REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Działalność gospodarcza, Pracownik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak umorzyć zgubiony czek?

Utrata czeku praktycznie uniemożliwia wykonywanie praw z nim związanych. Rozwiązanie tego problemu możliwe jest dzięki zastosowaniu instytucji umorzenia utraconego czeku przewidzianej przepisami prawa wekslowego.

Co zrobić, gdy weksel zaginie?

Zaginięcie weksla powoduje, iż prawie niemożliwe staje się wykonywanie z nim związanych. Powstające w związku z takimi zdarzeniami problemy pozwala rozwiązać instytucja umarzania utraconych dokumentów.

Czy druk polecenia wyjazdu służbowego jest prawidłowym sposobem dokumentowania kosztów krajowych podróży służbowych w kpir

Przepisy prawa podatkowego nie stanowią o konieczności wystawiania polecenia służbowego, aby zwrócone wydatki zleceniobiorcom można było uznać za koszty uzyskania przychodu.

Jak ująć diety i noclegi pracownicze w ewidencji kpir

Czy koszty delegacji: diety, noclegi pracownika są kosztem uzyskania przychodu z działalności oraz czy należy rozliczać każdy wyjazd i potwierdzać jego pobyt na druku delegacji?

REKLAMA

Kim jest osoba trzecia w podatkach i za co odpowiada?

Za zaległości podatkowe podatnika może odpowiadać osoba trzecia. Zamknięty katalog osób, które mogą ponosić taka odpowiedzialność a także określenie sytuacji w jakich odpowiadać będzie osobą trzecia zawierają przepisy ordynacji podatkowej. Jednak warto pamiętać, iż osoba trzecia poniesie odpowiedzialność za zobowiązania podatkowego podatnika dopiero gdy organ podatkowy orzeknie o odpowiedzialności tej osoby w drodze decyzji. W jakich przypadkach jest to możliwe?

Dowód wewnętrzny podstawą zapisu w kpir podatników VAT kupujących od rolników ryczałtowych.

W jaki sposób należy dokumentować w podatkowej księdze przychodów i rozchodów zakupy dokonywane przez podatników podatku VAT od rolników ryczałtowych?

Jak księgować przychody i koszty z różnych form działalności w kpir

Pytanie: Podatnik prowadzi kilka działalności (trzy formy) jak powinien dokumentować zapisy w kpir ?

Co to jest biznesplan?

Pojęcie „biznesplan” pochodzi z języka angielskiego (business plan) i ogólnie oznacza plan, projekt interesu, przedsięwzięcie, plan uruchomienia działalności gospodarczej, jak również plan działania i rozwoju przedsiębiorstwa. Biznesplan jest zatem podstawowym zbiorem dokumentów opisującym działalność firmy, jej rozwój oraz szczegółowy plan działania przedsiębiorstwa.

REKLAMA

Jak wybrać doradcę finansowego

Czy u różnych firm doradczych możemy się spodziewać odmiennych ofert kredytowych pochodzących z tych samych banków?

Jak zaksięgować w kpir otrzymane środki z funduszy unijnych

Pytanie: Jak zaksięgować poniesione wydatki na firmę, jeżeli zostaną one zwrócone w późniejszym terminie dotacją środków Europejskiego Funduszu Społecznego w postaci transzy środków pieniężnych?

Jak ująć w kpir zakup domeny internetowej

Pytanie: W której kolumnie podatkowej księgi przychodów i rozchodów (10 czy 14), należy ewidencjonować wydatki poniesione na zakup prawa do domeny internetowej?

Jak rozliczyć w kpir nabywane materiały budowlane

Pytanie: Podatnik materiały budowlane nabywa na firmę i zalicza w koszty uzyskania przychodu. Jak powinien ewidencjonować zakupy w kpir?

Jak ująć w kpir różnice remanentowe

Pytanie: Czy podatnik prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów może rozliczać się co miesiąc różnicami remanentowymi?

Jak ująć w kpir faktury, które potwierdzają obrót zarejestrowany na kasie fiskalnej

Pytanie: Czy pomniejszenie wartości raportu miesięcznego z kasy fiskalnej o wartość transakcji wprowadzonych na podstawie faktur VAT jest prawidłowe pod względem dokonywania zapisów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów?

