REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zwierzę to odpowiedzialność, a nie świąteczny prezent. Nie wręczaj zwierzaka pod choinkę

Zwierzę to nie prezent na święta
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Zwierzę to nie prezent na święta. Stowarzyszenie opieki nad zwierzętami "Nadzieja na dom" w najnowszej kampanii billboardowej przestrzega przed kupowaniem zwierząt w prezencie. Po świętach psy, koty i króliki często są porzucane i trafiają do schronisk.

Zwierzę to nie jest dobry pomysł na prezent

REKLAMA

Wydaje się, że chyba każdy rodzic to przeżywał. Niejeden przed Świętami Bożego Narodzenia od swoich dzieci słyszał pytanie o zwierzęcy prezent. To mógł być pies, kot, królik miniaturka czy chomik. Lista może być długa. 
– Ten festiwal życzeń trwa od lat – mówi pan Piotr z Lublina, ojciec trzech córek. Najstarsza ma 14 lat, najmłodsza 10. – Zawsze przed świętami zaczyna się temat zwierzęcia pod choinkę. W przypadku najstarszej to był królik. Najmłodsza mówi o psie – opowiada mężczyzna.

REKLAMA

Nigdy się nie zgodził na zwierzę. Nie chce z niego robić prezentu. – Powiedziałem dziewczynom, że możemy mieć psa, jeżeli się przekonam, że będą się nim zajmowały. Widzę jednak, że temat wraca tylko przy okazji Świąt Bożego Narodzenia. Potem jest o psie cicho. To jeden ze znaków, że nie powinienem się zgadzać – dodaje pan Piotr.

REKLAMA

Temat zwierząt dawanych pod choinkę wraca co roku. Wydawać się może, że przez lata Polacy nauczyli się, że pies czy kot to nie pluszak, którego zawsze można schować na strychu jak się znudzi. Okazuje się jednak, że jesteśmy pod tym względem „nieprzemakalni”. Do wielu nie dociera hasło „zwierzę to nie prezent” i nadal zdarzają się tak fatalne scenariusze, że w domu na Wigilię pojawia się szczeniak, a po kilku tygodniach ląduje on na ulicy. Jeżeli urodził się pod szczęśliwą psią gwiazdą, to dotrwa w domu do lata. Wtedy rodzina wybiera się na wakacje i rodzi się pytanie: co z psem? A takie pytanie nie powinno nigdy paść.

– Kampanie edukacyjne są dla nas wyjątkowo istotne, ponieważ dzięki nim możemy dotrzeć do dużej grupy odbiorców, z ważnym, dotyczącym zwierząt, problemem – wyjaśnia Angela Pawlaczek, Specjalista ds. Administracji w Stowarzyszeniu Opieki nad Zwierzętami "Nadzieja na dom". Dlatego właśnie organizacja prowadzi, razem z firmą ZnajdźReklamę.pl kolejną świąteczną ofensywę. – Tym razem w związku z obecnym czasem zdecydowaliśmy się na tematykę zwierzęcia, jako prezentu, ponieważ z doświadczenia wiemy, że jest to czas, w którym często adoptujący dają ponieść się emocjom, nie analizując konsekwencji przyjęcia zwierzaka pod swój dach. W związku z tym często w okresie okołoświątecznym wstrzymujemy adopcję, aby nie dopuścić do takich sytuacji - dodaje Pawlaczek.  

Temat, mimo upływu lat, kolejnych działań edukacyjnych, niestety jest aktualny. Co roku przed Bożym Narodzeniem powtarzają się apele schronisk dla zwierząt i organizacji prozwierzęcych z całej Polski: Wrocław, Bydgoszcz, Warszawa, Opole... Wszędzie tam obecnie słychać słowa, że zwierzę nie może być prezentem. – Zwierzę to nie prezent! Jeśli chcesz zrobić komuś bliskiemu prezent, to wybierz na tę okazję kwiaty, czekoladę bądź cokolwiek innego, a nie zwierzaka. Każdy musi wybrać sobie przyjaciela samodzielnie – według własnych potrzeb i możliwości – to jedna z rad dotyczących adopcji ze Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt we Wrocławiu. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kampania, która wywołuje refleksję

Tym razem do akcji ruszyła firma ZnajdźReklamę.pl. Stworzyła plan akcji outdoorowej i zaprosiła do współpracy Stowarzyszenie "Nadzieja na dom". Efektem jest grudniowa kampania na ulicach Sosnowca. – Postanowiliśmy dołożyć do tego dobra także swoją cegiełkę. W ramach naszych działań prospołecznych staramy się wspierać organizacje, które według nas szczególnie wyróżniają się swoim pozytywnym wpływem na społeczeństwo – mówi Katarzyna Kociubińska, New Business Manager w ZnajdźReklamę.pl. 

– Tak właśnie działamy i w tym przypadku. Zaczęliśmy od wyboru konkretnej organizacji, jakiej chcemy w taki sposób pomóc. Wskazaliśmy stowarzyszenie wspierające schronisko dla zwierząt w Sosnowcu. Właśnie organizacje prowadzące czy pomagające schroniskom są w najgorszej sytuacji. Zawsze brakuje im środków, zawsze muszą liczyć na pomoc darczyńców i wolontariuszy. Zawsze przybywa zwierząt, którymi trzeba się zająć. Każde kolejne – każdy zwierzęcy prezent – nie jest w tym przypadku dobrym rozwiązaniem – tłumaczy Natalia Witoszyńska, Starszy Doradca ds. Reklamy Zewnętrznej, 

Jaki jest cel akcji? Uświadomienie odbiorcom, że nieprzemyślane i impulsywne decyzje dotyczące posiadania zwierzęcia są skrajnie nieodpowiedzialne. Nie ma tu znaczenia, czy ktoś chce kupić psa, czy go adoptować. – Takie postępowanie jest po prostu groźne. Oczywiście najbardziej dla psa, kota czy królika. Chodzi nam o wywołanie u odbiorcy momentu refleksji. O to, że gdy w okresie przedświątecznym na portalu społecznościowym po raz kolejny zobaczy wpis „oddam małe kotki w dobre ręce”, to zanim w komentarzu odpowie „poproszę na priv”, to przypomni sobie nasz przekaz i zapali mu się w głowie czerwona lampka – wyjaśnia Natalia Witoszyńska,

Czy billboardy jeszcze mają rację bytu

Cel jest szczytny, czas jest trafiony, ale można zapytać o efekt? Czy outdoor jest w Polsce najlepszym rozwiązaniem? Pytanie w dobie reklamy internetowej jest w pełni zasadne. Okazuje się, że reklama zewnętrzna w Polsce jest żywa, a to pokazuje, że jest też skuteczna. 

Z najnowszego raportu opublikowanego przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej wynika, że trzecim kwartale 2023 wartość tego rynku przekroczyła 170 milionów złotych. W analogicznym okresie rok temu branża odnotowała aż o 25% mniejsze przychody. Jak zestawić te dane z pierwszym kwartałem 2023, to też trzeci wypada lepiej. Po trzech pierwszych miesiącach tego roku branża reklamy zewnętrznej (OOH) wyceniona została na 115 milionów.

Ten skok to oczywiście wynik kampanii wyborczej do parlamentu. W przyszłym roku czekają nas dwie takie zmasowane akcje: w wyborach samorządu i do Parlamentu Europejskiego.  To jednak nie wszystko, a billboardy i inne nośniki nie będą stały puste, jeżeli nie zechce się na nich promować żaden z polityków. Zostaną zajęte przez innych reklamodawców. 

Outdoor bardzo polubił handel, choć tak naprawdę lubił go zawsze. W trzecim kwartale tego roku to właśnie ten sektor zajął najwięcej miejsca na nośnikach zewnętrznych (18%). Tuż za nim znalazły się kampanie społeczne i polityczne (14%), oraz reklamy film telekomunikacyjnych  (13%).

W tym boomie, gęstego przekazu jest miejsce na akcje społeczne, edukacyjne, informacyjne – uważa Katarzyna Kociubińska, New Business Manager w ZnajdźReklamę.pl i dodaje: – Po intensywnej kampanii wyborczej, pełen niemal jednakowych billboardów politycznych, nadszedł czas na zupełnie inny przekaz – akcje, w których nikt nie prosi nas o głosy mają duże szanse na przebicie i zapisanie się w pamięci odbiorców. To doskonały moment na działania społeczne. Przemawia za nimi również fakt, że zbliża się okres rozliczania podatków i przekazywania 1,5 proc. organizacjom pożytku publicznego. Fundacje czy stowarzyszenia już teraz powinny mieć zaplanowane działania promocyjne. Także w outdoorze.

Dodatkowym plusem reklamy zewnętrznej jest to, że nie jest tak droga, jak może się wydawać. W bardzo dobrych i jednocześnie standardowych lokalizacjach koszt ustawienia billboardu to kilka tysięcy złotych.  – Nie są to dla firm olbrzymie wydatki, bardzo opłacalne. Tego typu reklama jest bardzo skuteczna w budowaniu wizerunku marki, ale co równie ważne jest skuteczna, jeżeli chodzi o dotarcie do klienta – tłumaczy Katarzyna Kociubińska.

Trzeba się wyróżnić

Żeby jednak akcja była skuteczna, musi być zaplanowana od A do Z. Chodzi o przekaz i założony efekt działania. Po drodze jednak trzeba zastanowić się nad formą tego przekazu. ZnajdźReklamę.pl i Stowarzyszenie "Nadzieja na dom" postawili na cztery pomysłowe rysunki, które przedstawiają urocze zwierzęta zapakowane w świąteczne opakowania. Wszystkie projekty posiadają oznaczenia, przypominające ostrzeżenia znajdujące się na zabawkach dla dzieci, m.in. “Nieodpowiednie dla dzieci poniżej 3 lat” oraz “Do użytku tylko pod nadzorem osoby dorosłej”. 

W tego typu działaniach wyróżnienie się jest kluczowe. – Patrząc na ulice polskich miast można pomyśleć, że jeszcze nie każdy reklamodawca ma tę świadomość. Reklamy telefonii są do siebie bardzo zbliżone i różnią się praktycznie tylko kolorystyką. Podobnie jest w reklamie piwa. Nośników jest obecnie tak dużo, że przebicie się w gęstym przekazie może być trudne. Dlatego tylko świeże, zaskakujące podejście przykuwa uwagę i skłania odbiorcę do zapoznania się z komunikatem. A to jest właśnie cel – radzi Katarzyna Kociubińska.

W planowaniu działań strategiczne jest wybranie nośników. Citylight (reklama podświetlana) oraz billboardy (do 18 m²) generują nawet do 70% przychodów branży. Jednocześnie mocno rozwija się (wzrost o ponad 19%) segment reklam w transporcie publicznym już wyceniany na ponad 11,5 mln zł. Coraz większe znaczenie zyskuje Digital OOH. Widać je w galeriach handlowych i na przystankach autobusowych czy dworcach. 

– Wybór nie może być przypadkowy. Trzeba mieć z tyłu głowy odbiorcę, do którego chce się dotrzeć i wiedzieć, na jakie nośniki on zwraca uwagę. W przypadku kampanii dla Stowarzyszenia "Nadzieja na dom" wykorzystaliśmy przestrzenie outdoorowe – citylighty w wyselekcjonowanych przez nas miejscach w Sosnowcu o wysokim natężeniu ruchu. Wybraliśmy ten nośnik, bo przyciągają uwagę przechodniów i w jasny oraz czytelny sposób docierają z przekazem prosto do odbiorcy – tłumaczy Natalia Witoszyńska, Starszy Doradca ds. Reklamy Zewnętrznej w ZnajdźReklamę.pl.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Reklama

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Po zmianach więcej dożywotnich orzeczeń o niepełnosprawności. Świadczenie wspierające jednak nadal na 7 lat

Dla osób niepełnosprawnych wydarzeniem ostatniego tygodnia było wydanie wytycznych dla WZON i PZON co do wydawania stałych orzeczeń dla osób cierpiących na jedną z przeszło 200 chorób genetycznych. Wytyczne wydał Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych, Łukasz Krasoń. Wytyczne generalnie są adresowane dla dzieci i ich rodziców. Po otrzymaniu orzeczenia ważnego do ukończenia 16 roku życia, osoba niepełnosprawna wystąpi o orzeczenie "dla dorosłych" i ono także będzie miało charakter stały. Niestety (na dziś) posiadanie stałego orzeczenia o niepełnosprawności nie ma znaczenia dla świadczenia wspierającego.

Czy stopień niepełnosprawności wpływa na wysokość zachowku?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Wyższy zachowek przysługuje bowiem osobom trwale niezdolnym do pracy. Co to oznacza?

Sąd zmodyfikował zasadę (albo świadczenie wspierające albo pielęgnacyjne). Do MOPS nie trzeba oddawać 9000 zł świadczenia pielęgnacyjnego. Mając przeszło 9000 zł wspierającego

Miało być tak. Osoba niepełnosprawna otrzymuje świadczenie wspierające w wysokości np. 30 000 zł. Za okres np. 10 miesięcy. Po otrzymaniu tych pieniędzy opiekun osoby niepełnosprawnej oddaje (do MOPS) równoważne 30 000 zł (świadczenie pielęgnacyjne). Chodziło o to, aby w okresie rozpatrywania wniosku o przyznanie świadczenia wspierającego, rodzina osoby niepełnosprawnej (najczęściej stopień znaczny) miała środki na utrzymanie osoby niepełnosprawnej. Finansować to miało świadczenie pielęgnacyjne, które następnie (jako pewien kredyt społeczny) trzeba zwrócić do MOPS. Taki miał być model rozliczenia między świadczeniem wspierającym a pielęgnacyjnym. W praktyce nie mamy z obu stron po 30 000 zł. Dla 2024 r. za okres 10 miesięcy otrzymywało się 29 880 zł świadczenia pielęgnacyjnego (miesięcznie 2988 zł), a maksymalna wysokość świadczenia wspierającego to za 10 miesięcy 39 180 zł (miesięcznie 3918 zł). W zależności od tempa przyznawania świadczenia wspierającego można było tak rozliczać okresy 5 miesięcy jak i np. 14 miesięcy.

Bezpieczne i dochodowe (odsetki do 6,80%). Obligacje skarbowe - nowe emisje w kwietniu 2025 r. Jaka opłata za wcześniejszy wykup?

Ministerstwo Finansów w komunikacie przekazało informacje o oprocentowaniu i ofercie obligacji oszczędnościowych (detalicznych) Skarbu Państwa nowych emisji, które są sprzedawane w kwietniu 2025 r. Oprocentowanie i marże tych obligacji nie zmienią się w porównaniu do oferowanych w marcu, lutym i styczniu br.

REKLAMA

Nawet 8% na lokacie w banku. Ranking lokat i kont oszczędnościowych: oprocentowanie pod koniec marca 2025 r.

Średnie oprocentowanie najlepszych lokat i rachunków oszczędnościowych wyniosło w marcu 2025 r. ponad 5,6% – wynika z najnowszych danych zebranych przez HREIT. Aż 3 banki kuszą obietnicą zysków na poziomie co najmniej 8% w skali roku.

Emerytury stażowe – Lewica i Solidarność naciskają. Czy rząd zgodzi się na zmiany?

Emerytury stażowe mogą się urzeczywistnić. Lewica i Solidarność walczą o zmiany, które mają umożliwić wcześniejsze przejście na emeryturę osobom z długim stażem pracy. Czy obecny rząd w końcu przychyli się do tych postulatów?

Nie doczekali na świadczenie wspierające za 9-12 miesięcy. Jest świadczenie pielęgnacyjne. Rodziny osób niepełnosprawnych nic nie wygrają w sądzie

Ostrzegano przed tym, że przewlekłość postępowań w WZON zderzy się z problemem śmierci osoby niepełnosprawnej, która złożyła wniosek o świadczenie wspierające, spełnia kryteria, ale nie doczekała decyzji WZON. Rodziny osób zmarłych koszty opieki pokryją ze świadczenia pielęgnacyjnego. Część z nich próbuje spierać się z WZON w sądach administracyjnych. Nie mają szansy. Stroną takich postępowań może być tylko osoba niepełnosprawna, a ta zmarła. Trzeba zapomnieć o świadczeniu wspierającym.

Czy to już koniec przestawiania zegarków? Zniesienia zmiany czasu jest na agendzie UE

Czy to już koniec przestawiania naszych zegarków? Polska prezydencja w Unii Europejskiej podejmuje próbę przełamania impasu w sprawie zniesienia zmian czasu. Choć Komisja Europejska popiera ten pomysł, to brukselska biurokracja wciąż blokuje postępy. Dlaczego Europa nadal tkwi w czasowym chaosie i czy polski rząd zdoła zmienić bieg wydarzeń?

REKLAMA

800 plus w 2025 i 2026 r. - termin na wniosek do ZUS

800 plus w 2025 i 2026 r. - nowy okres świadczeniowy rozpoczyna się 1 czerwca. Kiedy najlepiej złożyć elektroniczny wniosek do ZUS? Termin zapewniający ciągłość wypłaty świadczenia wychowawczego niedługo mija.

Żołnierze do premiera: Mamy prawo do drugiej emerytury obok tej mundurowej. Każdy z nas ma na koncie w FUS składki powiększane corocznie o wskaźnik waloryzacji

Mundurowi, którzy rozpoczęli służbę przed 1999 r. nie mają prawa - nawet w przypadku 25 lat pracy cywilnej i odprowadzania składek z tego tytuł do ZUS - do emerytury cywilnej pobieranej obok mundurowej. Inną sytuację prawną mają mundurowi, którzy rozpoczęli służbę po 1999 r. - mają prawo do drugiej emerytury z tytułu składek wypracowanych z pracy w cywilu po zakończeniu służby. W grudniu 2024 r. żołnierze wysłali w tej sprawie list do premiera D. Tuska.

REKLAMA