REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pieniądze, Administracja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak ograniczać ryzyko korupcji i nadużyć w obrocie gospodarczym

Przedsiębiorcy, aby skutecznie ograniczać ryzyko korupcji i nadużyć, mogą wdrażać m.in. politykę compliance. Innym rozwiązaniem jest wdrożenie wewnętrznego systemu zgłaszania nieprawidłowości, który jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi pozyskiwania informacji o nadużyciach mających miejsce w organizacji.

Szkolenie "eIDAS - Obowiązek dla administracji i szansa rozwoju usług elektronicznych"

Szkolenie "eIDAS - OBOWIAZEK DLA ADMINISTRACJI I SZANSA ROZWOJU USŁUG ELEKTRONICZNYCH Zapewnienie bezpieczeństwa transakcji, zapewnienie zgodności z wymaganiami PSD2" odbędzie się 28 kwietnia 2016 r. w Warszawie. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

500 zł na dziecko - od kiedy składać wnioski?

Program 500+ rusza od kwietnia. Osoby, które złożą wnioski o świadczenie z programu 500+ na początku kwietnia, najprawdopodobniej już w maju otrzymają pieniądze.

Jak wystawić fakturę po otrzymaniu zapłaty?

Otrzymałem zapłatę na podstawie faktury pro forma. Jak powinienem wystawić fakturę po otrzymaniu zapłaty? Co powinienem wpisać w miejscu, w którym na fakturze podaje się sposób zapłaty, skoro zapłatę już otrzymałem?

REKLAMA

Ustawa o podatku bankowym wejdzie w życie

Ustawa o podatku bankowym została opublikowana w Dzienniku Ustaw. Wchodzi w życie w lutym 2016 r.

Gdzie są oszczędności Polaków - gdzie najchętniej lokujemy pieniądze?

Gdzie Polacy najchętniej lokują swoje oszczędności? Dochodowość wykazywana przez TFI jest znacznie wyższa niż banków czy innych przedsiębiorstw. Fundusze inwestycyjne swoją rentowność zawdzięczają przede wszystkim wysokim opłatom, które bardzo często skutecznie zniechęcają konsumentów do inwestowania.

Komisja sejmowa za odłożeniem reformy administracji podatkowej na 1 lipca 2016 r.

Projekt, zakładający odłożenie do 1 lipca 2016 r. wejście w życie najważniejszych przepisów ustawy o administracji podatkowej, zdobył akceptację Komisji Finansów Publicznych. Według opozycji to przesunięcie może oznaczać pogrzebanie zmian.

Administracja podatkowa - nowe przepisy od lipca 2016 r.

Od 1 lipca 2016 roku miałaby wejść w życie ustawa o administracji podatkowej. Przesunięcie wejścia w życie nowych przepisów jest podyktowane koniecznością przygotowania się urzędników do objęcia nowych zadań.

REKLAMA

Ile kredytów hipotecznych udzielono w III kw. 2015 r.?

Poznaliśmy już wyniki akcji kredytowej w III kw. 2015 r. Przypomnijmy, iż w poprzednim kwartale odnotowano zauważalny wzrost zarówno liczby, jak i wartości udzielonych kredytów hipotecznych. Czy tendencja ta została utrzymana?

Krajowy Wyspecjalizowany Urząd Skarbowy od 1 stycznia 2016 roku

Kluczowi podatnicy, czyli firmy o przychodach przekraczających 50 milionów euro, od 1 stycznia 2016 roku będą obsługiwani w jednym miejscu. Krajowy Wyspecjalizowany Urząd Skarbowy w Warszawie ma usprawnić rozliczenia podatkowe najbardziej dochodowych polskich przedsiębiorstw.

Fundamenty nowoczesnego budżetowania

Mimo wielkiego znaczenia przypisywanego budżetowaniu stale narasta krytyka dotycząca jego efektywności. W wyniku prowadzonej dyskusji powstają co raz to nowe koncepcje: od Better Budgeting poprzez Advanced Budgeting do Beyond Budgeting. Jedne z nich proponują stopniowe poprawianie budżetowania, inne zaś opowiadają się za jego całkowitym zniesieniem. Koncepcje te stanowią jednak tylko częściową odpowiedź na krytykowane ograniczenia klasycznego podejścia. Każdy bowiem, kto budował wie, że nowy dom nie powstaje przez pomalowanie, a tym bardziej zburzenie starego. Nowoczesne budżetowanie, jak nowy dom, potrzebuje solidnych fundamentów.

Firmy szybciej otrzymują pieniądze od swoich kontrahentów

W III kw. polscy przedsiębiorcy szybciej otrzymywali pieniądze od kontrahentów oraz lepiej oceniali swoją sytuację finansową - wynika z badania Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej oraz Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.

Kierunki kontroli administracji podatkowej w 2016 r.

Jak wynika z przygotowanych przez Ministerstwo Finansów głównych założeń Krajowego Planu Działań Administracji Podatkowej, w 2016 r. kilkanaście branż, w tym motoryzacyjna, doradcza, handlu paliwami i elektroniką, usług finansowych, trafi pod lupę fiskusa.

Inwentaryzacja metodą potwierdzenia sald

Ustalenie rzeczywistego stanu składników majątku, dokonywane w trakcie inwentaryzacji, powinno odbywać się w kilku odmiennych formach zależnych od rodzaju aktywów lub pasywów: spisu z natury, porównania stanów określonych w księgach rachunkowych z dokumentami źródłowymi oraz potwierdzenia sald. Składniki, które nie mogą być zweryfikowane drogą spisu z natury, należy inwentaryzować drogą potwierdzenia sald.

Firmy będą mogły dłużej skorzystać z pomocy UE

Przedsiębiorstwa będą mogły dłużej korzystać z pieniędzy UE, przyznawanych w formie instrumentów zwrotnych, czyli poręczeń czy kredytów, w ramach programów na lata 2007-2013. Takie rozwiązanie przewidziano w rozporządzeniach, nad którymi pracuje MIR.

Jak pobrać podatek od świadczeń w naturze, jeżeli pracownik nie uzyskuje przychodów pieniężnych?

Pracownica naszej spółki przebywa na zasiłku chorobowym. Zasiłek z tego tytułu będzie jej wypłacał ZUS. Pracownica jest uprawniona do otrzymywania świadczeń w naturze, które są opodatkowane. W tej sytuacji nie będziemy mogli potrącić z jej wynagrodzenia zaliczki na podatek. Czy możemy opła­cić podatek z własnych środków, a potem dochodzić jego zwrotu od pracownika?

ePUAP2 już działa - ponad 1200 nowych kont dziennie

Uruchomiona w sierpniu 2015 r. platforma ePUAP2 działa. Codziennie rejestruje się na niej ponad 1200 nowych użytkowników. Kolejnymi planami ministerstwa jest doskonalenie platformy i rozszerzanie jej usług - mówił na poniedziałkowej konferencji szef Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji Andrzej Halicki.

XXV Forum Informatyki w Administracji

Zapraszamy do Fabryki Wełny Hotel & SPA do miejsca, w którym historia spotyka się z nowoczesnym designem, relaks ze sztuką, a surowy industrialny klimat z eleganckim komfortem. Obiekt mieści się w budynku dawnej fabryki rodziny Baruchów w samym centrum Pabianic, w niedalekiej odległości od Łodzi.

Mikroprzędsiębiorcy mogą już korzystać z pomocy asystenta podatnika

Z początkiem września Administracja Podatkowa uruchamia centra obsługi podatników, w których m.in. rozpoczynający działalność mikroprzędsiębiorcy mogą korzystać z pomocy asystenta podatnika. Centra to przede wszystkim nowe udogodnienie, dzięki któremu podatnicy mogą załatwić swoje sprawy nie tylko we własnym urzędzie, ale zrobią to także w wybranych miejscach na terenie całego kraju. Ponadto w centrach, oprócz spraw podatkowych, można złożyć wybrane dokumenty z obszaru ZUS i akcyzy.

