REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nową odsłonę programu Mój elektryk, która ruszy od lutego 2025 r. Na dopłaty do samochodów elektrycznych przeznaczono 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego 2025 r. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r.
Media od jakiegoś czasu donoszą o uchwałach niektórych wspólnot mieszkaniowych, które zakazują „elektrykom” (samochodom z napędem elektrycznym) wjazdu do garażu podziemnego w bloku mieszkalnym. Czy takie ograniczenie praw mieszkańców do korzystania z garażu jest w ogóle legalne. Warto też pamiętać o możliwości zaskarżania uchwał wspólnoty mieszkaniowej. Nie ma jeszcze wyroków sądowych w podobnych sprawach.
Firma Powerdot uzyskała 165 mln euro na sieć ładowania aut elektrycznych w Europie. Spółka pozyskała na rozwój w sumie już 465 mln euro. Powerdot chce wdrożyć do 2030 r. 19 000 punktów ładowania na europejskim rynku.
Rozporządzenie AFIR, przyjęte w lipcu tego roku przez Radę Unii Europejskiej, nakazuje rozbudowanie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Czy Polska jest na to gotowa?
REKLAMA
Przy wjeździe do garaży lub parkingów podziemnych widujemy różne zakazy – od limitów wagowych i gabarytowych po prędkościowe. Te z reguły nie wzbudzają naszego zdziwienia, jednak część zarządców obiektów, np. galerii handlowych, decyduje się na niewpuszczanie elektryków, a czasem nawet hybryd. Co te zakazy mają na celu i czy są zgodne z prawem? Eksperci analizują.
Według prognozy do 2025 roku w Polsce może powstać 10 tysięcy punktów ładowania aut. Powodem są wymogi ustawowe, proklimatyczne postawy firm i konsumentów, a także walka o klienta ze strony marketów i galerii. Obecnie tylko co piąty obiekt handlowy posiada ładowarki.
PKN Orlen w nowej strategii zapowie przyśpieszenie inwestycji w sieć punktów ładowania elektryków - powiedziała w rozmowie z PAP członek Zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej PKN Orlen Patrycja Klarecka. Dodała, że poprzednie plany "są nieadekwatne" do tego co dzieje się na rynku.
REKLAMA
REKLAMA