Czy można zareklamować usługę kosmetyczną
REKLAMA
REKLAMA
W tej sytuacji możliwość złożenia reklamacji istnieje, jednak jest ona bardziej rygorystyczna niż przy reklamacji towaru.
REKLAMA
Każda osoba wybierająca się do zakładu kosmetycznego musi mieć świadomość, że za daną usługę będzie musiała zapłacić nawet, jeżeli nie będzie zadowolona z efektu. Zagadnienie to zostało uregulowane w kodeksie cywilnym, z którego wyraźnie wynika, iż nie może uchylać się od obowiązku uiszczenia zapłaty za wykonaną usługę.
W sytuacji, gdy nie jesteśmy zadowoleni z danej usługi mamy prawo żądać dokonania poprawki na koszt usługodawcy. Powinno to nastąpić w jak najkrótszym terminie.
Drugą opcją jak nam w tej sytuacji przysługuje jest możliwość odstąpienia od umowy. Dotyczy to jednak istotnych wad, a ciężar ich udowodnienia spoczywa na usługobiorcy, co w rzeczywistości jest trudne do wykazania.
Istnieje również możliwość zażądania obniżenia ceny usługi - przy nieistotnych wadach.
Zobacz również: Reklamacja usługi fryzjerskiej
Podniesienie ceny usługi
Gdy usługodawca podniesie cenę usługi w jej trakcie poprzez wykonanie dodatkowych prac bez zgody usługobiorcy, nie może on żądać od nas zapłacenia wyższej ceny.
Jednak w sytuacji, gdy prace dodatkowe okazały się niezbędne, a usługodawca zachowując należytą staranność nie mógł ich przewidzieć, wtedy mamy obowiązek zapłaty wyższego wynagrodzenia.
Podstawa prawna:
ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat