REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Delegacja, Pracownik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Maleją nierówności dochodowe

Nierówności dochodowe w Polsce stopniowo maleją. Obecnie wynoszą 31,1 proc. Eksperci zapowiadają dalsze równanie poziomów wynagrodzeń.

Jak utrzymywać konstruktywne relacje z pracownikami?

W atmosferze niepokoju o przyszłość finansową świata trudno znaleźć firmę, w której nie byłoby presji na wynik, lęku o pozycję rynkową i strachu przed nieoczekiwaną zmianą w gospodarce. Trzeba szukać nowych, niepewnych sposobów przetrwania. Taka atmosfera sprzyja stresującym sytuacjom, wzmaga poczucie zagrożenia i odbija się na relacjach między pracownikami, a przede wszystkim między menedżerami a ich podwładnymi. Wtedy właśnie konieczne są podstawowe zasady przywództwa.

Jak zgłosić się po pomoc do Państwowej Inspekcji Pracy?

Państwowa Inspekcja Pracy jest organem sprawującym kontrolę nad przestrzeganiem prawa pracy. PIP kontroluje pracodawców, co do wywiązywania się z ciążących na nich obowiązków. Jak uzyskać pomoc od Państwowej Inspekcji Pracy?

Praca tymczasowa na umowy śmieciowe

40 proc. Polaków uważa, że praca tymczasowa to wygodna forma zatrudnienia. 60 proc. uważa, że tymczasowe zatrudnienie nie wiąże się z gorszym traktowaniem pracowników - wynika z badania Start People.

REKLAMA

Jaka część pakietu medycznego udostępnionego pracownikowi nie generuje po jego stronie przychodu?

Po wydaniu przez pełen skład Izby Finansowej NSA w dniu 24 października 2011 r. uchwały, zgodnie z którą pakiety medyczne udostępniane pracownikowi przez pracodawcę powinny być opodatkowane PIT, organy podatkowe i sądy dość jednogłośnie przyjęły ten pogląd. Jednak nie wszystkie elementy pakietów generują u pracowników przychód do opodatkowania. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie wydał interpretację indywidualną, w której wskazał, które świadczenia są wolne od PIT.

Pracownik po pięćdziesiątce – doświadczony, tani, atrakcyjny

Mimo kryzysu pracownicy w wieku powyżej 50 lat są nadal pożądani na rynku pracy. Co ciekawe, zdecydowana większość z nich jest zatrudniana na umowy o pracę, a nie na tzw. „umowach śmieciowych”. Tak wynika z badań wewnętrznych Start People.

Trener dla dojrzałego pracownika

Istnieje wiele negatywnych mitów o pracownikach powyżej 50 roku życia. Były i nadal podejmowane są próby obalenia tego krzywdzącego mitu.

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Rozmowa kwalifikacyjna umożliwia kandydatowi prezentację umiejętności i kwalifikacji, natomiast pracodawcy pomaga w zebraniu informacji o potencjalnym pracowniku, a także w przedstawieniu mu zasad i obowiązków związanych z daną pracą. Jak dobrze zaprezentować się na rozmowie kwalifikacyjnej?

REKLAMA

Czy konflikt może motywować do pracy?

Konflikty zdarzają się również w miejscu pracy. Atmosfera w pracy ma duże znaczenie dla osiągnięcia satysfakcji i poczucia spełnienia w życiu. W pracy spędzamy znaczną część naszego czasu, realizując karierę zawodową i dążąc do osiągnięcia sukcesów. W konfliktogennym środowisku znacznie trudniej osiągnąć wyznaczone założenia. Czy zawsze?

Jak motywować pracowników?

W dzisiejszych czasach pracodawca musi dbać nie tylko o bezpieczne i higieniczne warunki pracy, ale również o komfort psychiczny pracowników. Jak to robić?

Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Dobre i przede wszystkim skuteczne ogłoszenia o pracę jest ważnym elementem rekrutacji. Zdobądź niezbędną wiedzę i od dziś zawsze znajduj ludzi, których szukasz!

Czy integracja pracowników może zwiększyć zyski firmy?

Człowiek, by lepiej pracować, potrzebuje czegoś więcej niż tylko pieniędzy. Pracownik dużo bardziej docenia nagrodę w postaci pochwały od szefa, miłą atmosferę w pracy czy dodatkowe świadczenia, niż wzrost wynagrodzenia. Dlatego też bardzo trudno utrzymać najlepszych i najbardziej wydajnych pracowników. Menedżerowie poszukują nowych, innowacyjnych sposobów motywowania. Jednym z nich są imprezy integracyjne.

Jak dział personalny może udowodnić swoją efektywność – czym jest wskaźnik ROI?

W dobie kryzysu ekonomicznego zarządy firm wymagają, aby każdy dział w firmie pracował na najwyższych obrotach, a tam, gdzie pracy jest mniej, aby redukować zatrudnienie. Niestety ofiarą redukcji bardzo często padają te stanowiska, którym trudno udowodnić swoje bezpośrednie przełożenie na wynik operacyjny firmy. Tak bywa, w przypadku administracji i działów personalnych, których praca jest niewymierna i trudno policzalna. Z odsieczą na szczęście wychodzi na przód nowa dziedzina Zarządzania Zasobami Ludzkimi - Controling Personalny.

Czym są tablice wizualizacyjne?

Po wyznaczeniu celów i sprecyzowaniu przeszkód jakie skutecznie mogą przeszkodzić Ci w działaniu i osiągnięciu sukcesu, przychodzi czasami moment zwątpienia i znużenia. Co wtedy? Co dalej?

Dokumenty składane pracodawcy, które wpływają na wysokość wynagrodzenia netto

Pracownik, który został zatrudniony na podstawie umowy o pracę, w momencie zatrudnienia wypełnia dla pracodawcy szereg dokumentów, które umieszczane są w teczce osobowej pracownika. Część z nich ma wpływ na wysokość wynagrodzenia netto, dlatego warto pamiętać m.in. o pewnych uprawnieniach, z których można skorzystać, aby na konto wpływała wyższa wypłata. Poniżej została przedstawiona lista dokumentów, które wpływają na wynagrodzenie netto.

Dla kogo emerytura częściowa?

Rząd chce wprowadzenia emerytury częściowej dla pracowników w podeszłym wieku, którzy stracili pracę.

Uwolnienie zawodów regulowanych

Przygotowany w Ministerstwie Sprawiedliwości projekt ustawy deregulacyjnej ma ułatwić dostęp do 49 zawodów. W resorcie trwają prace nad kolejnymi 180 zawodami.

Otwarcie zawodów

Trwają prace rządu nad otwarciem niektórych zawodów regulowanych. Zmiany mogą przynieść nawet 100 tys. nowych miejsc pracy.

Czym jest stres organizacyjny i jak sobie z nim radzić?

Z badań Europejskiej Fundacji na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy wynika, że stres związany z pracą znalazł się na drugim miejscu wśród problemów, na które uskarżają się pracownicy. Dotyka on około 28 proc. pracowników. Jak organizacja oddziałuje na pracownika w zakresie jego dobrostanu psychicznego? Jak każdy z nas może radzić sobie ze stresem?

Najważniejsze zmiany w kodeksie pracy 2012

Przedstawiamy najważniejsze zmiany kodeksu pracy w roku 2012. Sprawdź jakie zmiany czekają pracodawców i pracowników.

Wykorzystanie zaległego urlopu w 2012

Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w tym roku kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo. Dotychczas pracownik miał obowiązek wykorzystania zaległego urlopu do końca marca. Po zmianach w kodeksie pracy pracownik może wykorzystać zaległy urlop do końca września.

Urlop szkoleniowy dla pracownika

Czym jest urlop szkoleniowy? Kiedy pracodawca zobowiązany jest do udzielenia urlopu szkoleniowego pracownikowi i jaki jest jego wymiar?

Telepraca sposobem na kryzys

Pracodawcy w dobie kryzysu zastanawiają się jak racjonalnie obniżyć koszty funkcjonowania swoich firm. Czy zatrudnianie pracowników w formie telepracy jest korzystne dla pracodawcy? Jakie skutki zatrudnienia jako telepracownika stoją po stronie zatrudnianego?

Potrącenie z wynagrodzenia pracownika

W pewnych sytuacjach pracodawca ma prawo potrącić część wynagrodzenia pracownika. Czy pracownik musi wyrazić zgodę na potrącenie z wynagrodzenia? Jaka jest kwota wolna od potrąceń?

Projekt ustawy deregulacyjnej gotowy

Polska jest dziś rekordzistą Europy w ograniczaniu dostępu do pracy. Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało projekt ustawy mającej ułatwić dostęp do 49 zawodów.

Polacy szanują pracodawcę

Ponad 80 proc. Polaków odczuwa szacunek wobec swojego pracodawcy, ponad 70 proc. twierdzi, że prywatne firmy tworzą więcej miejsc pracy niż przedsiębiorstwa państwowe - wynika z badań GfK Polonia.

Dni wolne w 2012 roku

Jak wykorzystać urlop w 2012 roku? Ile dni wolnych od pracy czeka nas w roku 2012?

Prawie trzy czwarte niepełnosprawnych nie pracuje

Prawie trzy czwarte niepełnosprawnych nie pracuje; ponad połowa utrzymuje się głównie z renty - wynika z informacji rządu na temat realizacji w 2010 r. postanowień Karty Praw Osób Niepełnosprawnych. Przedstawił ją posłom wiceszef MPiPS, Jarosław Duda.

Kiedy pracownikowi nie przysługuje zasiłek opiekuńczy

Zasiłek opiekuńczy jest świadczeniem pieniężnym, które przysługuje pracownikowi z ubezpieczenia chorobowego. Przysługuje on w razie konieczności sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodzin. W określonych sytuacja zasiłek opiekuńczy jednak pracownikowi nie przysługuje.

Kontrola poczty pracowniczej przez pracodawcę

Kiedy pracodawca może kontrolować służbowy e-mail pracownika? Dowiedz się jakie prawa ma pracodawca oraz co dzieje się w sytuacji, gdy pracownik wykorzystuje pocztę firmową do spraw prywatnych.

MPiPS pracuje nad programem aktywizacji zawodowej młodych osób

Jeszcze w tym roku Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej rozpocznie pilotaż nowego programu, mającego za zadanie aktywizację na rynku pracy osób młodych - zapowiedział szef resortu Władysław Kosiniak-Kamysz.

Jak pracodawca musi pomóc pracownikowi przejść na rentę?

Przepisy nakładają na pracodawców obowiązek pomocy pracownikom przy przechodzeniu na rentę. Chodzi tutaj przede wszystkim o pomoc w kompletowaniu dokumentów niezbędnych do przyznania renty, ale także o wydawanie zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu.

Pracodawca musi przechowywać dokumenty pracownicze przez 50 lat

Przepisy nakładają na pracodawcę obowiązek przechowywania dokumentacji pracowniczej. W przypadku akt osobowych pracownika termin przechowania wynosi 50 lat licząc od dnia zakończenia stosunku pracy, a w przypadku dokumentacji płacowej - 50 lat licząc od dnia jej wytworzenia.

Jakie obowiązki bhp ma pracodawca zatrudniający telepracownika?

Pracodawca zatrudniający telepracownika ma obowiązek zapewnić mu bezpieczne i higieniczne warunki pracy. Chodzi tutaj przede wszystkim o ochronę życia i zdrowia telepracownika, ocenę ryzyka zawodowego oraz informowanie o zagrożeniu dla zdrowia i życia.

Czy choroba przerywa urlop wypoczynkowy?

Przepisy Kodeksu pracy wskazują okoliczności, w których może zostać przerwany urlop wypoczynkowy. Jedną z nich jest choroba pracownika. Wówczas pracodawca obowiązany jest udzielić pozostałej części urlopu w terminie późniejszym.

Wypłata wynagrodzenia za czas nie pracy

Wynagrodzenie należy się pracownikowi za pracę wykonaną. Jednak istnieją sytuacje, w których wynagrodzenie wypłacane jest za czas nie pracy. Dotyczy to m.in. urlopu wypoczynkowego, urlopu okolicznościowego i niezawinionego przestoju.

Czym jest emerytura firmowa?

Emerytura firmowa jest świadczeniem wypłacanym w ramach pracowniczych programów emerytalnych. Zapewnia ona dodatkowe finansowe zabezpieczenie emeryta. Mogą z niej skorzystać tylko te osoby, które przystąpiły do PPE.

Inicjatywy z zakresu zarządzania wiedzą – opis praktyk

Wszechobecność informacji wymusza zajęcie się nią w sposób systemowy wewnątrz organizacji. Dla jednych jest to moda, dla innych konieczność. W dzisiejszych czasach, aby wiedzę, na której zależy organizacji, móc efektywnie pozyskiwać, przekazywać i stosować w praktyce, niezbędne jest profesjonalne podejście do zarządzania tym obszarem. W jaki sposób skutecznie zarządzać wiedzą, które metody sprawdzają się najlepiej i jak przy tym osiągać efekty biznesowe – prezentujemy na przykładzie firm Bank Pekao SA, Deloitte Advisory oraz Grupa ITI.

Dofinansowanie za zatrudnienie niepełnosprawnego pracownika

Pracodawcy zatrudniający osoby niepełnosprawne mogą liczyć na dofinansowania ze środków PFRON. Jeśli spełnią warunki określone w przepisach i złożą odpowiednie wnioski otrzymają m.in. zwrot kosztów przystosowania stanowisk pracy dla niepełnosprawnych oraz miesięczne dofinansowanie do ich wynagrodzeń.

Urlop okolicznościowy

Urlop okolicznościowy to nazwa zwyczajowa dnia lub dwóch dni zwolnienia z pracy, które pracodawca jest zobowiązany udzielić pracownikowi w związku z wystąpieniem okoliczności wymienionych w 15 Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy.

Czy potrafisz zarządzać swoim czasem w pracy?

Efektywne zarządzanie czasem w pracy odgrywa jedną z kluczowych ról na gruncie zawodowym. Dowiedz czy potrafisz zarządzać swoim czasem w pracy.

Inicjatywa „Szanse dla młodzieży"

„Szanse dla młodzieży" to nowa inicjatywa zapoczątkowana przez Komisję Europejską. Nowe przedsięwzięcie ma zapewnić zwiększenie szans absolwentów na zdobycie pracy.

Propozycje zmian w czasie pracy

7 lutego 2012 r. w siedzibie Pracodawców RP odbyła się debata „Problemy ze stosowaniem przepisów o czasie pracy. Propozycja zmian”. Zdaniem uczestników obowiązujące przepisy dotyczące czasu pracy są przestarzałe i nie odpowiadają dzisiejszym potrzebom firm.

Metody komunikacyjne w pracy mediatora

Postawa i doświadczenie życiowe mediatora oraz to, jakim jest człowiekiem, decyduje o tym, czy strony mu zaufają. Czy to wystarczy? Niestety, nie. Potrzebuje jeszcze dwóch „drobiazgów”: wiedzy teoretycznej i praktycznej (znajomości struktury procesu mediacji i doświadczenia w przewidywaniu dynamiki relacji w konflikcie) oraz ogromnej sprawności w zakresie komunikacji. Sprawność ta polega na używaniu określonych narzędzi komunikacyjnych w odpowiednich momentach, czyli wtedy, gdy strony będą chciały z danej sugestii mediatora skorzystać.

Jak zapewnić efektywność programów mentoringowych?

Firmy, które planują wdrożenie sformalizowanych programów mentoringowych, oczekują zapewnienia ich efektywności oraz optymalnego przebiegu. Często pojawiają się pytania dotyczące uczestników procesu. Jak zdefiniować rolę podopiecznego w procesie mentoringowym i co jest najważniejsze na poziomie postawy, kompetencji podopiecznego? Jak przygotować pracowników do pełnienia funkcji mentorów oraz jakie kompetencje powinni posiadać?

Finansowanie składek na ubezpieczenia społeczne pracowników w 2012

Ubezpieczenia społeczne pracowników są pokrywane przez samych pracowników jak i pracodawców.

Co można zyskać, rozwijając w pracownikach poczucie wartości i pewności siebie?

Rozwijanie w innych poczucia wartości i pewności siebie przynosi firmie wiele korzyści: pracownicy są mocniej zaangażowani w pracę, są bardziej samodzielni, czując się doceniani i bezpieczni są w stanie naprawiać własne błędy, a także są gotowi uczyć się nowych umiejętności. Dzięki temu organizacje są lepiej przygotowane do działania w trudnych warunkach. To inwestycja, która przynosi wymierne rezultaty.

Jak utworzyć fundusz socjalno-bytowy

Działalność socjalna pracodawców nie ogranicza się tylko do zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Pracodawcy, którzy nie tworzą zfśs i nie wypłacają pracownikom świadczeń urlopowych, prowadzoną przez siebie działalność socjalną mogą zorganizować w dowolny sposób, np. tworząc fundusz socjalno-bytowy.

Świadczenia z zfśs a zajęcia komornicze

O tym, czy pracodawca może dokonać potrąceń z wypłacanego pracownikowi świadczenia z funduszu świadczeń socjalnych, decyduje treść pisma otrzymanego od komornika. Pismo to powinno wskazywać wszystkie świadczenia podlegające zajęciu.

Jak otrzymać zasiłek pogrzebowy?

Zasiłek pogrzebowy wypłacany jest na pokrycie kosztów pochówku osoby ubezpieczonej. Jak otrzymać ten zasiłek? Jakie dokumenty należy przedstawić?

REKLAMA