Wyniki badania przeprowadzonego przez agencję VMG PR we współpracy z ośrodkiem badawczym SW Research pokazują, że Polacy bardzo świadomie podejmują decyzje dotyczące planów urlopowych. Niski procent ankietowanych, którzy czerpią inspiracje na podstawie opinii na portalach podróżniczych lub korzystają z pomocy biur podróży pokazuje bardzo wyraźny trend - chcemy podejmować indywidualne decyzje, które odpowiadają naszym potrzebom. Jednocześnie, przedkładamy jakość rekomendacji nad ich liczbę. Coraz rzadziej ufamy anonimowym opiniom, a kluczowe okazują się polecenia bliskich znajomych.
Konkurs na stanowiska kierownicze wykorzystywany jest w: przedsiębiorstwach państwowych, niektórych przedsiębiorstwach publicznych, spółkach powstałych w wyniku komercjalizacji, oświacie, instytutach badawczych, instytucjach kultury, służbie zdrowia, służbie cywilnej oraz zespolonej administracji wojewódzkiej. Tak szeroki zakres zastosowania procedury konkursowej jest konsekwencją szeregu zalet, jakie przypisuje się tej metodzie obsadzania stanowisk kierowniczych
Część samorządowców na czas sprawowania funkcji korzysta z urlopu bezpłatnego w miejscu, w którym wcześniej pracowali. Z reguły udzielenie takiego urlopu zależy od woli pracodawcy, ale czasem jest obligatoryjne. Po tym, jak przestaną być samorządowcami, mają prawo wrócić do poprzedniego pracodawcy, ale pod pewnymi warunkami i nie zawsze na to samo stanowisko.
Budowanie wizerunku miejsca, to działanie, którego efekty mierzalne są dopiero w wieloletniej perspektywie czasowej. Pomimo tego, trend promocyjny nabiera siły, a na działania tego typu władze lokalne przeznaczają coraz większe środki budżetowe. W jaki sposób zadbać o to, aby zostały one wykorzystane mądrze?
Blog, serwisy społecznościowe, korespondencja elektroniczna, marketing wirusowy, fora internetowe to nowe i obiecujące narzędzia do prowadzenia kampanii wyborczej za pośrednictwem mediów, których zastosowanie każdy kandydujący w wyborach polityk powinien rozważyć – uważa dr Sergiusz Trzeciak, konsultant polityczny i ekspert z dziedziny marketingu politycznego, autor najnowszej publikacji „Drzewo kampanii wyborczej”.