REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Oszustwo, Konsument

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Tegoroczne święta mogą się okazać najskromniejsze od lat. Polacy szukają promocji

Rosnąca inflacja, wysokie ceny energii i ogrzewania, a także rosnące raty kredytów hipotecznych i ogólna niepewność gospodarcza mocno przekładają się na budżety gospodarstw domowych.

Powództwa grupowe na rzecz konsumentów - nowe przepisy w 2023 r.

Organizacje konsumenckie będą mogły wytaczać powództwa na rzecz grupy konsumentów przeciwko przedsiębiorcom stosującym nieuczciwe praktyki. Nowe przepisy mają wejść w życie 25 czerwca 2023 r.

Fałszywa strona systemu e-TOLL - jak nie dać się oszukać?

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) ostrzegają przed fałszywą stroną, której adres jest podobny do adresu rządowej strony etoll.gov.pl. Oszuści nakłaniają użytkowników do dokonania płatności za przejazd w e-TOLL i w ten sposób wyłudzają dane z kart płatniczych.

Nowa usługa w aplikacji mObywatel sposobem na kradzież tożsamości

Rząd pracuje nad przepisami, które mają zmniejszyć liczbę przestępstw z użyciem skradzionej tożsamości. W aplikacji mObywatel pojawi się nowa usługa.

REKLAMA

W listopadzie „inflacja odczuwalna” osiągnęła 26%

W listopadzie br. codzienne zakupy były droższe średnio o 25,8 proc. rdr - wynika z przekazanego PAP najnowszego "Indeksu cen w sklepach detalicznych". Zdrożały wszystkie z 12 analizowanych kategorii produktów, a ich średnie wzrosty znowu są dwucyfrowe.

Oczekiwania dotyczące obsługi klienta – szybkość obsługi to priorytet

W kontaktach z działami obsługi klienta Polacy przede wszystkim oczekują szybkości i efektywności działania. W tym kontekście trudno się dziwić, że kiedy kontaktujemy się z działem obsługi najbardziej irytują nas rzeczy, które wydłużają czas załatwienia naszej sprawy, jak długie oczekiwanie na kontakt z konsultantem, liczne przełączanie pomiędzy różnymi osobami oraz łączenie z automatem.

Jak postępować z żywymi rybami przeznaczonymi do sprzedaży?

Główny Lekarz Weterynarii wydał zalecenia w postępowaniu z żywymi rybami przeznaczonymi do sprzedaży detalicznej.

Jak zatrzymać klienta? Pomoże sztuczna inteligencja

W obliczu kryzysu gospodarczego firmy zmieniają swoje priorytety. Nieograniczony wzrost i pozyskiwanie nowych klientów nie są już kluczowe. Bardziej istotne staje się skoncentrowanie uwagi i działań na utrzymaniu przy sobie obecnych klientów.

REKLAMA

Jak rozpoznać fałszywą reklamę w Google?

KNF ostrzega przed fałszywymi reklamami w Google. Jak rozpoznać fałszywą od właściwej?

Oszustwo "na wypadek drogowy" - poszkodowana seniorka

Stołeczni kryminalni zatrzymali trzech mężczyzn, którzy oszukali starszą kobietę "na wypadek drogowy". Podczas zatrzymania funkcjonariusze zabezpieczyli 24 tys. zł, 180 dolarów, 200 euro, 2,5 tys. koron szwedzkich, dwie obrączki i łańcuszek.

Jak mądrze korzystać z odroczonych płatności?

Bez konieczności wypatrywania wypłaty na koncie, od ręki, w kilka chwil, w większości dużych e-sklepów możesz zrobić zakupy, korzystając z opcji odroczonej płatności. Proste? Bardzo. Korzystne? Zdecydowanie tak, pod warunkiem, że zostaną uregulowane na czas.

Jak oszuści kradną pieniądze w sieci?

Jak oszuści kradną pieniądze w sieci? Podszywanie się pod pracowników instytucji, fałszywe SMS-y, e-maile, linki do płatności, czy namawianie do instalowania aplikacji. Uważaj! Oszuści nie muszą kraść portfela. Wystarczy, że ukradną Twoje dane.

Większa świadomość, ale mniej pieniędzy na produkty „eko” [RAPORT]

Od czasów galopującej inflacji bycie odpowiedzialnym i świadomym konsumentem stało się naprawdę trudne. Ale mimo wszystko robimy w tym kierunku wiele.