Ustawa o wspieraniu działalności innowacyjnej podpisana

Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej, dzięki której mikro, małe i średnie firmy będą mogły otrzymać specjalny kredyt na inwestycje w nowe technologie. Kredyt będzie częściowo spłacany przez Bank Gospodarstwa Krajowego.

Nowe usługi e-administracyjne

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Poczta Polska podpisały porozumienie ws. współpracy w zakresie budowy usług e-administracji. W ten sposób resort chce upowszechnić usługi e-administracji, które w szczególności mają pomóc mieszkańcom mniejszych miejscowości w załatwieniu wielu spraw urzędowych.

Lasy Państwowe nie będą prywatyzowane

Do końca tej kadencji chcemy przepracować projekt ustawy, w którym zapiszemy, iż Lasy Państwowe (LP) nie będą ani prywatyzowane, ani restrukturyzowane - zapowiedziała 19 sierpnia 2015 r. premier Ewa Kopacz. Na początku przyszłego tygodnia ma zostać złożony stosowny projekt noweli o lasach.

Usługi e-administracji w placówkach Poczty Polskiej

W najbliższych latach w placówkach Poczty Polskiej będzie można skorzystać z usług administracji elektronicznej. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji chce w ten sposób zachęcać Polaków do załatwiania spraw urzędowych online. Pierwsze Centrum Aktywności Cyfrowych zostanie uruchomione 24 sierpnia 2015 r. w Sosnowcu. W 2016 roku będzie ich już około 500.

IFK poleca: Jak załatwić sprawę urzędową

Jak wyrobić dziecku paszport? Jak zameldować się czasowo? Jak sprawdzić, ile mamy na koncie punktów karnych? Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć na portalu www.obywatel.gov.pl. Na stronie znajdują się 82 karty opisujące prostym językiem najpopularniejsze usługi administracji publicznej dla obywatela.

Bezpłatne szkolenia z funduszy unijnych

W całej Polsce rozpoczęły się bezpłatne szkolenia dotyczące możliwości wykorzystania funduszy unijnych na lata 2014-2020. Szkolenia skierowane są w szczególności do przedsiębiorców, przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, organizacji pozarządowych i potrwają do końca września br.

Negatywne skutki ustawy o frankowiczach

Uchwalona ustawa o restrukturyzacji kredytów narusza konstytucyjne zasady, m. in. zasadę proporcjonalności, demokratycznego państwa prawnego, prawa wolności, prawa działalności gospodarczej - uważa prawnik Remigiusz Stanek. Ponadto według prawnika ustawa o frankowiczach naraża Skarb Państwa na wielomiliardowe roszczenia od zagranicznych banków.

Prezydent podpisał ustawę o administracji podatkowej

Podpisana przez Prezydenta ustawa o administracji podatkowej zawiera regulacje dotyczące obsługi i wsparcia podatnika, m. in. powołana zostanie instytucja asystenta podatnika, który pomoże zaczynającym działalność gospodarczą przedsiębiorcom w wywiązywaniu się z obowiązków podatkowych przez pierwsze 18 miesięcy działalności.

Wsparcie finansowe start-upów

Innowacyjne firmy mogą liczyć na coraz większe wsparcie finansowe. Nadal jednak problemem małych firm jest nieznajomość marketingu oraz brak kontaktów biznesowych w skali globalnej.

Administracja bardziej przyjazna - ruszył program "Obywatel"

Ruszył projekt "Obywatel", który ma ułatwić załatwienie wielu spraw urzędowych poprzez wprowadzenie specjalnej infolinii, gdzie urzędnicy podpowiedzą jak załatwić każdą sprawę. Ponadto w ramach projektu przygotowano przewodnik, w którym zawarte są wskazówki m.in. jak pisać pisma urzędowe.

