REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Działalność gospodarcza, Spółka prawa handlowego

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Limity zatrudnienia przedsiębiorcy na karcie podatkowej

Podatnicy rozliczający działalność gospodarczą w formie karty podatkowej muszą pamiętać, by nie przekraczać limitów zatrudnienia przewidzianych dla danego rodzaju działalności. Naruszenie tego wymogu grozi utratą prawa do karty podatkowej.

Kto może płacić podatek w formie karty podatkowej

Nie ma prostszej formy opodatkowania dochodów firmy niż karta podatkowa. Kartę mogą płacić zarówno indywidualni przedsiębiorcy, jak i ci działający w formie spółki cywilnej. Ale trzeba spełnić szereg warunków, by móc skorzystać z dobrodziejstw tej formy opodatkowania.

Przedsiębiorca na karcie podatkowej - co może, a czego nie

Płacąc podatek w formie karty podatkowej masz szereg obowiązków ale również trochę uprawnień. Warto je znać, by nie popaść w konflikt z urzędem skarbowym albo w razie tego konfliktu móc się skutecznie bronić.

Informacje przedstawiane przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis

PFRON informuje, iż z dniem 5 kwietnia 2010 r. powstał obowiązek przedstawiania przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis bądź pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie informacji niezbędnych do udzielenia pomocy, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej.

REKLAMA

Więcej czasu na złożenie wniosków związanych z dotacjami na e-biznes

Okres przeznaczony na złożenie wniosków dotyczących unijnych dotacji będzie dłuższy. Tegoroczny nabór na popularne dotacje na e-biznes w ramach działania 8.1 ma być konkursem zamkniętym i trwać nawet dwa-trzy miesiące. To dobra wiadomość dla przedsiębiorców, bo takie rozwiązanie oznaczałoby, że rośnie szansa na to, iż pieniądze przypadną najlepszym projektom.

Sklep spożywczy - franczyza

Franczyza to sposób na własny biznes, w oparciu o pomysł organizatora przedsięwzięcia. W oparciu o znane logo łatwiej często prowadzić sklep, czy inne przedsięwzięcie gospodarcze. Minusem są z pewnością większe koszty - franczyzodawcy trzeba płacić stałą opłatę za pomysł i know how.

Sklep spożywczy - pomysł

Można powiedzieć, że otwarcie sklepu spożywczego to nie jest dobry pomysł. Biorąc pod uwagę fakt, że w dobie wolnego rynku prawie na każdym rogu działają już małe prywatne sklepy, większe sieciowe lub super- i hipermarkety. Niemniej cały czas w tej branży jest miejsce na nowe biznesy.

Reklama na biletach


Reklama na biletach komunikacji publicznej również może być atrakcyjna. Oczywiście odbiorcami reklamy są tylko pasażerowie (inaczej niż w przypadku reklamy z tyłu autobusu). Jeżeli należą do Twojego rynku docelowego, dlaczego miałbyś rezygnować z tej możliwości?

REKLAMA

Artykuły promocyjne w prasie

Artykuły promocyjne, w przeciwieństwie do reklamy w formie bezpośredniej, bliższe są zwykłym artykułom redakcyjnym. Świadczy o tym zarówno ich forma, jak i treść. Czy zamieszczenie artykułu promocyjnego jest lepsze od ogłoszenia reklamowego?

Skuteczność reklamy

Aby reklama odniosła skutek musisz kierować się pewnymi zasadami. Przeprowadzono badania, aby odkryć, w jaki sposób ludzie czytają treści reklam.

Wsparcie ze strony firm consultingowych

Usystematyzowanie działań, wskazanie odpowiednich kierunków rozwoju i organizowanie kanałów sprzedaży to zaledwie kilka działań, z powodu których firmy decydują się na współpracę z doradcami biznesowymi.

Jak opracować slogan reklamowy

Slogany odgrywają w reklamach dużą rolę. Postaraj się opracować firmowy slogan, który ściśle wiąże się z tym, co robisz, i jest jednocześnie błyskotliwy.

Zastosuj formułę AIDA

Inny sposób na zainteresowanie odbiorcy reklamą to postępowanie zgodne z formułą AIDA (akronim utworzony od angielskich słów Attention — uwaga, Interest — zainteresowanie, Desire — pożądanie i Action — działanie).

