pracy, a więc i występowanie konfliktów czasem może być jedyna drogą do poprawienia sytuacji w firmie.

Co zrobić, gdy w legitymacji nie ma miejsca na potwierdzenie ubezpieczenia zdrowotnego

Zgłosił się do mnie pracownik z prośbą o wydanie mu nowej legitymacji ubezpieczeniowej. W legitymacji, którą miał do tej pory, skończyły się miejsca na poświadczanie, że podlega on ubezpieczeniu zdrowotnemu. ZUS nie wydał nam nowych druków legitymacji. Co zrobić w tej sytuacji?

Zasiłek chorobowy dla starszych pracowników

Pracownicy przebywający w szpitalu będą otrzymywali zasiłek chorobowy z ZUS wynoszący 80 proc. ich pensji.

Urlop pracownika, który przepracował tylko kilka dni w miesiącu

Pracownik przepracował w zakładzie pracy tylko 5 dni (od 12 do 16 marca) na cały etat (8 godzin dziennie). W tym 2 dni to sobota i niedziela. Jak rozliczyć, ile urlopu powinno mu przysługiwać?

Protokół powypadkowy

Po ustaleniu okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy zespół powypadkowy ma obowiązek sporządzenia protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy nazywany za zwyczaj „protokołem powypadkowym”.

Co się dzieje gdy dojdzie do wypadku przy pracy?

Powstanie wypadku przy pracy rodzi wiele obowiązków po stronie pracodawcy, m.in. zgodnie z art. 234 § 1 Kodeksu pracy jest on obowiązany w szczególności podjąć niezbędne działania eliminujące lub ograniczające zagrożenie, zapewnić udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym i ustalenie w przewidzianym trybie okoliczności i przyczyn wypadku, a następnie zastosować odpowiednie środki zapobiegające podobnym wypadkom.

Organizacja przyjęć w biurze

Osoba zajmująca się organizacją przyjęć, narad czy też konferencji w biurze powinna znać zasady savoir-vivre i wykazywać się profesjonalizmem. Przed przystąpieniem do organizacji przyjęcia zastanów się z jakiej okazji jest ono organizowane i jaki jest jego cel.

Praca a ubiór

W dzisiejszych czasach nastąpiło pewne rozluźnienie obyczajów dotyczące stroju do pracy. Ubiór starannie dopasowany do pory, miejsca i okoliczności nie tylko zapewnia dobre samopoczucie a świadczy także o zamiłowaniu do porządku i jest oznaką szacunku do innych i siebie samego. Pamiętać należy aby wszystkie części ubioru były bezwzględnie czyste i wyprasowane.

Kultura pracy

Nie od dziś wiadomo, że zasady dobrego wychowania świadczą o kulturze człowieka. Obowiązują one zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym.

Czy można wliczać dodatek stażowy do gwarantowanego minimalnego wynagrodzenia

Nasz pracownik otrzymuje stałe wynagrodzenie zasadnicze i dodatek stażowy. Jest zatrudniony na 1/3 etatu. Gdyby nie brać pod uwagę dodatku stażowego, jego wynagrodzenie byłoby niższe od minimalnego. Czy w tym przypadku należy oba składniki wynagrodzenia traktować jako minimalne wynagrodzenie (wraz z dodatkiem), czy należy wyrównać podstawowe wynagrodzenie zasadnicze do gwarantowanego ustawowo wynagrodzenia minimalnego? Czy powinniśmy wypłacić pracownikowi wyrównanie za poprzednie miesiące?

Ocena dokumentacji aplikacyjnej na wsparcie dużych przedsięwzięć innowacyjnych - poddziałanie 4.5.1 POIG

Jesteś przedsiębiorcą? Chcesz wdrożyć innowacyjną technologię, a jednocześnie zatrudnić nowych pracowników? Zainteresuj się poddziałaniem 4.5.1 POIG, w ramach którego możesz otrzymać dofinansowanie na swój innowacyjny pomysł.

Oddani sprawie

Rozmowa z Davidem Zingerem, założycielem firmy David Zinger Employee Engagement Associates i stowarzyszenia The Employee Engagement Network

Nie obowiązują przepisy o podnoszeniu kwalifikacji zawodowych pracowników

Nie ma regulacji prawa pracy, które określałyby zasady podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników - przypomina PKPP Lewiatan. Ostatnim dniem obowiązywania dotychczasowych przepisów był 10 kwietnia 2010 r.

Stosunek pracy z wyboru

Wybór jest formą powierzenia pracownikom m.in. funkcji kierowniczych w organizacjach społecznych, związkowych i politycznych oraz w instytucjach samorządowych w drodze decyzji lub uchwały podjętej przez właściwy organ kolektywny. Na takiej podstawie wyboru można dokonać również na stanowiska kierownicze w państwowych instytucjach naukowych.

Temat znany, ale zaniedbany

W masowej wyobraźni rozpowszechniony jest obraz przebiegłej korporacji, która w sposób planowy tworzy kulturę polegającą na wyścigu szczurów, wzajemnym kopaniu dołków, wzmacnianiu rywalizacji kosztem współpracy. Takie przekonania znaleźć można zarówno w wypowiedziach na forach internetowych poświęconych firmom, jak i w wywiadach z ekspertami z polskich uczelni.

Kto może obsługiwać wózek widłowy?

Wózki jezdniowe z napędem silnikowym znajdują szerokie zastosowanie w transporcie wewnątrzzakładowym, budownictwie, handlu wielkopowierzchniowym i wielu innych branżach. Ich eksploatacja wiąże się z wieloma zagrożeniami, dlatego bardzo istotna jest znajomość i przestrzeganie obowiązujących przepisów bhp.

Pracownicy nie chcą ze sobą rywalizować w pracy

Polacy w pracy nie chcą między sobą rywalizować. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez portal Praca.pl. W ankiecie wzięło udział ponad 2 tys. osób.

Jakie szkolenia w dziedzinie bhp powinni przejść pracownicy po przejęciu zakładu pracy przez nowego pracodawcę?

Wskutek połączenia dwóch firm pracownicy przeszli do nowego pracodawcy na podstawie art. 231 Kodeksu pracy. W związku z połączeniem nie zaszły zmiany organizacyjne w strukturze zarządzania przedsiębiorstwem ani zmiany wpływające na system organizacji pracy, technikę lub technologię wytwarzania produktów, nie zmienił się też zakres przedmiotu lub kierunku działalności firmy. Jakie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy powinni przejść pracownicy po przejęciu zakładu pracy przez innego pracodawcę?

Jak zmniejszyć wymiar zwolnienia od pracy związkowca

Pracownik od roku korzysta ze zwolnienia od pracy w pełnym wymiarze czasu pracy w związku z prowadzeniem działalności związkowej. Obecnie liczba członków związku zmniejszyła się do 120 pracowników. Do jakiego wymiaru możemy obniżyć pracownikowi zwolnienie od pracy? Czy zmniejszając wymiar tego zwolnienia musimy dochować specjalnych wymagań formalnych, jak ma to miejsce przy wypowiedzeniu zmieniającym warunki pracy?

Na jakie badania lekarskie należy skierować pracownika, który przewozi innych pracowników pojazdem służbowym

Zatrudniamy pracownika na stanowisku inspektora kontroli. Uzyskał on pozwolenie pracodawcy na prowadzenie samochodu służbowego (osobowego) w celu wykonywania swoich czynności służbowych, tj. kontroli. Jednocześnie pracownik w czasie swojej pracy ma wykonywać czynności kierowcy i przewozić osoby trzecie. Czy powinniśmy skierować go na dodatkowe badanie lekarskie, jakie przeprowadza się dla kierowców?

Sprostowanie świadectwa pracy

W jakiej formie powinno być sporządzone sprostowanie do świadectwa pracy?

Wybory do rady pracowników na nowych zasadach

W 2010 r. odbędą się pierwsze wybory do rad pracowników, w których nie będą już brały udziału związki zawodowe. Ważność wyborów będzie zależała od wzięcia w nich udziału co najmniej 50% pracowników zakładu pracy.

REKLAMA