REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Internet, Konsument

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zniesławienie w Internecie - jak dochodzić swoich praw?

Kiedy możemy mówić o zniesławieniu w Internecie? Gdzie można zgłosić takie przestępstwo i jak dochodzić swoich praw?

Zmiany w prawach konsumenta

Sejmowa Komisja Gospodarki i Rozwoju gospodarki przyjęła 6 października 2022 r. poprawki PiS do nowelizacji ustawy o prawach konsumenta, m.in. znoszącą odpowiedzialność przedsiębiorcy za brak zgodności towaru z umową, jeżeli konsument najpóźniej w chwili zawarcia umowy został o tym poinformowany i to zaakceptował.

Rząd chce wprowadzić nową ochronę dzieci i młodzieży przed pornografią w Internecie

Projekt ustawy o ochronie małoletnich przed dostępem do treści nieodpowiednich w internecie zobowiązuje dostawców Internetu do wprowadzenia mechanizmów umożliwiających m.in. kontrolę rodzicielką.

Fuzja na startupowym szczycie. WhitePress® i Senuto łączą siły

WhitePress® i Senuto. Założony blisko dekadę temu polski startup, WhitePress stał się na przestrzeni lat wiodącą platformą content marketingową w Europie. We wrześniu spółka świętowała wejście z usługą na 27. i jednocześnie jeden z największych rynków na świecie – Brazylię. Z kolei dzisiaj ogłasza połączenie sił z Senuto, technologicznym liderem wśród platform SEO, w którego fundusze przez ostatnie kilka lat zainwestowały ponad 8 mln zł. Cel transakcji? Dla firmy WhitePress, którą w 2021 przejęła w całości globalna spółka AdTech RTB House – wdrożenie zaawansowanych technologii opartych o Big Data i AI i wzmocnienie oferty kierowanej za granicę. Dla Senuto – szybka ekspansja i rozwój na przetartym zagranicznym szlaku. O szczegółach nowej współpracy mówią założyciele MarTechów – Paweł Strykowski i Damian Sałkowski.

REKLAMA

Doradca internetowy – zakres obowiązków nowej specjalizacji biznesowej

W 2022 r. z usług 1000 doradców internetowych skorzystało ponad 3,3 tysiąca przedsiębiorców sektora MŚP.

Limit płatności gotówką (przedsiębiorcy, konsumenci) – zmiany od 2024 roku

Od 2024 roku zmniejszy się (z 15 tys. zł do 8 tys. zł) limit płatności gotówkowych dla przedsiębiorców i zostanie wprowadzony limit (do 20 tys. zł) płatności gotówkowych dla konsumentów (w transakcjach z przedsiębiorcami). Powyżej tych limitów trzeba będzie dokonywać płatności bezgotówkowych za pośrednictwem rachunków płatniczych. Pierwotnie zmiany te miały wejść w życie od początku 2023 roku ale przedłużono termin ich wejścia w życie o rok.

Usługi „kup teraz – zapłać później” coraz popularniejsze

Kiedy usługi pay-later pojawiły się na rynku, były w dużej mierze wykorzystywane do jednorazowych, uznaniowych zakupów, takich jak bilety na koncerty czy wysokiej klasy odzież. Jednak wraz z rosnącą inflacją konsumenci coraz częściej sięgają po nie, aby sfinansować coś bardziej przyziemnego i niezbędnego.

Cieplo.gov.pl, czyli rządowa porównywarka cen węgla

26 września 2022 r. rusza możliwość rejestracji przedsiębiorców w rządowej porównywarce cen węgla - cieplo.gov.pl. Nowy serwis ma połączyć konsumentów i sprzedawców ułatwiając zakup surowca.

REKLAMA

Grzybobranie - bezpieczeństwo, pierwsza pomoc

O najważniejszych zasadach grzybobrania przypomina Główny Inspektor Sanitarny. Kto powinien unikać grzybów? Jak zapewnić sobie pomoc lekarską w przypadku zatrucia?

3 mln gospodarstw domowych wciąż bez szybkiego Internetu

Polacy najchętniej kupują usługi u małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych. Ich udział w rynku stacjonarnych usług dostępu do Internetu nieustannie rośnie i na koniec 2021 r. osiągnął rekordowe 38%. W czasie pandemii, w latach 2020-2021, na 900 tys. sprzedanych usług aż 530 tys. (59%) stanowiły te oferowane przez mniejszych dostawców.

Trendy SEO 2022

Jakie trendy w SEO dominują w 2022 roku? Branża SEO wykonuje właśnie big step w kierunku... użytkownika. I choć dla jednostki ten krok może być dzisiaj jeszcze niepozorny i niezauważalny, to w obszarze SEO wywołał niemałe zamieszanie i często gruntowne transformacje w strategiach na ten rok. Zmiany nie skupiają się już tylko na podnoszeniu wartości strony w myśl „zapunktowania” u robotów Google. Idziemy o krok dalej. Punktem wyjścia jest dzisiaj użytkownik, jego wrażenia, intencja, potrzeby oraz ich kontekst. Dlatego, gdy WhitePress na konferencji SEO & Content Camp organizowanej w połowie roku zapytał specjalistów o kluczowe elementy na kolejne 5 lat, wskazywali oni przede wszystkim na trzy z nich: smart content, smart link building i oczywiście – AI. To co łączyło odpowiedzi to m.in. aspekt behawioralny tych działań. Jak się zmienia branża SEO w tym obszarze i na jakie jeszcze elementy zwrócili uwagę specjaliści?

Jak zmienić sprzedawcę prądu elektrycznego?

Na decyzję o zmianie sprzedawcy wpływa kilka istotnych czynników, m.in.: stopień świadomości klientów i ich motywacja do zmiany, a także sama łatwość dokonania takiej zmiany (brak skomplikowanych procedur) oraz dostępność konkurencyjnych ofert na rynku.

NSA: Czy sklep monopolowy może sprzedawać przez Internet? [Przełomowy wyrok]

Firm nie może stracić koncesji za sprzedaży alkoholu ze stacjonarnego punktu np. przez stronę w sieci.

Nowe postępowanie z udziałem konsumentów i inne zmiany

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, która ma uprościć procedurę cywilną i zwiększyć ochronę konsumentów.

Życie bez „ciasteczek” (cookies) i zmiana polityki prywatności w internecie - skutki dla reklamodawców

Nadchodzące lata będą przełomowe jeśli chodzi o wykorzystywanie najszerszych baz danych osobowych w marketingu. Do tej pory branża marketingowa była rozpieszczana praktycznie nieograniczonym dostępem do nich. Aż 41% marketerów uważa, że największym wyzwaniem w 2021 roku była dbałość o wysokiej jakości dane do targetowania i analizy. Aktualnie giganci tacy jak Apple, Facebook czy Google bardzo mocno zaostrzają politykę prywatności. Reklamodawcy już poszukują nowych rozwiązań, dzięki którym kampanie w internecie – bardziej anonimowym i udostępniającym ograniczoną ilość wrażliwych danych – wciąż będą skuteczne. Jak wpłynie to na branżę oraz klientów?

Wakacyjna reklamacja - jak egzekwować swoje prawa?

Jak napisać reklamację? Co mi przysługuje w konkretnej sytuacji? Europejskie Centrum Konsumenckie w ramach kampanii „Akcja! #Wakacyjna reklamacja” – zachęca do egzekwowania swoich praw!

Jak obliczyć wynagrodzenie za urlop, jeżeli w związku z pracą zdalną pracownik otrzymuje ryczałt za internet i zużycie prądu

Część naszych pracowników pracuje zdalnie ze swoich mieszkań/domów. Z tego powodu przyznaliśmy im dodatkowo ryczałt za internet i prąd rekompensujący ponoszone przez nich w związku ze zdalną pracą wydatki na energię elektryczną i dostęp do internetu. Czy należności te powinny być wliczane do podstawy wynagrodzenia za urlop wypoczynkowy? - pyta Czytelnik z Radomia.

Wanienki dla dzieci - jakie nieprawidłowości?

Inspekcja Handlowa skontrolowała artykuły do kąpieli. W co czwartej wanience dla dzieci wykryto nieprawidłowości.

Internet Rzeczy. Rewolucja, która w Polsce jest nowością

Przedmioty połączone cyfrowo. Internet Rzeczy to technologia, od której w biznesie nie ma już odwrotu. Skoro tak, to dlaczego zaledwie 29 proc. firm w UE wykorzystuje IoT? Polska nie zaskakuje — znajdujemy się w ogonie wspólnoty. Nowe dane Eurostatu pokazują, jak wygląda wykorzystanie tej technologii w UE.

Jakie sklepy obejmie system kaucyjny?

Na jakim etapie obecnie są prace nad projektem ustawy, mającej wdrożyć system kaucyjny w Polsce? Czy zwiększy się powierzchnia sklepów, które będą zobowiązane do odbierania opakowań od klientów?

Trwają prace nad ustawą o działalności lombardów

Celem prac nad ustawą tzw. lombardową jest wzmocnienie monitoringu nad rynkiem lombardów oraz zwiększenie ochrony dla klientów.

Wakacje kredytowe - 300 skarg do UOKiK na banki. Jednym wnioskiem można zawiesić spłatę 8 rat kredytowych

Do UOKiK wpłynęło już około 300 skarg na zachowania banków w sprawie wakacji kredytowych - poinformował 1 sierpnia 2022 r. prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny.

Nowe postępowanie odrębne z udziałem konsumentów

Rząd pracuje nad przepisami, które m.in. mają wprowadzić do Kodeksu postępowania cywilnego postępowanie odrębne z udziałem konsumentów. Na czym polegają planowane zmiany?

Opłata za opakowania z tworzywa sztucznego w 2023 r. - projekt

Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało projekt dotyczący stawek za opakowania z tworzywa sztucznego. Nowe przepisy mają wejść w życie z dniem 1 stycznia 2023 r.

Nowelizacja prawa konsumenckiego a działalność przedsiębiorców

Czy nowelizacja prawa konsumenckiego wpłynie na działalność przedsiębiorców? Na jakie zmiany warto się przygotować?

Unijny Omnibus - wysokie kary na razie nie w Polsce?

28 maja weszła w życie unijna dyrektywa, tzw. Omnibus, na nowo regulująca wiele obszarów e-commerce oraz wzmacniająca pozycję konsumentów wobec e-sklepów. Spośród nowych regulacji, na uwagę zasługuje unormowanie zasad publikowania opinii o sklepach internetowych. Jakie obowiązują teraz zasady? De facto nie można już kupować opinii, co nie ukrywajmy zdarzało się nagminnie. Trzeba będzie też szczegółowo informować o cenach produktów objętych promocją. Za łamanie zasad grożą surowe kary: 2 miliony złotych albo 10% dochodów. Prawo obowiązuje zgodnie z przepisami unijnymi ale w Polsce na razie nie ma instytucji, która może jego stosowanie kontrolować i nakładać kary. W naszym kraju nie dostosowano bowiem prawodawstwa. Nowe przepisy analizuje mec. Robert Szczepanek z kancelarii prawnej Causa Finita.

Omnibus na straży uczciwości opinii konsumenckich - czyli koniec z fake reviews

Omnibus to potoczna nazwa unijnej dyrektywy, którą powinni znać wszyscy prowadzący działalność handlową, a zwłaszcza sprzedający online. Dyrektywa wprowadzi sporo pozytywnego zamieszania. Jej implementacja na poziomie krajowym m.in. podejmie walkę z tzw. fake reviews, czyli fałszywymi opiniami (rekomendacjami) konsumenckimi.

Deweloperski Fundusz Gwarancyjny a pozycja konsumentów

Pozycja prawna i ekonomiczna konsumentów w sporach z deweloperami została wzmocniona, dzięki uruchomieniu Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego - oceniają: prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego Małgorzata Ślepowrońska oraz szef Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta Tomasz Chróstny.

Bagaż nie doleciał lub został uszkodzony?

W związku z problemami na europejskich lotniskach tj. Londyn-Heathrow, Europejskie Centrum Konsumenckie i UOKiK wskazują, jak postępować, gdy po przylocie okaże się, że nasz bagaż nie doleciał lub został uszkodzony. Zapoznaj się z poradami i pamiętaj o terminowej reklamacji.

Wyprzedaże, pokazy handlowe, zakupy internetowe - co się zmieni?

Projekt ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw został przyjęty przez rząd. Nowe przepisy mają na celu m.in. wyeliminowanie nieprawidłowości podczas wyprzedaży.

Porady urlopowe dla konsumentów

Europejskie Centrum Konsumenckie i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ramach wspólnej akcji #NaUrlopie - radzą, jak sprostać wakacyjnym problemom w podróży.

Kiedy twórca powinien pamiętać o wpisie do rejestru KRRiT?

Twórcy zarabiający na YouTubie czy TikToku muszą pamiętać o obowiązkowym wpisie do rejestru KRRiT. Za niedopełnienie grożą kary.

Nieuczciwe promocje, fałszywe opinie. Co zmienią unijne przepisy?

Unijna dyrektywa Omnibus ma ukrócić nieuczciwe promocje. Konsumenci będą też chronieni przed fałszywymi opiniami o produktach i usługach.

Zakup drewna w Lasach Państwowych - ułatwienia dla konsumentów

Lokalni mieszkańcy mają pierwszeństwo w kupnie drewna najniżej jakości w Lasach Państwowych. Nowe wytyczne Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych stanowią reakcję na wzrost cen energii oraz materiałów opałowych.

Sklep internetowy - jak wybrać wiarygodny?

W praktyce 98% sklepów internetowych szanuje uprawnienia konsumentów i z zasady uwzględnia reklamacje. Pozostałe 2% to jednak przysłowiowe „czarne owce”. Na co warto zwracócić uwagę podczas zakupów?

Dyrektywa Omnibus od 28 maja 2022 r. Jakie prawa zyskają konsumenci?

Od 28 maja 2022 r. zacznie obowiązywać unijna dyrektywa Omnibus, której celem jest zwiększenie ochrony praw konsumentów w handlu internetowym. Polska wersja tej ustawy na razie jest w powijakach, nie zdejmuje to jednak z polskich przedsiębiorców obowiązku podporządkowania się prawu UE. Niestety dostosowanie e-sklepów do nowych regulacji może kosztować - w zależności od sytuacji wyjściowej i rozmiaru sklepu może to być od tysiąca do nawet ponad 10 tys. zł.

Co zrobić ze starym sprzętem elektrycznym i elektronicznym?

Stary sprzęt elektryczny i elektroniczny nie może zostać wyrzucony do śmieci razem z innymi odpadami. Za ich wyrzucenie do nieodpowiedniego miejsca grożą wysokie kary. Nawet do 5 tys. zł. Co zatem z nim zrobić?

Makijaż permanentny lub tatuaż z odpowiednim tuszem - radzi GIS

Główny Inspektorat Sanitarny przypomina, iż wymagania dla tuszy do tatuażu i makijażu permanentnego zostały określone w rozporządzeniu Komisji Europejskiej.

Dyrektywa Omnibus - kiedy nowe przepisy?

Unijna dyrektywa Omnibus powinna zacząć obowiązywać od 28 maja 2022 r. Co to oznacza dla konsumentów i przedsiębiorców?

Upadłość konsumencka

Upadłość konsumencka jest postępowaniem sądowym przewidzianym dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej , które stały się niewypłacalne.

TSUE oddalił wniesioną przez Polskę skargę dotyczącą dyrektywy w sprawie prawa autorskiego

Trybunał Sprawiedliwości UE oddalił skargę wniesioną przez Polskę na art. 17 dyrektywy w sprawie prawa autorskiego i praw pokrewnych na jednolitym rynku cyfrowym, w której argumentowała, że przepis ten narusza wolność wypowiedzi i informacji

Kantar: w kwietniu pogorszenie nastrojów konsumenckich

W kwietniu Kantar Consumer Index, czyli wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł o 4,6 pkt. i wyniósł minus 33,9 pkt. Spadła również ocena sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, o 5,2 pkt. - do poziomu minus 27,9 pkt

Nowe usługi online przed ślubem i po rozwodzie

Nowe e-usługi dla obywateli mają dotyczyć m.in. złożenia oświadczenia o powrocie do nazwiska noszonego przed ślubem czy zapewnień o braku okoliczności uniemożliwiających zawarcie związku małżeńskiego.

Wakacyjne podróże - jak nie stracić pieniędzy?

Jak sprawdzić czy biuro podróży działa legalnie? Na co zwrócić uwagę w umowie? Turystyczny Fundusz Gwarancyjny przypomina jak nie stracić swoich pieniędzy.

Roaming w UE - nowe (przekształcone) unijne rozporządzenie roamingowe od 1 lipca 2022 r.

Urząd Komunikacji Elektronicznej informuje, że 13 kwietnia 2022 r. opublikowano w Dzienniku Urzędowym UE tekst przekształconego rozporządzenia roamingowego - Rozporządzenie PE i Rady UE 2022/612 z dnia 06.04.2022 r. w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii. Znowelizowane przepisy wchodzą w życie 1 lipca 2022 r.

Ekonomiści prognozują długotrwały spadek popytu na niektóre dobra konsumpcyjne. Wydatki na dobra trwałe mogą być odkładane

Czynniki ekonomiczne i polityczne – dwucyfrowa inflacja, wzrost stóp procentowych, wysokie ceny energii i niepewność związana z wojną w Ukrainie – powodują, że w nadchodzących miesiącach konsumenci będą raczej wstrzymywać się z zakupami dóbr trwałego użytku. To może oznaczać mniejszy popyt w takich segmentach jak meble, sprzęt RTV i AGD oraz odzież i obuwie. Podobnie może być na rynkach innych państw członkowskich UE. To zła wiadomość dla polskich firm z segmentu dóbr konsumenckich trwałego użytku, które mają na europejskim rynku silną pozycję i potencjalnie wiele do stracenia.

83 proc. Polaków rozliczy podatek za 2021 r. przez internet

83 proc. podatników rozliczy się przez internet. Stanowi to wzrost o 2 punkty procentowe w stosunku do ubiegłego roku – wynika z opublikowanego we wtorek raportu KPMG "Roczne zeznania podatkowe Polaków PIT 2021" .

Rozważny, zakupowy entuzjasta, cenocholik, ekocentryk, shopper z przymusu - jakim konsumentem jesteś?

Piąta już edycja badania „FMCG Brands We Shop by BLIX & Kantar” wykazała, że największą grupę aktywnych konsumentów wciąż stanowią osoby rozważne i pragmatyczne. Zależy im na jak najtańszym nabywaniu markowych produktów. Takie podejście reprezentuje co czwarty badany. W ciągu roku zmalał udział zakupowych entuzjastów. Odwiedzają oni sklepy dla rozrywki. Natomiast przybyło cenoholików, skupionych na wysokości wydatków. Minimalnie urosła grupa shopperów z przymusu, ograniczających zakupy do minimum. Jest też więcej ekocentrycznych konsumentów, poszukujących ekologicznych towarów. Z kolei ubyło świadomych koneserów, nieprzejmujących się cenami. Zmalał też udział shopperowych domatorów.

Wielkanoc: Konsumenci będą oszczędzać na zakupach. Ponad 80% liczy na promocje w dyskontach [BADANIE]

Jak wynika z najnowszego badania opinii publicznej, prawie co trzeci Polak zamierza zrobić przedświąteczne zakupy spożywcze dopiero tydzień przed Wielkanocą. Do tego wiadomo, że przeszło 9 na 10 rodaków planuje nabyć produkty w sklepach stacjonarnych. Najwięcej respondentów zapowiada, że wykona transakcje w dyskontach. Ponad czterech na pięciu ankietowanych chce kupić świąteczne towary w promocji. I co najważniejsze, przy tegorocznym wyborze konsumenci będą kierować się przede wszystkim ceną.

Włamanie się na cudze konto w mediach społecznościowych

Jak wygląda odpowiedzialność karna za włamanie na cudze konto w mediach społecznościowych? Z jakiego przepisu będzie odpowiadał sprawca?

REKLAMA