REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pełnomocnictwo, Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak poradzić sobie ze szkodą ubezpieczeniową w leasingu?

Szkoda ubezpieczeniowa to skutek zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową. W przypadku zaistnienia jej na przedmiocie leasingu, zwrócone mogą być koszty jego odtworzenia do stanu, w jakim znajdował się w momencie powstania szkody. Ewentualnie, koszty zakupu przedmiotu zastępczego, który odpowiada cechami i wartością przedmiotowi uszkodzonemu.

Jak założyć gabinet stomatologiczny? – biznesplan

W planowaniu każdej działalności gospodarczej, również przy otwieraniu gabinetu stomatologicznego, niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, czy dotacje unijne biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia dokumentów.

Jak założyć gabinet stomatologiczny? – pozwolenia

Otwarcie gabinetu stomatologicznego związane jest ze spełnieniem przez przedsiębiorcę wielu wymogów prawnych i uzyskania odpowiednich pozwoleń. Jakich? Przeczytaj poradę eksperta.

Jak założyć gabinet stomatologiczny? – lokal

Gabinet powinien być przyjazny w swoim wyglądzie dla pacjentów a jednocześnie funkcjonalny dla pracowników. Metraż nie ma tu większego znaczenia, jeżeli w przemyślany sposób wykorzysta się każdy metr przeznaczonego pomieszczenia. Przeczytaj zalecenia eksperta dotyczące gabinetu stomatologicznego.

REKLAMA

Jak założyć gabinet stomatologiczny? – pomysł

Myśląc o założeniu gabinetu stomatologicznego należy przede wszystkim przyjrzeć się swoim możliwościom finansowym. Ekspert podpowiada dlaczego gabinet stomatologiczny to dobry sposób na własny biznes.

Czy można skanować i przechowywać kopie faktur w formacie PDF?

W przypadku, podatników, którzy wystawiają dużą ilość faktur pojawia się problem z przechowywaniem ich w postaci materialnej (papierowej). Wiąże się to z magazynowaniem ogromnych ilości dokumentów i dodatkowymi kosztami. Czy można skanować i przechowywać kopie faktur w formie elektronicznej? Przeczytaj poradę eksperta.

Jak przedsiębiorcy zarabiają na wyprzedażach?

Wyprzedaże, te zimowe czy też te, letnie potrafią niejednego kupującego przyprawić o zawrót głowy. Towary często są po przeceniane o 50% a nawet 70 i 80%. Zastanawiające jest to, czy taka obniżka cen opłaca się przedsiębiorcom i czy oni na tym tak naprawdę zarabiają?

Firmowe auto - z ABS-em czy bez?

Jak zawsze wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań w technice motoryzacyjnej posiada wśród kierowców firmowych i flotowców swoich gorących zwolenników, ale również całą masę przeciwników. Tak było między innymi w przypadku obowiązkowych zagłówków, tak samo było w przypadku wprowadzenia pasów bezpieczeństwa i tak samo jest w przypadku systemu ABS.

REKLAMA

Składka na ubezpieczenie zdrowotne w 2011 roku

243,39 zł - taka jest wysokość składki na ubezpieczenie zdrowotne przedsiębiorców w 2011 r.

Jak założyć żłobek i klub dziecięcy - pozwolenia

5 stycznia tego roku Sejm uchwalił ustawę o opiece nad dziećmi w wieku do lat trzech, która ma przynieść duże zmiany w działalności żłobków. Według jakich zasad będzie można założyć żłobek? Przeczytaj poradę eksperta.

Jak chronione jest know-how firmy?

Konkurencyjność przedsiębiorstw zależy w dużej mierze od jakości i sposobu wykorzystywania własnego know-how przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Nie trudno się więc domyślić jak ważna jest ochrona tej unikalnej wiedzy. Niestety pojęcie to nie jest powszechnie rozpoznawalne przez polskiego ustawodawcę. Czym zatem jest know-how z punktu widzenia polskiego prawa i w jaki sposób jest ono chronione?

Umorzenie należności z tytułu składek na Fundusz Pracy

Kiedy przedsiębiorca musi płacić podwójną składkę zdrowotną?

- Mam zarejestrowaną jedną działalność gospodarczą. Niedawno założyłam nową spółkę z córką, zatrudnioną dodatkowo na etacie. Ja płacę dwie składki zdrowotne, córka również. Łącznie musimy odprowadzać aż cztery składki - żali się pani Maria z Łodzi. W takiej sytuacji znajduje się niejeden polski przedsiębiorca. Problem opłacania kilku składek dotyka wielu osób, które oprócz etatu pracują na umowę zlecenie czy prowadzą działalność gospodarczą. Pomimo rozżalenia przepisy są nieugięte.

