Usługi dentystyczne też można reklamować
REKLAMA
REKLAMA
Z usług stomatologicznych korzystamy często. Jednak nie zawsze wiadomo co zrobić jeżeli są one wykonane w sposób wadliwy. Dużo zależy od tego co dokładnie chcemy zareklamować. Dlatego tak ważne jest aby ustalić wszelkie szczegóły z dentystą zanim przystąpi do prac. Poniżej przedstawione zostały dwa przykłady regulowane innymi przepisami prawnymi.
REKLAMA
Różnice w proponowanym rozwiązaniu sprawy wynikają z przyczyny zaistniałej wady.
Skorzystałeś z usługi stomatologicznej? Jesteś zadowolony, bo ząb przestał boleć. Ale to nie koniec niespodzianek. Po dwóch miesiącach wypada plomba. Co zrobić w takiej sytuacji?
Jeżeli od wykonania usługi nie minął jeszcze rok, masz prawo złożyć reklamację do dentysty wykonującego usługę. Najlepiej jeśli wyznaczysz termin na ponowne plombowanie zęba. Stomatolog ma obowiązek bezpłatnie dokonać wszelkich poprawek. Jeżeli natomiast dentysta odmówiłby wykonania ponownego leczenia albo w odpowiednim czasie nie wykonał tej usługi możesz domagać się zwrotu ceny za wykonaną usługę. Żądanie takie można wysunąć jeżeli wady są istotne. Jeżeli natomiast mamy do czynienia z wadą nieistotną, to roszczenie konsumenta ograniczone jest do żądania obniżenia ceny.
Zobacz również: Darmowa opieka stomatologiczna
Zleciłeś wykonanie usługi protetycznej, wykonanie “protezy zębowej”. Proteza została wykonana niezgodnie z Twoim zamówieniem, protetyk użył innego koloru niż wybrany przez Ciebie.
W takim przypadku możesz żądać naprawy albo wymiany protezy. Wynika to z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Strony umowy mogą ustalić termin na załatwienie reklamacji. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia w tej kwestii, konsument powinien złożyć reklamację na piśmie i złożyć w dwóch egzemplarzach albo wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
Zobacz także: Jak sporządzić reklamacje do sprzedawcy
Konieczne jest wyznaczenie odpowiedniego terminu na spełnienie roszczenia. Protetyk ma obowiązek ustosunkować się do żądania konsumenta w terminie 14 dni. Jeżeli żadna odpowiedź w tym czasie nie nadejdzie, uważa się żądanie za uzasadnione. Dopiero, gdy naprawa albo wymiana będzie niemożliwa lub będzie wymagała nadmiernych kosztów albo przedsiębiorca nie dokona ich w odpowiednim czasie lub też naprawa lub wymiana narażałaby konsumenta na znaczne niedogodności, możesz żądać zwrotu ceny za usługę (musi jednak istnieć dodatkowa przesłanka: niezgodność towaru z umową jest istotna) albo domagać się obniżenia ceny.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat