REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Zarząd duńskiej poczty PostNord ogłosił 6 marca 2205 r., że firma zaprzestanie z końcem 2025 r. dostarczania listów w związku z brakiem rentowności tej usługi i postępującą cyfryzacją. To m.in. skutek nowego prawa pocztowego, które weszło w życie w Danii. Operator pocztowy chce skupić się wyłącznie na dystrybucji paczek.
Zgłosiliśmy reklamację w związku z wadliwym towarem. Kontrahent uznał reklamację, ale zamiast wystawić fakturę korygującą, wystawił notę uznaniową. Zwrócił nam zapłatę za część towaru, który został u nas i który sami zutylizujemy. Część towaru została wymieniona na towar wolny od wad. Czy korygujemy odliczony VAT? Czy dokonując utylizacji we własnym zakresie świadczymy usługę na rzecz sprzedawcy? Czy ta wymiana towaru powinna być rozliczona w VAT?
Od 1 stycznia 2025 r. nie trzeba będzie się fatygować po odbiór listu poleconego z urzędu na pocztę, można to będzie zrobić przez internet. Aby to zrobić, należy założyć skrzynkę do e-Doręczeń. To tylko kilka kroków. Ministerstwo Cyfryzacji podpowiada, jak to zrobić.
Już od 1 stycznia 2025 roku przedsiębiorcy składający wniosek o wpis do CEIDG będą musieli korzystać z e-Doręczeń. Obowiązek ten ma dotyczyć komunikacji między firmami a administracją państwową. Jest to kolejny krok w kierunku cyfryzacji polskich usług publicznych.
REKLAMA
Poczta nie jest potrzebna? Nic z tych rzeczy – prawie 80 proc. badanych Polaków uważa, że tradycyjne usługi pocztowe wciąż są potrzebne. Nie tylko dlatego, że czekamy na prywatne listy, a znajdujemy rachunki, wezwania, nakazy – nic przyjemnego.
Reklamacja konsumencka zakupionego towaru to ważna kwestia dla każdego sprzedawcy. Ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację konsumenta w terminie 14 dni, a brak reakcji może być dla niego bardzo bolesny. A zatem jak sprzedawca powinien zareagować?
Komunikacja należy do jednej z najważniejszych potrzeb człowieka. Niejednokrotnie wymiana informacji zmieniała losy świata. Czy jesteśmy świadkami zmierzchu poczty powszechnej?
Mazowiecka Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) podczas rutynowej kontroli przesyłek pocztowych wykryła prawie 1 kg narkotyku wartego około 800 tys. zł. Odbiorca przesyłki został tymczasowo aresztowany.
REKLAMA
Pojęcie reklamacji dotyczy nie tylko butów, które konsument odnosi do sklepu. To również kwestia związana z usługami, w tym transportowymi. Kiedy można złożyć przewoźnikowi reklamację? I jak ona powinna wyglądać?
E-doręczenia. Sejm znowelizował dzisiaj ustawę o doręczeniach elektronicznych, przesuwając termin uruchomienia rozwiązań umożliwiającym powszechne doręczanie i odbieranie korespondencji z wykorzystaniem usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami.
Dyrektor KIS potwierdził brak opodatkowania czynności obciążania rzeczywistymi kosztami opłat pocztowych adresatów korespondencji dotyczącej opłat za lokal mieszkalny, garaż, lokal użytkowy, teren, reklamę, miejsce postojowe, pomieszczenie gospodarcze, rozliczeń mediów oraz korespondencji windykacyjnej, tj. upomnienia i monity, za przesyłki nierejestrowane, rejestrowane, rejestrowane za zwrotnym potwierdzeniem odbioru oraz opłatą za zwrot do Spółdzielni przesyłek rejestrowanych niepodjętych w terminie.
Jesteśmy spółką z o.o. W maju 2023 r. sprzedaliśmy klientowi towar. Sprzedaż została udokumentowana fakturą. Na początku sierpnia klient zareklamował sprzedany mu towar i odesłał go do nas. Zamierzamy uznać reklamację i wysłać klientowi nowy towar. Czy w tej sytuacji powinniśmy wystawić fakturę korygującą "zerującą" oraz fakturę dokumentującą nową sprzedaż?
Człowiek stoi na podjeździe do swojego domu. Wpatruje się w niebo, a dłonią chroni oczy przed słońcem. Wygląda nadlatującej paczki. Ponad dziesięć lat od zapowiedzi Amazon wchodzi w finalny etap prac nad dostarczaniem przesyłek dronami. Kiedy w Polsce będzie to możliwe?
Kasy rejestrujące zostały skonstruowane w sposób, który uniemożliwia jakąkolwiek ingerencję w ich pamięć fiskalną. To oznacza, że danych wprowadzonych przez podatnika do kasy nie można zmodyfikować. W trakcie prowadzania działalności u podatników pojawia się natomiast często potrzeba skorygowania sprzedaży zarówno z powodu dokonania oczywistych pomyłek popełnionych w trakcie rejestrowania czy też uznania zwrotów i reklamacji. W tym celu konieczne jest prowadzenie odrębnych ewidencji zwrotów i reklamacji oraz oczywistych pomyłek.
REKLAMA