Ruszył projekt "Obywatel" - dla lepszej komunikacji urzędników i obywateli

Portal obywatel.gov.pl, infolinia oraz podręcznik dla urzędników - to trzy elementy projektu "Obywatel", który w piątek 31 lipca 2015 r. zaprezentowała premier Ewa Kopacz. Jego celem jest poprawa komunikacji między urzędnikami a obywatelem.

Wyższe opłaty za czynności adwokackie i radców prawnych

29 lipca 2015 r. Minister Sprawiedliwości Borys Budka podpisał rozporządzenia zmieniające rozporządzenia w sprawie opłat za czynności adwokackie i czynności radców prawnych oraz ponoszenia przez Skarb Państwa kosztów nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej z urzędu.

Nowe zasady przekazywania dróg samorządom

Celem nowelizacji ustawy o drogach publicznych jest racjonalizacja zasad przekazywania dróg samorządom i bardziej proporcjonalne rozłożenie odpowiedzialności finansowej za ich utrzymanie.

Podział pieniędzy na drogi w 2016 roku

Od 2016 r. o podziale pieniędzy na drogi lokalne będzie decydować MIR. Zmiana wynika z zadań ministra ds. transportu, wśród których jest koordynacja działań na rzecz rozwoju sieci dróg lokalnych.

KNF przyjęła dwie rekomendacje dla SKOK-ów

Komisja Nadzoru Finansowego przyjęła jednogłośnie 23 czerwca 2015 r. dwie nowe rekomendacje dla spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych - wynika z komunikatu po wtorkowym posiedzeniu KNF.

Nowy banknot o nominale 500 zł

Narodowy Bank Polski planuje wprowadzić nowy banknot o nominale 500 zł po 2017 r. Na banknocie znaleźć się ma wizerunek króla Jana III Sobieskiego. Ponadto planowane są prace nad zmodernizowaniem banknotu o nominale 200 zł, który ma otrzymać nowe zabezpieczenie.

Minimalne wynagrodzenie w 2016 r.

Eksperci przewidują wysokość minimalnego wynagrodzenia w 2016 r. na 1800 zł brutto. Obecnie wynosi 1750 zł brutto.

PE zaostrza walkę z praniem brudnych pieniędzy

Parlament Europejski uchwalił przepisy zaostrzające walkę z praniem brudnych pieniędzy. W tym celu, w krajach UE powstaną specjalne rejestry właścicieli firm, a banki, kasyna, księgowi czy prawnicy będą mieli obowiązek zwracać uwagę na podejrzane transakcje klientów.

Pierwsze doświadczenia z działania systemu rejestrów państwowych

1 marca 2015 r. samorządy stanęły przed nowym wyzwaniem technicznym, organizacyjnym i prawnym dotyczącym sposobu realizacji zadań związanych z utworzeniem nowego systemu rejestrów państwowych. Urzędom oddano do użytku system Źródło, za pomocą którego przetwarzane są dane w systemie rejestrów państwowych. Realizacja przedsięwzięcia od samego początku budziła wiele kontrowersji, mimo niewątpliwie ważnego celu wdrożenia tego projektu – utworzenia referencyjnego rejestru PESEL. Niestety, nadal wiele urzędów nie realizuje zadań z wykorzystaniem systemu Źródło.

Spadek zaufania do dolara

Nadchodzą ciężkie czasy dla amerykańskiej waluty. Zdaniem ekspertów, istnieje coraz więcej przesłanek ku temu, że dolar powinien być coraz tańszy. Niektórzy wieszczą nawet upadek tzw. „greenback’a”.

