Program Płatnik, udostępniany przez ZUS, jest sukcesywnie aktualizowany. Jego użytkownicy muszą zatem pamiętać, aby zawsze mieć zainstalowaną najnowszą wersję tego programu. Dokumenty, które zostały przesłane, ale odrzucone przez ZUS ze względu na używanie przez płatnika nieaktualnej wersji oprogramowania, są traktowane tak, jakby nie zostały złożone – ze wszystkimi tego konsekwencjami.
W przypadku, gdy podatnik nie otrzymał deklaracji PIT-11, PIT-11A lub PIT-8C, musi je pozyskać w inny sposób. Podatnik nie może bowiem nie złożyć zeznania rocznego tylko dlatego, że nie dotarł do niego PIT od płatnika. Co istotne, aby poprawnie sporządzić deklarację roczną, ma na to czas do końca kwietnia.
Pracodawca, jako płatnik, zobowiązany jest do przekazania pracownikowi informacji podatkowej PIT-11 za ubiegły rok podatkowy. Przekazanie powinno nastąpić w terminie do końca lutego. Jest to ważne, gdyż formularz PIT-11 stanowi istotny dokument w kontekście rozliczenia przez pracownika rocznej deklaracji PIT. Co powinien zrobić pracownik, który mimo terminu do końca lutego, informacji PIT-11 od pracodawcy nie otrzymał?