To, czy sprzedawca zwróci Pani pieniądze bądź dokona wymiany będzie zależeć od jego dobrej woli, gdyż nie ma takiego obowiązku. Perfumy, które Pani kupiła nie są wadliwe, a ta kwestia przy reklamacji jest kluczowa.
Zobacz również: Co napisać w reklamacji
Co innego gdyby okazało się, że perfumy mają zepsutą pompkę. Tu już mamy do czynienia z wadliwością, więc można produkt zareklamować. Kwestia ta uregulowana jest w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Zgodnie z nią sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową (w tym przypadku niepisana umowa kupna sprzedaży).
Zobacz również: Reklamacja towaru
Jednak w przypadku perfum trudno jest stwierdzić ich wadliwość (to, że nie podoba nam się zapach nie jest bowiem wadą), dlatego w przypadku tego typu zakupu warto zastanowić się czy aby na pewno to jest produkt, który nam odpowiada. Reklamacja nie zostanie uwzględniona, jeżeli powołamy się na „zmienność naszego gustu”. W takiej sytuacji możemy liczyć (jak już wspominałam wyżej) na dobrą wolę sprzedawcy.
Podstawa prawna:
ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zminie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, oz. 1176 z późn. zm.).