Działalność pozarolnicza – umowa zlecenia: zbieg tytułów do ubezpieczeń społecznych

Czym jest przedsiębiorstwo według kodeksu cywilnego?

Decydując się na prowadzenie działalności gospodarczej należy wziąć pod uwagę, czym będzie nasze przedsiębiorstwo według przepisów prawa. Przeczytaj poradę eksperta, aby poznać różne definicje odnoszące się do biznesu, którym zarządzasz.

Jakie zmiany czekają zamówenia publiczne?

W dniu 1 grudnia 2010 roku do Marszałka Sejmu został wniesiony projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych. Modyfikacja miałaby polegać na dodaniu punktu 1a do art. 24 obecnego brzmienia aktu prawnego. Objętościowo ta zmiana nie jest duża, lecz merytorycznie stanowi kolejną przesłankę do wykluczenia niesolidnej firmy z obrotu. Na czym ona polega i kiedy będzie miała zastosowanie?

Jak finansować nową firmę funduszami pożyczkowymi?

Banki niechętnie pożyczają pieniądze firmom w początkowej fazie rozwoju. Ma to związek z bardzo dużym ryzykiem. Wystarczy powiedzieć, że statystycznie 90% małych firm upada po pierwszym roku działalności. Jak może sobie poradzić zakładający działalność przedsiębiorca? Przeczytaj poradę eksperta.

Czy leasingiem można sfinansować rozpoczęcie działalności?

Właściciele nowo powstałych firm do niedawna nie mogli korzystać z dobrodziejstw leasingu. Obecnie w ofercie kilku działających w Polsce firm leasingowych można znaleźć propozycję dla osób rozpoczynających działalność.

Czy finansować działalność gospodarczą funduszami poręczeniowymi?

Najczęstszym sposobem zabezpieczenia niewielkich pożyczek udzielanych osobom prowadzącym biznes, wymaganym przez banki, SKOKi oraz fundusze pożyczkowe jest poręczenie. Pozornie jest to najwygodniejsze rozwiązanie, nie wiążące się – w przeciwieństwie do ustanowienia hipoteki w księdze wieczystej – z żadnymi kosztami.

Jaki płacisz podatek, taki dostaniesz kredyt

Czy wiesz, że to, w jaki sposób rozliczasz się z fiskusem ma spory wpływ na zdolność kredytową? Dlatego też, myśląc o zaciągnięciu kredytu, powinieneś zastanowić się nad sposobem rozliczania podatków. Szczególnie w przypadku osób fizycznych prowadzących własną firmę forma opodatkowania ma duży wpływ na możliwość uzyskania kredytu oraz na jego wielkość.

Jak duży był przyrost rozpoczętych w grudniu 2010 r. budów?

W grudniu spółdzielnie i deweloperzy prężnie wzięli się za nowe budowy. W 2010 roku ich dynamika zwiększyła się o ponad 42%. W zeszłym miesiącu pośrednicy uzyskali również o 21% więcej pozwoleń na budowę niż w grudniu 2009 roku. Niestety, do użytkowania oddali o 15% mniej mieszkań.

Jak będzie funkcjonować rejestracja spółki z o.o. przez internet?

Rejestracja spółki w ciągu 24 godzin ma na celu ułatwienie dotychczasowych wydłużonych proces zakładania firmy. Pojawia się jednak ryzyko nadużyć, ponieważ za pośrednictwem internetu będzie można zarejestrować spółkę z.o.o w KRS podając cudze dane osobowe. Jak wobec tego będzie funkcjonować rejestracja spółki z o.o. przez internet?

Zatrzymanie wadium przez zamawiającego

Problem zatrzymania wadium przez zamawiającego pojawia się, gdy wykonawca w odpowiedzi na wezwanie uzupełnia dokumenty, które zdaniem zamawiającego są niewłaściwe. W takiej sytuacji niektórzy zamawiający zatrzymują wadium wraz z odsetkami (na podstawie art. 46 ust. 4a Pzp). Jak poradzić sobie z taką sytuacją? Przeczytaj poradę eksperta.

Czy szkolenia BHP są od 1 stycznia 2011 r. zwolnione z VAT?

Zgodnie z przepisem art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a) ustawy o podatku od towarów i usług, w brzmieniu nadanym ustawą z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów usług, zwolnione od podatku są usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach oraz świadczenie usług i dostawa towarów ściśle z tymi usługami związane.

Nowe uprawnienia dla GIODO - nowelizacja ustawy

Kary za utrudnianie kontroli i niewykonanie decyzji oraz obowiązek odpowiedzi na wystąpienia i wnioski Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) to rozwiązania wprowadzone do ustawy o ochronie danych osobowych.

Od czego może ubezpieczyć się przedsiębiorca?

Każdy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą potrzebuje pewnej ochrony dla swojej firmy. Częstą formą zabezpieczenia, obok standardowych ubezpieczeń mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, są ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej pracodawcy oraz z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej.

Jak poprawnie wypełnić formularz rekrutacyjny na samozatrudnienie?

Mieszkańcy województwa mazowieckiego mają obecnie niebywałą szansę na podniesienie swoich kwalifikacji i zdobycie unijnej dotacji na założenie własnego biznesu. Wszystko, co muszą zrobić to złożyć poprawnie wypełniony formularz rekrutacyjny i wziąć udział w procesie selekcji. Najlepiej ocenieni kandydaci wezmą udział w cyklu szkoleń oraz będą mieli szansę skorzystać z pomocy finansowej nawet do 40 tys. złotych.

Jak założyć firmę dzięki unijnej dotacji?

Zwolnienie z pracy jest zawsze trudnym przeżyciem. Dlatego do osób zwolnionych lub zagrożonych zwolnieniem pomocną dłoń wyciąga Unia Europejska. W ramach projektu skierowanego do mieszkańców województwa mazowieckiego można dowiedzieć się jak założyć własny biznes i jak przezwyciężyć trudności związane z jego prowadzeniem. Dla najlepszych przewidziano także wsparcie finansowe, dzięki któremu będziemy mogli na przykład wyposażyć naszą firmę w niezbędny sprzęt i urządzenia. Wszystko, co trzeba zrobić to wziąć udział w rekrutacji. Warto się jednak pośpieszyć – przyjmowanie zgłoszeń trwa tylko do 14 lutego.

Jak zmieniły się składki ZUS w 2011 roku? - krok po kroku

Od 1 stycznia 2011 obowiązuje nowe minimalne wynagrodzenie za pracę. Wzrosło o 69zł w stosunku do roku 2010 i obecnie wynosi 1386zł brutto. Zmiana ta jest szczególnie istotna dla przedsiębiorcy, dla którego wzrosną składki, które należy odprowadzić do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Odpowiedzialność za nieusunięcie plakatów po zakończeniu kampanii wyborczej

W przepisach ordynacji wyborczej przewidziano dwa szczególne rodzaje odpowiedzialności za nieusunięcie w ustawowym terminie plakatów i haseł wyborczych, tudzież urządzeń ogłoszeniowych ustawionych w celu prowadzenia kampanii wyborczej.

Jaka jest rola doradcy w biznesie?

Podejmując istotne dla siebie decyzje życiowe czy zawodowe, bardzo często zasięgamy rady innych. Sugerujemy się czyjąś opinią usłyszaną na podobny temat; albo pytając wprost kogoś z bliższego czy dalszego otoczenia; albo i nie wprost, sugerując w pytaniu, że chodzi o problem dotyczący kogoś innego lub wręcz problem teoretyczny. Nawet, gdy nie czynimy tak zawsze, to chyba trudno o pomyłkę, jeśli powiem, że czynimy tak wszyscy. Takie zachowanie jest po prostu naturalne i ułatwia nam podejmowanie ważnych decyzji, nawet, jak ostatecznie pozostajemy przy swoim własnym zdaniu.

Jak rozwiązać umowę najmu lokalu? - krok po kroku

Prowadzenie działalności gospodarczej często związane jest z zawieraniem umowy najmu lokalu. Co zrobić, gdy lokal, na który się zdecydowaliśmy nie spełnia naszych oczekiwań? W jaki sposób możemy doprowadzić do rozwiązania stosunku najmu? Przeczytaj porady eksperta.

Czy zamówienie publiczne można podzielić na części?

Podział zamówienia publicznego na części jest dopuszczalny tylko w przewidzianych przez prawo sytuacjach. Powody gospodarcze, technologiczne czy związane ze zdolnością finansową zamawiającego stanowią jedynie niektóre z nich.

Jakie bariery napotyka sektor MŚP przy zamówieniach publicznych?

Sektor małych i średnich przedsiębiorców nie posiada żadnych preferencji w przystępowaniu do zamówień publicznych. Dodatkowo, obowiązujące przepisy stawiają przed nim szereg barier dostępowych. W jaki sposób firmy mogą sobie z nimi poradzić?

Kto uczestniczy w zamówieniu publicznym?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami w systemie zamówień publicznych uczestniczyć mogą różne podmioty. Będzie to więc każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej. Praktyka wprowadza jednak pewne ograniczenia. Kto więc faktycznie może być zamawiającym, a kto wykonawcą?

Czy zamówienia publiczne są przyjazne dla małych przedsiębiorców?


Ustawa Prawo zamówień publicznych statuuje zasadę równego traktowania wszystkich podmiotów na rynku. Czy oznacza to, że w praktyce zamówienia są przyjazne również dla małych firm?

Jak funkcjonuje system zamówień publicznych?

Przekazanie na rzecz organów administracji publicznej środków pieniężnych, które nie są ich własnością, wymaga funkcjonowania zabezpieczenia przed niewłaściwym ich wydatkowaniem. Rolę taką ma pełnić system zamówień publicznych. Jak funkcjonuje?

Czy zamówienia publiczne są dostępne dla innowacyjnych firm?

Współpraca zamawiającego z instytucjami odpowiedzialnymi za rozpoznawanie ofert oraz kierowanie się odpowiednim stosunkiem ceny do jakości – stosowanie tych zasad w zamówieniach publicznych pozwoli na korzystanie z nich firmom innowacyjnym. Co powinien zrobić zamawiający, aby wśród wykonawców mogli znaleźć się przedsiębiorcy drażający nowe rozwiązania?

Czy wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o zamówienie publiczne?

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o zamówienie publiczne w formie konsorcjum. Czym ono jest? Przeczytaj.

Wyższe składki na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne

W 2011 r. osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą opłacać składki na ubezpieczenia społeczne i na ubezpieczenie zdrowotne w kwocie wyższej o prawie 50 zł niż w roku 2010 r.

Prowadzenie działalności gospodarczej przez radnego

W Polsce każdej osobie zapewnia się swobodę podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej. Swoboda ta jednak napotyka na pewne ograniczenia wobec radnych rady powiatu. Radny musi o tym zawsze pamiętać.

Umowa w celu przygotowania zawodowego w rozumieniu ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych

Jak rozwinąć firmę w branży budowlanej?

Mimo trwającego kryzysu, rok 2010 obfitował w ważne wydarzenia dla branży budowlanej. Firmy należące do tego segmentu gospodarki podjęły wyzwania stawiane jej przez rynek. Większość przedsiębiorców zdecydowała postawić na bezpośrednią komunikację z klientami. Jakimi innymi sposobami można rozwijać firmę budowlaną?

Żłobek i klub dziecięcy - nowe zasady zakładania

Sejm przyjął 5 stycznia 2011 roku ustawę o opiece nad dziećmi do lat trzech. Tzw. ustawa żłobkowa wprowadza nowe rozwiązania dotyczące zasad zakładania i prowadzenia placówek, w których sprawowana jest opieka na dziećmi. Jakie odmienne uregulowania przyjął nasz ustawodawca?

Nowe zasady wydawania Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego EKUZ

Od 1 stycznia 2011 r. zmieniły się zasady wydawania Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego EKUZ. Najważniejsze zmiany dotyczą okresu ważności Karty wydawanej w związku z wyjazdem turystycznym.

Czy przedsiębiorca zapłaci odszkodowanie za agresywnego ochroniarza?

Pracownicy firm ochroniarskich nie mogą bezprawnie naruszać dóbr osobistych odwiedzających sklep klientów. Ofiary agresji ze strony ochrony mogą wystąpić o odszkodowanie do przedsiębiorcy, który jest właścicielem placówki.

Do kiedy przedsiębiorca musi przeprowadzić inwentaryzację?

Przedsiębiorca musi zakończyć inwentaryzację do 15 stycznia. W przypadku rozliczenia ujawnionych różnic termin upływa 25 marca.

Koszty żłobka będą kosztami uzyskania przychodu pracodawcy

Po przyjęciu przez Sejm ustawy o formach opieki nad dziećmi do lat trzech, tzw. ustawy żłobkowej, poniesione przez pracodawcę koszty utworzenia i funkcjonowania żłobka - w części nie finansowanej przez pracowników - zaliczane będą do kosztów uzyskania przychodu.

Jakie są przeszkody do udzielenia prawa ochronnego dla znaku towarowego?

Praw ochronnych nie uzyskają oznaczenia, które nie mogą być znakiem towarowym lub nie mają dostatecznych znamion odróżniających.

Jaką PKWiU stosować w 2011 roku?

Od 1 stycznia 2011 roku ustawy, których przedmiotem regulacji są podatki dochodowe, odsyłają do nowej klasyfikacji statystycznej z 2008 roku.

REKLAMA