Seminarium „Elektroniczne zarządzanie dokumentacją w administracji publicznej. Jak skutecznie wdrożyć system EZD w urzędzie”

Zapraszam do wzięcia udziału w LXXIV seminarium z cyklu INFORMATYKA W ADMINISTRACJI. OD PAPIERU DO EZD. Elektroniczne zarządzanie dokumentacją w administracji publicznej. Jak skutecznie wdrożyć system EZD w urzędzie. Seminarium odbędzie się 21 maja w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

„Start-up z przyszłością” - zamień wizję w dochodowy biznes

„Prowadzenie biznesu jest jak roller coaster. Cały czas trzeba uważać, żeby nie wypaść” – twierdzi Bartek Gola współtwórca kilkudziesięciu startupów technologicznych. Jak wsiąść do wagonika z napisem startup i nie wypaść na pierwszym zakręcie, będzie można dowiedzieć się podczas konferencji „Start-up z przyszłością”.

Postępowanie nieważnościowe w Kodeksie postępowania administracyjnego

Jednym z postępowań uwzględnionych w Kodeksie postępowania administracyjnego jest tryb nieważnościowy. Obok postępowania wznowieniowego służy usunięciu z obiegu prawnego wadliwej decyzji, kiedy drogi odwoławcze są już dla stron zamknięte.

Na czym polega pranie brudnych pieniędzy?

W walce polegającej na przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy instytucje obowiązane, w tym m.in. biura rachunkowe, mają określone zadania, z których zgodnie z ustawą o praniu pieniędzy i przeciwdziałaniu terroryzmowi muszą się bezwzględnie wywiązywać. Instytucje te mają obowiązek rejestrować i zgłaszać podejrzane transakcje. W praktyce jednak nasuwa się wiele wątpliwości, jakie transakcje powinny wzbudzać podejrzenie osób m.in. prowadzących księgi rachunkowe, a także notariuszy, biegłych rewidentów, fundacji itp.

Kraje skandynawskie są najbliżej wycofania gotówki z obiegu

Takie kraje jak Szwecja i Norwegia poważnie zastanawiają się nad całkowitym wycofaniu z obiegu monet i banknotów. Powstaje mocne lobby wspierające rozwój płatności elektronicznych w krajach rozwijających się. Pojawiają się również głosy sceptyczne co do czystości intencji wprowadzenia w życie idei społeczeństwa bezgotówkowego (cashless society).

Finansowanie zadań zleconych samorządom - nowy zespół

Finansowanie zadań zleconych samorządom przez administrację rządową było jednym z tematów poruszanych na środowym posiedzeniu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Według części samorządowców wraz ze wzrostem liczby zadań przekazywanych samorządom nie idą odpowiednie środki na ich realizację.

Płatności w Internecie. Jak płacimy za zakupy?

Robiąc zakupy w tradycyjny sposób - wybieramy produkty z półek i płacimy gotówką lub kartą. W internecie jest nieco inaczej. Robiąc zakupy przez Internet możemy np. zapłacić "za pobraniem".

Po co oszczędzamy pieniędze?

Głównym powodem oszczędzania pieniędzy jest nasza obawa o przyszłość. Kolejno martwimy się o nasze problemy ze zdrowiem, przyszłość naszych dzieci i inwestycje na przyszłość.

Bezpieczne finanse seniora - jak czuć się bezpiecznie na emeryturze?

Polacy martwią się o swoje finanse na emeryturze. Jednym z powodów są zmiany w OFE. Skutkuje to tym, że coraz więcej osób myśli o tym by podjąć pracę w wielu emerytalnym.

Czym są odsetki?

Czym są odsetki? Definicja prawna mówi, że przede wszystkim wynagrodzeniem za korzystanie z kapitału. Dla mniej wtajemniczonych: istnieją dwa podstawowe rodzaje odsetek: odsetki ustawowe i odsetki umowne.

Nie tylko Polacy mają kłopot z drogim frankiem

W ostatnich dniach media żyły skokowym wzrostem kursu CHF, wynikającym z jego uwolnienia przez bank centralny Szwajcarii. Rzesze Polaków odczują skutki tej decyzji w swoich portfelach. Czy kredyty w tej walucie to wyłącznie nasza specjalność?

REKLAMA