REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Sprawy urzędowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak sprzedać byłe mieszkanie komunalne i nie stracić bonifikaty

Aby na pewno nie musieć zwracać gminie kwoty bonifikaty, wykupione mieszkanie należy sprzedać nie wcześniej niż 5 lat po wykupie. Jednak w określonych sytuacjach można zrobić to wcześniej.

Jak odwołać się od wyroku sądu pracy

Sąd pracy nie zawsze wydaje korzystne rozstrzygnięcie dla pracownika. Jeśli pracownik nie zgadza się z decyzją sądu, może wnieść apelację lub złożyć wniosek o uzsadnienie wyroku.

Jak napisać pozew o przymusową licytację lokalu we wspólnocie mieszkaniowej

Wspólnota nie jest bezradna wobec właściciela lokalu, który nie płaci czynszu, czy uprzykrza życie sąsiadom. Zarząd wspólnoty może skierować do sądu pozew o przymusową licytacją lokalu.

Jak uzyskać wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków?

Zarówno wypis jak i wyrys z ewidencji są niezbędne w wielu czynnościach dotyczących obrotu nieruchomościami (np. założenia księgi wieczystej, czy zawarcia umowy przed notariuszem).

REKLAMA

Jak napisać wniosek o wykreślenie hipoteki

Wykreślenie hipoteki zabezpieczającej spłacony kredyt co do zasady spoczywa na właścicielu nieruchomości, nie na banku.

Obowiązki podatkowe przy kupnie lub sprzedaży domu

Kupując mieszkanie, trzeba liczyć się z koniecznością zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych. Przy jego sprzedaży będzie trzeba zapłacić podatek dochodowy. Obciążenia podatkowe będą też związane z formą finansowania takiej transakcji, zwłaszcza gdy podatnik zaciąga na nią kredyt.

Jak odrolnić działkę ?

Wiele osób zdecydowało się na zakup gruntu rolnego z zamiarem przeznaczenia go pod budownictwo mieszkaniowe. Zanim to jednak nastąpi, trzeba załatwić dużo formalności, oraz uzbroić się w cierpliwość.

Jak napisać wniosek o wpisanie hipoteki

Ustanowienie hipoteki na rzecz banku nie wymaga aktu notarialnego. Wystarczą do tego dokumenty opatrzona pieczęcią banku.

REKLAMA

Jak napisać wniosek o założenie księgi wieczystej

Jeśli nabycie odrębnej własności lokalu nastąpiło na drodze sądowej, lub sami chcemy założyć księgę wieczystą dla mieszkania własnościowego - wówczas musimy złożyć właściwy wniosek do sądu wieczystoksięgowego. Jak prawidłowo napisać wniosek o założenie księgi wieczystej?

Jak wpisać nowego właściciela nieruchomości w księdze wieczystej

W przypadku odziedziczenia nieruchomości, lub uzyskania tytułu do nieruchomości w inny sposób na drodze sądowej (np. sądowego zniesienia współwłasności) – musimy dokonać wpisu w księdze wieczystej.

Kto może otrzymać dodatek mieszkaniowy

Dodatki mieszkaniowe są świadczeniem pieniężnym, które pozwala utrzymać mieszkanie wówczas, gdy najemca lub właściciel nie mogą samodzielnie pokryć wydatków na jego utrzymanie. Przyznawane są na ich wniosek.

Jak uchyla się uchwały we wspólnocie mieszkaniowej?

Będąc członkiem wspólnoty mieszkaniowej jesteśmy co do zasady związani uchwałami podjętymi przez większość właścicieli lokali. Jednakże jeśli w naszej (uzasadnionej) opinii uchwała jest niezgodna z prawem, lub krzywdząca dla niektórych członków - wówczas możemy ją zaskarżyć do sądu.

Jak znieść współwłasność?

Współwłasność nieruchomości może być kłopotliwa - jeśli jednak właściciele nie są zgodni, procedura cywilna pozwala na przymusowe zniesienie współwłasności na drodze sądowej.

Jak ustanowić hipotekę przymusową?

Nieruchomość naszego dłużnika (na którego posiadamy tytuł wykonawczy np. wyrok, nakaz zapłaty) możemy obciążyć hipoteką na naszą rzecz. W odróżnieniu od klasycznej hipoteki, hipoteka przymusowa jest ustanawiana bez udziału właściciela nieruchomości i wbrew jego woli. Powoduje zaś takie same skutki i jest skutecznym zabezpieczeniem naszej wierzytelności.

Kiedy i jak należy się zameldować?

Każdy obywatel Polski jest obciążony obowiązkiem meldunkowym. Innymi słowy musi w różnych okolicznościach wskazywać adres stałego, lub czasowego miejsca pobytu. Kiedy jak i gdzie należy się zameldować ?

Jak napisać wniosek o ustanowienie drogi koniecznej?

Jeżeli działka nie ma połączenia z drogą, konieczny będzie przejazd przez działkę sąsiednią. Jeśli nie ma zgody właściciela sąsiedniej nieruchomości konieczny będzie wniosek o ustanowienie drogi koniecznej.

Poradź sobie bez prawnika

W wielu przypadkach nie potrzebujemy pomocy adwokata, radcy prawnego ani notariusza. Umowę sprzedaży lub pożyczki, testament, czy pozew możemy sporządzić sami.

Jak nabyć własność gruntu przez zasiedzenie

Użytkując przez lata część działki sąsiada przylegającej do naszego gruntu możemy nabyć jej własność przez zasiedzenie. Aby jednak zostać właścicielem gruntu, musimy wnieść wniosek do sądu o stwierdzenie jego zasiedzenia.

Jak prawidłowo sporządzić pismo procesowe

Przy sporządzaniu pozwu szczególną uwagę należy zwrócić na kilka istotnych elementów, od których uzależniona jest jego ważność. Nieprawidłowości w ich wyborze mogą skutkować zwrotem pisma procesowego.

REKLAMA