Tak. Pasażer ma prawo żądać od przewoźnika naprawienia szkody wynikłej z wcześniejszego odjazdu autobusu. Zgodnie z przepisami, przewoźnik odpowiada za szkodę, jaką podróżny poniósł wskutek przedwczesnego odjazdu środka transportowego. Oznacza to, iż można zwrócić się do przewoźnika m.in. o zwrot zapłaconej ceny biletu oraz pokrycie innych, wynikłych z tej sytuacji szkód.
Zobacz również: Jakie prawa przysługują pasażerowi
Należy jednak pamiętać, że szkody poniesione przez pasażera powinny mieć bezpośredni związek z przedwczesnym odjazdem autobusu. W przedstawionej sytuacji szkodą będą koszty jakie podróżny poniósł w związku z zakupem nowego biletu.
Zobacz również: Niedozwolone klauzule w regulaminie przewoźnika
Podstawa prawna:
art. 62 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r., nr 50, poz. 601 z późn. zm.).