Zwrot pieniędzy za nietrafiony zakup
REKLAMA
REKLAMA
Niezgodność towaru z umową plus zachowanie terminów
Składając reklamacje konsument powinien powołać się na niezgodność zakupionego towaru z umową, która powoduje, iż rzecz nie nadaje się do celu, do jakiego jest zwykle używana, lub nie posiada właściwości, jakie powinny ją cechować.
REKLAMA
Warto dodać, iż nasza reklamacja zostanie rozpatrzona, gdy zgłosimy ją przed upływem 2 miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową. Jeżeli tego terminu nie zachowamy tracimy możliwość ubiegania się o naprawę lub wymianę wadliwego towaru, który zakupiliśmy.
Zobacz również: Czy konsument musi udowodnić niezgodność towaru z umową
Czego możemy żądać
REKLAMA
W reklamacji można żądać naprawienia rzeczy, wymiany jej na nową, obniżenia ceny towaru lub zwrotu pieniędzy. Jednak zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej w pierwszej kolejności konsument może domagać się nieodpłatnej naprawy towaru lub wymiany go na nowy.
Obniżenie ceny towaru lub zwrot pieniędzy - czyli odstąpienie od umowy, możliwe są dopiero wówczas, gdy wymiana albo naprawa są niemożliwe albo wymagają nadmiernych kosztów. Zwrot pieniędzy lub obniżenie ceny są dopuszczalne również wówczas, gdy sprzedawca nie zdoła naprawić lub wymienić towaru w odpowiednim czasie.
Zobacz również: Rękojmia, niezgodność towaru z umową a gwarancja jakości
Podstawa prawna:
ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jedn. Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat