Uproszczona restrukturyzacja. Działalność gospodarcza w dobie COVID_19 była sinusoidą dla bardzo skrajnych branż, spośród których część dynamicznie zarysowywała swoją obecność na rynku, jednak wiele sektorów notowało rekordowe spadki, często zderzając się z widmem upadłości. Pandemiczny dorobek prawny okazał się całkiem ciekawą alternatywą wobec dotychczasowych przepisów restrukturyzacyjnych, a nisze najbardziej narażone na lockdown mogły, chociaż w pewnym stopniu, skorzystać z narzędzi pomocowych. Czy istnieje jednak szansa, aby ostatnie przepisy zagościły na dłuższą metę w krajowym prawodawstwie?
Błędy podatkowe przedsiębiorców. Wśród najczęściej popełnianych błędów podatkowych przez przedsiębiorców znajdują się m.in. niewpłacanie podatku bądź zaliczki na podatek w terminie, zaliczanie do kosztów uzyskania przychodów wydatków o charakterze osobistym, niewystawienie faktury lub rachunku, posługiwanie się nierzetelnymi fakturami VAT, brak dokumentacji transakcji, brak weryfikacji kontrahenta, firmanctwo. Jakie jeszcze błędy podatkowe pojawiają się u przedsiębiorców?
W związku z trwającą epidemią COVID-19 część pracowników jednostki została skierowana do pracy zdalnej. Są wśród nich osoby, wobec których przy obliczaniu zaliczki na podatek dochodowy dotychczas były stosowane podwyższone koszty uzyskania przychodów, gdyż ich miejsce stałego lub czasowego zamieszkania jest położone poza miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, a nie uzyskują dodatku za rozłąkę. Czy w sytuacji, gdy pracownicy świadczą pracę zdalnie, nadal należy stosować się do złożonych przez nich oświadczeń i uwzględniać w rozliczeniach podwyższone koszty? Jeśli nie, to jakie koszty zastosować w miesiącu, w którym pracownicy częściowo pracowali w siedzibie jednostki, a częściowo zdalnie?