Zgodnie z aktualnym brzmieniem art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT, nie są uważane za koszty uzyskania przychodu koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Oznacza to, że zrezygnowano z limitowania kosztów reprezentacji i niepublicznej reklamy do 0,25% przychodów.
Zdaniem organów podatkowych masowe rozdawanie przedmiotów oznakowanych logo podatnika to reklama. Wydatki na reklamę można zaliczyć do kosztów podatkowych. Masowe rozdawanie ma miejsce wtedy, gdy każdy zainteresowany podmiot ma możliwość otrzymania takich przedmiotów, podczas powszechnie stosowanych form promocji (np. degustacje, imprezy sponsorowane, targi). Rozdawanie gadżetów z logo ograniczonej grupie podmiotów, zwłaszcza partnerom handlowym – to reprezentacja. Wydatki na reprezentację nie są kosztem uzyskania przychodu.
Dowolnej wartości kalendarze opatrzone logo firmy można przekazywać w ramach reklamy, nie naliczając VAT do końca bieżącego roku. Jednak ulegnie to zmianie jeżeli zostanie przyjęta nowelizacja ustawy VAT. Wówczas nie będzie wystarczało, aby materiał spełniał definicję drukowanego materiału reklamowego lub informacyjnego. Aby nie płacić podatku, przedsiębiorcy będą mogli skorzystać jedynie ze zwolnienia dla prezentów małej wartości, przy czym będą musieli zwracać uwagę na ich wartość, która nie będzie mogła przekraczać 10zł.
Nie do rzadkości należy konflikt, pretensje, jakie mogą powstać pomiędzy adwokatem a jego klientem, których źródłem jest niezrozumienie, brak należytego wyjaśnienia, na czym polega czynne uczestnictwo w kościelnym procesie o stwierdzenie nieważności małżeństwa, z jednej strony, adwokata kościelnego, a z drugiej, strony, która jest przez niego reprezentowana.