Małe firmy mogą mieć większy dostęp do szkoleń

Małe przedsiębiorstwa wciąż przegrywają ze średnimi jeśli chodzi o liczbę szkolonych pracowników. Jedną z głównych barier w podnoszeniu kwalifikacji pozostają finanse.

Prawo do świadczeń ZUS równe dla Polaków w kraju i za granicą

Przy ustalaniu prawa do świadczeń z ZUS nie można traktować inaczej osób, które mieszkają w Polsce i tych, które obecnie mieszkają poza nią - wynika z orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego. Chodzi o wliczanie do stażu pracy okresu przepracowanego poza Polską.

Czy można wypłacać wynagrodzenie w euro?

Wynagrodzenie za pracę to jedno z podstawowych praw pracownika. Podstawowe zasady jego wypłacania określa Kodeks pracy, w kwestii waluty w której będzie ono wypłacane, należy zajrzeć do Kodeksu cywilnego.

Czy do prywatnej uczelni stosuje się przepisy ustawy antykryzysowej

Jesteśmy prywatną wyższą uczelnią. Czy możemy być traktowani jak przedsiębiorca, który może korzystać z rozwiązań przewidzianych w ustawie antykryzysowej?

Czy odszkodowanie z ugody sądowej zawartej z pracownikiem podlega opodatkowaniu i oskładkowaniu

Pracownik wniósł o przywrócenie do pracy, zarzucając niesłuszne rozwiązanie umowy o pracę. W toku procesu zawarliśmy z nim ugodę, na mocy której jesteśmy zobowiązani do wypłaty odszkodowania w wysokości dwumiesięcznego wynagrodzenia za pracę, co zaspokaja całość roszczeń pracownika w tym procesie. Czy w takiej sytuacji od odszkodowania należy odprowadzić zaliczkę na podatek dochodowy i składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne?

Rozpoczyna się kampania informacyjna w sprawie zatrudniania pracowników sezonowych

Gdańska Solidarność wspólnie z Państwową Inspekcją Pracy rozpoczęła kampanię informacyjną, której celem jest obrona pracowników sezonowych na Wybrzeżu. Założenia akcji przedstawiono w poniedziałek w Gdańsku.

Zakaz „podwójnej” kontroli przedsiębiorcy

Pamiętaj, że nie można równocześnie podejmować i prowadzić więcej niż jednej kontroli działalności przedsiębiorcy. Szczegóły w poniższym artykule.

Umowa zamiany samochodu – konsekwencje podatkowe

Wśród wielu ofert kupna-sprzedaży samochodów pojawiają się coraz częściej oferty zamiany jednego samochodu na inny. Ofertę taką najczęściej możemy spotkać w komisach i salonach samochodowych. Osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej może zawrzeć z autoryzowanym dilerem samochodowym umowę zamiany, na podstawie której diler zobowiąże się do przeniesienia własności samochodu osobowego o wartości np. 30 000 zł, natomiast klient – do przeniesienia własności samochodu osobowego o wartości np. 10 000 zł oraz dopłaty z tytułu różnicy wartości pojazdów.

Jak rozpocząć działalność telekomunikacyjną?

Przedsiębiorca telekomunikacyjny może liczyć na spore zyski z prowadzenia takiej działalności. Jednak rozpoczęcie świadczenia usług telekomunikacyjnych wiąże się z koniecznością wypełniania dodatkowych obowiązków określonych w ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.).

Kto może mieć status bezrobotnego

Najprościej można powiedzieć, że bezrobotnym jest osoba, która utraciła pracę i po spełnieniu warunków określonych przepisami prawa zarejestrowała się w powiatowym urzędzie pracy właściwym ze względu na swoje stałe lub czasowe miejsce zameldowania.

Samochód firmowy nie będący środkiem trwałym

Wielu przedsiębiorcom wydaje się, iż każdy samochód nabyty przez firmę powinien być wprowadzony do ewidencji środków trwałych, a w konsekwencji amortyzowany. Z taką sytuacją mamy do czynienia najczęściej, ale nie zawsze.

Jakie są zalety i wady leasingu auta elektrycznego

Samochody elektryczne rozpoczynają podbój rynku usług leasingowych. Firmy leasingowe uzupełniają swoje oferty, a klienci zacierają ręce na myśl o dużych oszczędnościach w utrzymaniu floty, zarówno z uwagi na serwisowanie, a także źródło energii.

Ewidencja wydatków poniesionych na samochód

W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić prowadzenie działalności gospodarczej bez wykorzystywania samochodu osobowego. W firmach jednoosobowych najczęściej używany jest prywatny samochód dla celów służbowych, z kolei w większych podmiotach samochód może stanowić majątek firmy albo może być leasingowany lub użytkowany na podstawie innych umów cywilnoprawnych.

Czy można wypłacić wynagrodzenie pracownika jego kierownikowi

Nasza księgowa wypłaciła wynagrodzenie z kasy firmy pracownikowi nadzorującemu pracę naszego innego pracownika. Kierownik nie miał upoważnienia do odbioru wynagrodzenia. Czy księgowa naruszyła w ten sposób prawo?

Jak zmienić sposób zatrudnienia pracownika, który wygrał nabór na stanowisko urzędnicze

Pracownik samorządowy został zatrudniony na stanowisku pomocniczym na czas nieokreślony. Obecnie wygrał nabór na stanowisko urzędnicze w naszym urzędzie. Od 1. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym odbył się nabór, mamy zawrzeć z pracownikiem umowę na czas określony na 6 miesięcy. Czy nowo zawarta umowa przerywa bieg i jednocześnie unieważnia poprzednią umowę jako pracownika obsługi? Jak postąpić w przedstawionej sytuacji?

Szatnia w pracy


Szatnia powinna być urządzona w oddzielnym lub wydzielonym pomieszczeniu oraz dostosowana do rodzaju prac, stopnia narażenia pracownika na zabrudzenie ciała i zanieczyszczenia jego odzieży substancjami szkodliwymi, trującymi lub materiałami zakaźnymi.

Rada Normalizacyjna

Przy Polskim Komitecie Normalizacyjnym działa Rada Normalizacyjna. Rada konstytuuje się na pierwszym posiedzeniu, a organizację i tryb pracy Rady określa regulamin uchwalony przez Radę. Ponadto zakres jej działań oraz kompetencji określa Ustawa o normalizacji.

Jak przebiega kontrola ZUS?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych może kontrolować przedsiębiorców pod względem działania zgodnie z przepisami o ubezpieczeniach społecznych. W związku z tym ZUS ma szereg uprawnień wobec przedsiębiorcy, a przedsiębiorca powinien czynić zadość swoim obowiązkom.

Jak należy naliczyć wynagrodzenie pracownikowi, który został wybrany na społecznego inspektora pracy

Jesteśmy jednostką budżetową. W naszym zakładzie jeden z pracowników został wybrany na społecznego inspektora pracy. Na pełnienie tej funkcji przeznaczy 15 godzin miesięcznie. W jaki sposób należy mu naliczyć wynagrodzenie za czas pełnienia tej funkcji? Czy powinniśmy zawrzeć umowę i w jakiej formie? Czy to wynagrodzenie należy liczyć do podstawy „trzynastki”?

Czy pracownik na stanowisku administracyjno-biurowym z monitorem ekranowym musi przejść szkolenie stanowiskowe?

Pracownicy firmy rachunkowej zatrudnieni są na stanowiskach administracyjno-biurowych. Pracę wykonują głównie przy monitorach ekranowych, korzystają również z kserokopiarek, niszczarek do papieru oraz faksów. Pracodawca uważa, że instruktaż stanowiskowy z zakresu bhp nie jest obowiązkowy dla tych pracowników. Czy pracownik zatrudniony na stanowisku administracyjno-biurowym wyposażonym w monitor ekranowy musi przejść szkolenie stanowiskowe z zakresu bhp?

Jak zareklamować firmę za pomocą strony internetowej

Posiadanie strony internetowej jest obecnie standardem, który pozwala na pozyskiwanie klientów niezależnie od klasycznych kanałów sprzedażowych. Istotne jest przy tym użycie właściwej struktury witryny oraz odpowiednia jej promocja.

Jak przenieść środki z PPE do IKE?

Uczestnicy ponad 1000 pracowniczych programów emerytalnych (PPE) gromadzą dodatkowe środki na emeryturę dzięki składkom opłacanym przez pracodawcę oraz wnoszonym przez nich samych składkom dodatkowym. Po zaprzestaniu pracy u danego pracodawcy nie mogą już jednak wnosić składek do PPE. Poniżej prezentujemy możliwości dokonania wypłaty transferowej z PPE do programu indywidualnego na tzw. indywidualne konto emerytalne (IKE).

Komitety techniczne Polskiego Komitetu Normalizacyjnego

Komitety techniczne realizują cele wymienione w art. 3 Ustawy o normalizacji, a szczegółowe zasady działania komitetów technicznych określają przepisy wewnętrzne PKN.

Jak zbudować wizerunek firmy w Internecie?

Podstawowym elementem służącym do budowy wizerunku firmy w internecie jest strona internetowa. Im lepiej zbudowana, tym większe zainteresowanie klientów firmą.

Jadalnia w zakładzie pracy

Pracodawca zatrudniający powyżej dwudziestu pracowników na jednej zmianie powinien zapewnić pomieszczenie do spożywania posiłków, z wyjątkiem zakładów pracy, w których wykonywane są prace wyłącznie o charakterze biurowym.

Jak dbać o wizerunek firmy w internecie

Na budowanie wizerunku firmy składają się nie tylko takie elementy jak broszury, papier firmowy, czy wizytówki, ale również ogół działań podjętych w sieci. Przedsiębiorca powinien pamiętać o utworzeniu co najmniej miniwitryny.

Jakie znaczenie ma wygląd i atmosfera firmy

Nieodłącznym elementem budowy wizerunku firmy jest jej wygląd i atmosfera w niej panująca. Oba te elementy, odpowiednio przemyślane, pozwalają na skuteczne dotarcie do klienta.

Skutki podpisywania dokumentów w czasie zwolnienia lekarskiego

Jeżeli właściciel firmy w czasie korzystania ze zwolnienia lekarskiego będzie nadal podpisywał dokumenty firmowe, to w razie stwierdzenia tego faktu przez kontrolerów ZUS może to skutkować utratą prawa do zasiłku chorobowego za cały okres zwolnienia.

Co powinna zawierać broszura firmowa

Broszury firmowe są nieodłącznym narzędziem budowania wizerunku firmy. Prawidłowo skonstruowane pozwalają na poprawę rozpoznawalności firmy na rynku oraz wzrost wyników sprzedażowych.

Staż pracy w pytaniach i odpowiedziach

Czy urlop wychowawczy, rozpoczęty i zakończony w trakcie trwającego stosunku pracy, zaliczamy do stażu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze (np. dodatek stażowy)?

Jakie powinny być broszury, ulotki i foldery firmowe

Każda firma w celu skutecznego reklamowania świadczonych usług lub sprzedawanych produktów powinna przygotować odpowiednie broszury, ulotki i foldery firmowe.

Co składa się na wizualny system identyfikacji firmy

Wizualny system identyfikacji firmy jest złożony z wielu elementów składowych. Mimo małego znaczenia poszczególnych z nich, tylko w całości pozwalają na jego skuteczne funkcjonowanie.

Jak rozwijać wizerunek firmy

Rozwój wizerunku firmy jest uzależniony od jej charakteru oraz podejmowanych przez przedsiębiorcę działań polegających na wykorzystywaniu systemu identyfikacji wizualnej.

Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej wymaga sprawowania nad nim nieustannej kontroli i kierownictwa. Nawet drobne zmiany lub zaniechania mogą wywołać znaczne i nieodwracalne skutki.

Na czym polega system identyfikacji wizualnej

Wizerunek firmy odgrywa istotną rolę w jej funkcjonowaniu i postrzeganiu na zewnątrz. Brak uwzględnienia przez przedsiębiorcę systemu identyfikacji wizualnej może spowodować ograniczenie prowadzonej działalności.  

Zmiana składu osobowego wspólników spółki cywilnej, a własność samochodu będącego składnikiem majątku spółki

Jedną z zasad, na których opiera się konstrukcja spółki cywilnej, jest zasada stałości składu osobowego spółki, jako stosunku prawnego opartego na wzajemnym zaufaniu, lojalności i ścisłej współpracy wspólników.

REKLAMA