Zarządzanie unijnymi dotacjami w Polsce

Po wejściu Polski do UE ilość środków unijnych przeznaczonych na wspieranie przedsiębiorstw gwałtownie wzrosła. Pojawiło się też wiele różnych programów i działań a wdrażaniem zajęło się wiele instytucji.

Długa droga funduszy unijnych

Polska jest beneficjentem funduszy unijnych od ponad 10 lat. Można już pokusić się o podsumowanie dotychczasowych doświadczeń. Dlaczego Polska miała tyle kłopotów z przygotowaniem odpowiednich narzędzi, by płynnie przekazać dotacje przedsiębiorcom?

Jak samemu napisać reklamę

Napisanie reklamy prasowej, w porównaniu ze scenariuszami do reklam radiowych i telewizyjnych, jest zadaniem prostym. Nie trzeba korzystać z pomocy agencji reklamowej, by przygotować ją w sposób skuteczny. Treść reklamy powinna być krótka, a przekaz prosty w odbiorze.

Ułatwienia w ZUS dla jednoosobowych firm

Od 1 marca 2010 r. osoba, która prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą i przekazuje do ZUS dokumenty w formie papierowej, może prosić pracownika ZUS o wypełnienie za nią dokumentu ZUS DRA. Z czasem taka pomoc ZUS skierowana do płatników składek ma być rozszerzana na inne dokumenty.

Prawie 79 mln zł z UE na szkolenia i promocję samozatrudnienia

Od początku roku na Mazowszu wypłacono wnioskodawcom prawie 79 mln zł dofinansowania z unijnego programu Kapitał Ludzki. Podpisano też 225 nowych umów na sumę ok. 73,4 mln zł. Dofinansowywane są np. szkolenia czy promocja samozatrudnienia.

Jak to jest z reklamą w telewizji

Nie od dzisiaj wiemy, że telewizja jest potężnym środkiem przekazu o wysokiej sile oddziaływania. Błyskotliwy film reklamowy może zmienić zwyczaje konsumentów. Istnieje wiele środków masowego przekazu, w których możesz się zareklamować - prasa, radio i telewizja.

Zareklamuj się w lokalnej stacji radiowej

Możesz dotrzeć do bardzo szerokiego kręgu odbiorców niższym kosztem niż w przypadku reklamy w telewizji. Zareklamuj się w stacjach radiowych.

Gazety o zasięgu lokalnym i regionalnym

Istnieje wiele środków masowego przekazu, w których możesz się zareklamować. Musisz wybrać taki, przy pomocy którego zrealizujesz swój cel kampanii reklamowej.

Cele kampanii reklamowej

Zanim rozpoczniesz kampanię reklamową zastanów się czy Twoje cele są mierzalne i konkretne. Jeśli dobrze je wyznaczyłeś, będą Cię dodatkowo motywowały do sukcesu w trakcie jej przeprowadzania.

Założenia kampanii reklamowej

Duże firmy nie wydawałyby na reklamę milionów, gdyby nie miały z tego pożytku. Pamiętaj jednak, że duże firmy mają doskonałych ekspertów, którym płacą wysokie honoraria za usługi doradcze. Wiele małych przedsiębiorstw traci pieniądze na reklamę niskiej jakości, skierowaną do niewłaściwego odbiorcy w niewłaściwym czasie, albo inwestuje środki w nieefektywny sponsoring. Postaraj się nie należeć do tej grupy przedsiębiorców.

Pomoc Promotorów Projektów Innowacyjnych - działanie 4.2 i 4.4 POIG

Wnioskując o przyznanie wsparcia unijnego z działania 4.2 i 4.4 POIG mamy możliwość skorzystania z bezpłatnych usług Promotorów Projektów Innowacyjnych (PPI). Na czym konkretnie polega ich wsparcie i jak skorzystać z ich pomocy? Na te i inne pytania odpowie poniższy artykuł.

Jest już projekt nowego rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zgłoszeń INTRASTAT

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie z 21 kwietnia 2004 r. w sprawie zgłoszeń INTRASTAT. Do czasu jego uchwalenia należy stosować bezpośrednio przepisy wspólnotowe w aktualnym brzmieniu.

Daj się poznać, czyli marketing i PR dla mikro i małych

„Marketing i promocja? To nie dla mnie. Mam stałych klientów, działam lokalnie i tego typu fanaberie nie są mi do niczego potrzebne”. Takie podejście często reprezentują właściciele małych firm.

Samochód jako składnik majątku spółki cywilnej

Spółka cywilna jest umownym stosunkiem prawnym (zawartą pomiędzy stronami umową), w ramach którego wspólnicy zobowiązują się dążyć do osiągnięcia wspólnego celu gospodarczego, przez działanie w oznaczony sposób, w szczególności przez wniesienie wkładów.

Zezwolenie na przejazd po drodze publicznej pojazdem nienormatywnym

Poruszanie się po drodze publicznej pojazdem nienormatywnym wymaga uzyskania stosownego zezwolenia.

Dokumentacja aplikacyjna dla projektów związanych z ochroną własności przemysłowej- poddziałanie 5.4.1 POIG

Po złożeniu dokumentacji aplikacyjnej powinieneś być przygotowany na konieczność jej uzupełnienia i poprawy. Taką możliwość dopuszcza regulamin przeprowadzania konkursu.

Trafny temat wiadomości przyciągnie uwagę odbiorcy

Przygotowując maila warto pamiętać, że pracownicy firmy czy urzędu, do którego jest on adresowany w danym momencie otrzymują dziesiątki maili. Logiczne jest, że odbiorca jako pierwszą przeczyta tę wiadomość, która najbardziej przyciągnie jego uwagę.

Wsparcia z UE na wzornictwo przemysłowe - działanie 4.2 POIG

Ubiegając się o środki z UE na wsparcie swojego przedsiębiorstwa należy pamiętać, iż dokumentacja aplikacyjna jest oceniana pod kątem kryteriów obowiązkowych oraz dodatkowych. Większa liczba punktów przyznana podczas oceny kryteriów dodatkowych zwiększa szanse na uzyskanie wsparcia.

Jak otrzymać środki z UE na badania i rozwó? Działanie 4.2 POIG

Aby zwiększyć swoje szanse na uzyskanie wsparcia ze środków unijnych musisz spełnienie dodatkowych kryteriów podczas oceny dokumentacji aplikacyjnej.

Jakie dokumenty należy załączyć do wniosku na pozyskanie inwestora zewnętrznego? Działanie 3.3.2 POIG

Ubiegając się o środki unijne wymagane jest złożenie kompletnej dokumentacji aplikacyjnej, obejmującej zarówno wniosek o dofinansowanie jak również załączniki. W przypadku złożenia niekompletnej dokumentacji możemy zostać poproszeni o jej uzupełnienie na etapie oceny wniosku.

Jak przebiega proces oceny dokumentacji aplikacyjnej na pozyskanie inwestora zewnętrznego? Działanie 3.3.2 POIG

Po złożeniu wniosku o dofinansowanie na pozyskanie inwestora zewnętrznego nie powinieneś spoczywać na laurach. W ramach oceny możesz zostać poproszony o uzupełnienie złożonej dokumentacji.

ZUS organizuje bezpłatne szkolenia

ZUS organizuje bezpłatne szkolenia dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą. Obejmują one m.in. wprowadzenie do programu Płatnik.

Jakie dokumenty należy załączyć do wniosku o środki na innowacyjne produkty? Działanie 1.4 i 4.1 POIG

Aby skutecznie aplikować o środki unijne należy dołożyć wszelkiej staranności w wypełnianiu i kompletowaniu dokumentacji projektowej. Będzie ona dokładnie analizowana podczas oceny wniosku o dofinansowanie.

Jednolite standardy umorzenia, odroczenia lub rozłożenia na raty składek ZUS

Sytuacja finansowa przedsiębiorców, którzy chcą skorzystać z umorzenia, odroczenia lub rozłożenia na raty składek na ubezpieczenie społeczne, będzie oceniana według jednolitych standardów - poinformował rzecznik prasowy ZUS Przemysław Przybylski.

Jak zwiększyć swoje szanse na otrzymanie wsparcia z UE. Działanie 1.4 i 4.1 POIG

Poprzez spełnienie dodatkowych kryteriów podczas oceny dokumentacji aplikacyjnej możesz zwiększyć swoje szanse na uzyskanie wsparcia ze środków unijnych.

Jakie dokumenty należy załączyć do wniosku o dofinansowanie kredytu technologicznego? Działanie 4.3 POIG

Kompletna dokumentacja aplikacyjna jest warunkiem niezbędnym do otrzymania dotacji z UE. Warto o nią zadbać, gdyż w innym razie możemy zostać poproszeni o jej uzupełnienie lub poprawienie na etapie oceny wniosku.

Ocena dokumentacji aplikacyjnej na dofinansowanie kredytu technologicznego? Działanie 4.3 POIG

Złożyłeś wniosek o dofinansowanie na spłatę części kredytu technologicznego i nie wiesz co dalej? Ten artykuł przybliży Ci zasady oceny dokumentacji aplikacyjnej i możliwości jej ewentualnej poprawy.

Jak powinna zostać sporządzona opinia o nowej technologii - działanie 4.3 POIG

Jednym z załączników do dokumentacji aplikacyjnej składanej przez przedsiębiorcę o przyznanie premii technologicznej jest opinia o nowej technologii. Z uwagi na fakt, iż kompletność dokumentacji jest badana na etapie oceny formalnej warto temu specyficznemu załącznikowi przyjrzeć się nieco bliżej.

Przygotuj plan rozwoju eksportu i zdobądź rynki zagraniczne – działanie 6.1 POIG – część I

Twoja firma dobrze prosperuje, jesteś zainteresowany wejściem na rynki zagraniczne? Na dobry początek możesz  otrzymać dofinansowanie na tego typu działania ze środków europejskich. Przewiduje to działanie 6.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Wsparcie inwestycji w sektorze produkcyjnym - poddziałanie 4.5.1 POIG

Przedsiębiorcy działający w sektorze produkcyjnym i dokonujący inwestycji w innowacje mogą starać się o wsparcie ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Kredyt technologiczny dla innowacyjnych przedsiębiorców - działanie 4.3 POIG

W ramach unijnego wsparcia przedsiębiorcy wdrażający nowe technologie będą mogli ubiegać się o spłatę części zobowiązań zaciągniętych w bankach komercyjnych.

Środki unijne na wsparcie elektronicznego biznesu - działanie 8.2 POIG

Zaciśnij współpracę ze swoimi klientami poprzez wykorzystanie technologii informatyczno-komunikacyjnych w swoim przedsiębiorstwie. Wsparcie tego typu działań oferuje Unia Europejska w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Jak otrzymać dofinansowanie z UE na innowacyjny produkt? Działanie 4.1 POIG – część II

Rezultaty badań przeprowadzonych w działaniu 1.4 POIG (patrz część I) mogą zostać wdrożone w postaci innowacyjnego produktu, usługi lub procesu w ramach działania 4.1 POIG.

Jak otrzymać dofinansowanie z UE na innowacyjny produkt? Działanie 1.4 i 4.1 POIG – cześć I

Najpierw wsparcie projektu badawczego, a następnie jego wdrożenie w postaci innowacyjnego produktu. Wszystko to oferuje polskim przedsiębiorcom Unia Europejska, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (POIG).

AdWords-y zgodne z prawem UE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dawniej ETS) uznał w wyroku z 23 marca 2010 r. (w sprawach połączonych od C 236/08 do C 238/08), że Gogle świadcząc usługę AdWords nie narusza prawa znaków towarowych, umożliwiając reklamodawcom nabywanie słów kluczowych odpowiadających znakom towarowym ich konkurentów. Jednak zdaniem Sądu reklamodawcy nie mogą za pomocą takich słów zlecać Google zamieszczania reklam, które nie pozwalają internautom łatwo domyślić się, z jakiego przedsiębiorstwa pochodzą reklamowane towary lub usługi.

Lewiatan: inwestycje budowlane hamuje niedoskonałe ustawodawstwo

W projekcie nowelizacji ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (nad którym pracuje rząd) znajduje się wiele dobrych propozycji, ale nie ma rozwiązań, które umożliwiłyby likwidację (istotne zmniejszenie) podstawowych problemów gospodarki przestrzennej.

Opodatkowanie akcyzą pojazdów mechanicznych

Od pewnego czasu organy podatkowe dążą do opodatkowania podatkiem akcyzowym samochodów, w stosunku do których już na pierwszy rzut oka widać, że nie powinny one podlegać opodatkowaniu akcyzą z uwagi na ich „nieosobowy” charakter.

REKLAMA