Poczuj magię praw konsumenta

Poczuj magię praw konsumenta – to hasło przedświątecznej kampanii Europejskiego Centrum Konsumenckiego. ECK wskazuje na najczęstsze problemy konsumentów związane ze świątecznymi zakupami i podróżami.

Pomimo oszustwa, podatki trzeba płacić

Oszustwo VAT. Spółka, która została oszukana przez osobę podszywającą się pod jej kontrahenta i w efekcie straciła towary wysłane z odroczoną płatnością, będzie musiała wykazać przychód z tytułu ich sprzedaży, do czasu aż nie udowodni, że padła ofiarą oszustwa. W konsekwencji firma jest pozbawiona i towarów, i pieniędzy a dodatkowo jest zobowiązana zapłacić podatek od de facto nie zaistniałego dochodu. Takie wnioski płyną z jednego z ostatnich stanowisk fiskusa wyrażonego w interpretacji z dnia 2022-08-18 nr 0111-KDIB1-3.4010.344.2022.4.JKU.

Spadek inflacji wskutek m.in. niższych cen paliw i wyhamowania tempa wzrostu cen żywności

Do pierwszego od roku spadku inflacji przyczyniły się m.in. niższe ceny paliw i wyhamowanie tempa wzrostu cen żywności - podali w środowym komentarzu analitycy PKO Banku Polskiego, odnosząc się do danych GUS. Dodali, że na koniec roku CPI spadnie do poziomów jednocyfrowych.

Ekspert o danych GUS: konsumpcja prywatna "praktycznie otarła się o stagnację"

W końcówce roku i na początku 2023 dynamika PKB będzie się obniżać, odzwierciedlając recesję w sektorze konsumenta; konsumpcja prywatna "praktycznie otarła się o stagnację" - wskazało w środę PKO BP komentując dane GUS. Jak dodano, struktura PKB staje się mniej inflacjogenna.

Policja ostrzega przed oszustwami przy zakupie węgla

Jak informuje Policja przestępcy za nową metodę oszustwa obrali sobie węgiel. Jakie to działania? Co zrobić, by nie dać się oszukać?

Większość fast foodów ze spadkiem liczby wizyt

Zmiana nawyków konsumenckich i inflacja wpływa na ruch w fast foodach. Sieci zanotowały dwucyfrowe spadki.

Inflacja pogorszyła dobrobyt finansowy Polaków [RAPORT]

Z raportu Intrum wynika, iż skutki inflacji odczuwa już 9 na 10 (87%) osób w Polsce. Z kolei 7 na 10 (71%) przyznaje wprost, że obniżyła ona ich dobrobyt finansowy, definiowany m.in., jako zdolność do płacenia rachunków na czas i możliwość odkładania gotówki na „czarną godzinę”.

Inflacja obniżyła poziom ekonomiczny większości konsumentów

Inflacja a kondycja finansowa konsumentów w Polsce pod koniec 2022 r. Nie widać optymizmu. Wzrost cen wpływa negatywnie na finanse aż 87% osób w naszym kraju, ale nie tylko na nie. Koszty życia, które rosną szybciej niż nasze pensje, źle wpływają na ogólne samopoczucie Polaków (70%).

Wyłudzenia dotacji dla firm podczas pandemii - CBA i policja zatrzymały 5 osób

Centralne Biuro Antykorupcyjne i policja zatrzymały pięć osób, które miały wyłudzić środki z pomocy dla firm podczas pandemii - dowiedziała się PAP. Kupili 30 firm i fałszując dokumentację uzyskali nienależne dotacje z rządowych tarcz antykryzysowych.

Świąteczny wzrost zainteresowania pożyczkami - wydajemy nie tylko na prezenty

Grudzień i nadchodzący okres świąteczny to czas zwiększonych wydatków dla konsumentów. „Zdecydowanie rośnie w tym czasie również zainteresowanie produktami pożyczkowymi. Tym bardziej, że banki bardzo ostrożnie podchodzą do udzielania kredytów w ostatnich miesiącach roku i nic nie wskazuje, by planowały poluźniać tę politykę.

Dzień bez Długów 2022 - czy inflacja zmusza do zadłużenia się?

Dziś, 17 listopada obchodzimy Dzień bez Długów. „Święto” ma przypominać o tym, jak ważne jest racjonalne zarządzanie budżetem domowym. Jednak w obliczu rzeczywistości, z którą wszyscy musimy się zmagać, praktykowanie takiego podejścia jest bardzo trudne.

Uczciwość finansowa - czym jest i co o niej sądzimy?

Dla większości tak, ale nie dla wszystkich Polaków oddawanie pożyczonych pieniędzy jest obowiązkiem moralnym – wynika z najnowszych badań Związku Przedsiębiorstw Finansowych. Obecnie tak twierdzi 91% badanych. Jeszcze sześć lat temu zdanie to podzielało 97% Polaków.

Europejski akt o dostępności (EAA) - czym jest i kogo dotyczy?

Europejski Akt o Dostępności (EAA) to dokument wskazujący wymogi dostępności wybranych produktów i usług. Co oznacza dla konsumentów?

Prawo komunikacji elektronicznej - projekt przyjęty przez rząd

Możliwość otrzymania przez abonentów prepaid zwrotu pozostałych na koncie środków z doładowań w przypadku wygaśnięcia ważności konta - to jedna ze zmian wprowadzanych przez projekt ustawy Prawo komunikacji elektronicznej, który we wtorek przyjęła Rada Ministrów.

Oszustwo na BLIK - na co uważać?

Oszustwo metodą "na BLIK-a" polega na wyłudzeniu kodu do płatności w celu szybkiej realizacji transakcji z jego użyciem.

Black Friday 2022. Jak nie dać się nabrać na „sztuczne” promocje?

Do Black Friday podejść z rozsądkiem. Tym bardziej, że czeka nas kilka tygodni promocji. W ostatnich latach „Czarny Piątek” rozciągnął się na „Black Week”, a niektóre marki ogłosiły nawet „Black Month”. Niebawem czeka nas również „Cyber Monday”.

Stanowisko ZPP do projektu ustawy o działalności lombardowej

ZPP nie zgadza się ze stanem prawnym w kwestii pożyczek lombardowych, ze względu na zbyt szeroki krąg podmiotów, które mogą ich udzielać.

Uszkodzenie towaru w sklepie - czy klient musi zapłacić?

Chyba każdemu z nas zdarzyło się w sklepie zauważyć jakiś rozbity słoik z jedzeniem lub inny zniszczony produkt. Czasem wystarczy chwila nieuwagi nad dzieckiem, czy zwykły ścisk ludzi między sklepowymi regałami aby doszło do uszkodzenia towaru. Gdy przydarzy nam się taka sytuacja, to czy musimy za ten towar zapłacić?

Nowelizacja ustawy o prawach konsumenta z podpisem Prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelę ustawy o prawach konsumenta - poinformowało w czwartek Biuro Prasowe Kancelarii Prezydenta RP. Przepisy wydłużają m.in. z 2 do 6 lat okres dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi.

Butelki plastikowe z kaucją już w przyszłym roku?

Butelki plastikowe z kaucją popiera ponad 90 proc. Polek i Polaków. Czy zwrócimy butelkę w każdym sklepie bez paragonu?

Darmowe muzea - listopad 2022 r.

W 2022 r. akcja "Darmowy listopad" odbywa się w jedenastu rezydencjach królewskich. Jakie muzea można odwiedzić bezpłatnie?

Co zrobić gdy ktoś wziął kredyt na nieswoje dane? Sposoby obrony

Według raportu o infoDOK wydanego przez Związek Banków Polskich, w drugim kwartale 2022 roku zablokowano 1,8 tys. prób wyłudzeń kredytów na łączną kwotę 54,4 mln zł. Jednocześnie zastrzeżono ponad 37 tys. skradzionych lub zgubionych dokumentów tożsamości.

Raport: w najbliższym roku 76 proc. średnich i dużych firm w Polsce chce podnosić ceny

76 proc. średnich i dużych firm w Polsce chce w najbliższych 12 miesiącach podnosić ceny swoich produktów - wskazano w raporcie firmy Grant Thornton. Największy wzrost odsetka firm planujących podwyżki jest w Irlandii, Grecji i Szwecji - podano.

Uregulowanie działalności windykacyjnej – projekt MS

Nie kwestionując potrzeby i zasadności uregulowania rynku windykacyjnego, należy wskazać, że proponowany przez Ministerstwo Sprawiedliwości projekt ustawy o działalności windykacyjnej i zawodzie windykatora nie może być oceniony jednoznacznie.

Zmiany w prawach konsumenta

Sejmowa Komisja Gospodarki i Rozwoju gospodarki przyjęła 6 października 2022 r. poprawki PiS do nowelizacji ustawy o prawach konsumenta, m.in. znoszącą odpowiedzialność przedsiębiorcy za brak zgodności towaru z umową, jeżeli konsument najpóźniej w chwili zawarcia umowy został o tym poinformowany i to zaakceptował.

Resort klimatu przestrzega przed fałszywymi mailami ws. dodatku węglowego

"Uwaga na fałszywe maile ws. dodatku węglowego. Do obywateli trafia korespondencja niebędąca komunikacją administracji publicznej. Oszuści wykorzystują sytuację do kradzieży danych osobowych i pieniędzy" - przekazało ministerstwo na Twitterze.

Limit płatności gotówką (przedsiębiorcy, konsumenci) – zmiany od 2024 roku

Od 2024 roku zmniejszy się (z 15 tys. zł do 8 tys. zł) limit płatności gotówkowych dla przedsiębiorców i zostanie wprowadzony limit (do 20 tys. zł) płatności gotówkowych dla konsumentów (w transakcjach z przedsiębiorcami). Powyżej tych limitów trzeba będzie dokonywać płatności bezgotówkowych za pośrednictwem rachunków płatniczych. Pierwotnie zmiany te miały wejść w życie od początku 2023 roku ale przedłużono termin ich wejścia w życie o rok.

Usługi „kup teraz – zapłać później” coraz popularniejsze

Kiedy usługi pay-later pojawiły się na rynku, były w dużej mierze wykorzystywane do jednorazowych, uznaniowych zakupów, takich jak bilety na koncerty czy wysokiej klasy odzież. Jednak wraz z rosnącą inflacją konsumenci coraz częściej sięgają po nie, aby sfinansować coś bardziej przyziemnego i niezbędnego.

Uwaga na oszustwa z wizerunkiem Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości

Cyberprzestępcy wykorzystują nowy sposób, który polega na rozsyłaniu e-maili z wizerunkiem Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, a także Policji.

Cieplo.gov.pl, czyli rządowa porównywarka cen węgla

26 września 2022 r. rusza możliwość rejestracji przedsiębiorców w rządowej porównywarce cen węgla - cieplo.gov.pl. Nowy serwis ma połączyć konsumentów i sprzedawców ułatwiając zakup surowca.

Grzybobranie - bezpieczeństwo, pierwsza pomoc

O najważniejszych zasadach grzybobrania przypomina Główny Inspektor Sanitarny. Kto powinien unikać grzybów? Jak zapewnić sobie pomoc lekarską w przypadku zatrucia?

Jak zmienić sprzedawcę prądu elektrycznego?

Na decyzję o zmianie sprzedawcy wpływa kilka istotnych czynników, m.in.: stopień świadomości klientów i ich motywacja do zmiany, a także sama łatwość dokonania takiej zmiany (brak skomplikowanych procedur) oraz dostępność konkurencyjnych ofert na rynku.

Nowe postępowanie z udziałem konsumentów i inne zmiany

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, która ma uprościć procedurę cywilną i zwiększyć ochronę konsumentów.

Wakacyjna reklamacja - jak egzekwować swoje prawa?

Jak napisać reklamację? Co mi przysługuje w konkretnej sytuacji? Europejskie Centrum Konsumenckie w ramach kampanii „Akcja! #Wakacyjna reklamacja” – zachęca do egzekwowania swoich praw!

Wanienki dla dzieci - jakie nieprawidłowości?

Inspekcja Handlowa skontrolowała artykuły do kąpieli. W co czwartej wanience dla dzieci wykryto nieprawidłowości.

14 emerytura - ZUS ostrzega przed oszustwami

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, iż będzie wypłacał czternastą emeryturę bez wniosku. Jednocześnie ostrzega przed pseudousługami „na pracownika ZUS”.

Złodziej czy oszust? Kupujący celowo nie zeskanował produktu na kasie samoobsługowej

Mężczyzna na droższych perfumach kosztujących 139,99 zł przykleił kod kreskowy tańszych perfum za 12,99 zł i skasował je na kasie samoobsługowej. W ten sposób chciał “zaoszczędzić” 127 zł. Złodziej czy oszust?

REKLAMA