Czy za niedoręczoną paczkę przysługuje odszkodowanie
REKLAMA
REKLAMA
W takiej sytuacji niedoręczenia paczki można złożyć reklamacje. Paczka powinna zostać doręczona adresatowi w ciągu 14 dni od jej nadania. W tym czasie adresat powinien przynajmniej zostać powiadomiony o próbie jej doręczenia.
REKLAMA
Jeżeli termin ten nie został dotrzymany przez pocztę, to należy złożyć reklamację na niedoręczoną usługę oraz domagać się wypłaty odszkodowania. Za utratę paczki przysługuje odszkodowanie w wysokości nie wyższej niż 10 krotność opłaty pobranej przy jej nadawaniu. Natomiast gdyby do adresata dotarła paczka uszkodzona, to wówczas za ubytki poczta wypłaca odszkodowanie w wysokości żądanej kwoty przez nadawcę lub w wysokości zwykłej wartości utraconych lub uszkodzonych rzeczy.
Zobacz również: Co napisać w reklamacji
Reklamację można złożyć w każdej placówce operatora świadczącego powszechne usługi pocztowe. Istotny jest tu jednak pewien termin. Żądania reklamacyjnego nie składa się wcześniej niż po upływie 14 dni od dnia nadania paczki i nie później niż w ciągu 12 miesięcy od jej nadania.
Zobacz również: Które przesyłki może doręczać tylko Poczta Polska
Podstawa prawna:
art. 58 ustawy z 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (tekst jedn. Dz. U. z 2008 r., nr 189, poz. 1159 z późn. zm.).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat